CorelDraw programos konspektas


Informatikos konspektas.

Coreldraw programos paskirtis ir aplinka. Vaizdo mastelio keitimas. Darbas su bylomis. Objektai ir jų piešimas. Objektų žymėjimas. Objektų spalvinimas. Objekto kontūro redagavimas. Objektų kopijavimas. Objektų perkėlimas. Objektų grupavimas. Objektų išdėstymas. Transformacijos. Objektų komponavimas. Objekto formos keitimas. Kiti objektų formos keitimo įrankiai. Teksto įvedimas ir tvarkymas. Specialieji efektai. Pagrindinės komandos. Grafinio redaktoriaus coreldraw įrankiai.


Vaizdų apdorojimui kompiuteriu yra naudojamos įvairios grafikos redagavimo programos pvz., CorelDRAW, Adobe Photoshop ir kitos. Paprastai grafikos programos skirstomos į dvi grupes: vektorinės grafikos (CorelDRAW, Adobe Illustrator, AutoCAD ir kt.) ir taškinės grafikos (Adobe Photoshop, Gimp ir kt.) programas. Pagrindinis vektorinės grafikos elementas yra uždara arba atvira geometrinė figūra, kuri aprašoma matematinėmis formulėmis. Didinant vektorinio vaizdo matmenis, failo dydis beveik nekinta, nes naujų objektų neatsiranda, o kinta tų pačių objektų parametrų skaitinės reikšmės. Tačiau vektorinės grafikos programomis neįmanoma sukurti tikroviškų vaizdų.

Po pavadinimo juosta, kurioje matote programos CorelDraw bei bylos pavadinimus, yra meniu juosta, kurią sudaro tokios komandų grupės:

File – bylų tvarkymo (atidarymo, saugojimo, importavimo ir kt.) komandos;

Edit – objektų redagavimo (kopijavimo, klonavimo, trynimo ir kt.) komandos;

View – piešinio peržiūros režimai, programos lange esančių priemonių (liniuočių, kreipiamųjų linijų ir kt.) valdymas;

Layout – bylos puslapių tvarkymo (pervardinimo, puslapio dydžio bei orientacijos nustatymo ir kt.) komandos;

Bitmaps – piešinio formato keitimo, efektų su rastriniais vaizdais komandos;

Window – programos lange matomų priemonių ir bylų lange dėstymo komandos;

Help – informacija apie CorelDraw programos galimybes, komandas ir kt.

Programos lango apačioje esančioje būsenos juostoje nurodomos pelės žymeklio koordinatės arba pažymėto objekto koordinatės, informacija apie pažymėtą objektą (aukštis, centro koordinatės, užpildymo ir kontūro spalvos ir kt.) ar atliekamą operaciją.

Svarbiausia lango dalis yra piešimo sritis, kurios viduryje stačiakampis piešimo lapas, parodantis spausdinamo puslapio ribas. Tai, kas nupiešiama už lapo ribų, negali būti atspausdinta.

Bylą gali sudaryti daug piešinių, nupieštų skirtinguose lapuose. Visos komandos reikalingos tvarkyti lapus yra meniu Layout .

Redaguojant piešinius dažnai tenka keisti ekrane matomo vaizdo dydį. Vaizdo masteliui keisti naudojamas lupos įrankis . Jį pasirinkus, savybių juostoje matyti vaizdo mastelio keitimo įrankiai: .

Rankos įrankis skirtas slankioti vaizdui lango viduje, kai matomas ne visas piešinys. Šis įrankis yra išskleidžiamoje lupos įrankių grupėje.

Dokumentas išsaugomas File → Save As (laukelyje Save as type paprastai nurodomas cdr formatas, laukelyje Version galima pasirinkti reikalingą programos versiją).

CorelDraw programos objektai būna paprasti ir sudėtingi. Paprastiems objektams priskiriami stačiakampiai, kvadratai, elipsės, apskritimai, lankai, spiralės, kreivės, tekstas ir kt. Sudėtingi objektai gaunami komponuojant ir grupuojant paprastus objektus.

Visi objektai turi kontūrą, kurio linijos storį ar spalvą galima pakeisti. Jei kontūras uždaras, objektus galima nuspalvinti ar užpildyti tekstūra. Galima keisti objektų dydį ir formą, sukti juos plokštumoje, kopijuoti, klonuoti, perkelti iš vienos vietos į kitą, išdėstyti vienokia ar kitokia tvarka ir pan.

Standartiniai objektai (stačiakampiai , elipsės , žvaigždės ir kt.) piešiami spragtelėjus ant atitinkamo objekto piktogramos ir nuspaudus kairįjį pelės klavišą pelės žymeklis tempiamas tol, kol gaunamas norimo dydžio objektas. Taisyklingos figūros (apskritimas, kvadratas) piešiamos laikant nuspaustą Ctrl klavišą (pirma atleidžiamas pelės klavišas, po to klavišas Ctrl). Norint objektą piešti nuo centro, reikia laikyti nuspaustą Shift klavišą.

Pasirinkus pieštuko įrankį , galima piešti kreives, tieses ir laužtes. Kreivės piešiamos nuspaudus kairįjį pelės klavišą. Pelės klavišą atleidus, kreivė baigiama piešti. Norint nubrėžti tiesią atkarpą, reikia spragtelėti pradiniame atkarpos taške, o po to galiniame taške. Piešiant laužtę, po vieną kartą spragtelime pradiniame ir galiniame laužtės taškuose, o tarpinius laužtės taškus užfiksuojame du kartus spragtelėję kairiuoju pelės klavišu.

  • Informatika Konspektai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Edita
  • 20 puslapių (4302 žodžiai)
  • Kolegija
  • Informatikos konspektai
  • Microsoft Word 205 KB
  • CorelDraw programos konspektas
    10 - 2 balsai (-ų)
CorelDraw programos konspektas. (2017 m. Birželio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/coreldraw-programos-konspektas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 18 d. 02:48