Dailė Mišrios technikos


Dailės referatas. Įvadas. Istorija. Linija ir potepis. Tušas ir akvarelė. Pieštukai ir akvarelė. Akvarelė ir spalvoti pieštukai. Akvarelė ir pastelės. Apsauginės technikos. Apsauginis skystis. Vaškas ir aliejus. Aliejinės pastelės ir tušas. Netradicinės technikos. Nuplovimas. Tušas ir baliklis. Koliažas. Spalvotos aplikacijos. Popierinė mozaika. Naminė spauda. Vienspalvės monotopijos. Spalvota monotopija. Išvados. Literatūra.


Mišri technika anksčiau daugiausia apsiribojo tradicinėmis priemonėmis – pieštukais nubrėžtomis linijomis ir potėpiais teptuku, bet dailininkai toliau eksperimentuoja ir plečia nusistovėjusias ribas, sukurdami naujus išraiškingus piešimo metodus. Mišrios technikos piešiniai turi būti individualūs.

Pradėkime nuo paprastų dalykų ir bandykime maišyti kelias technikas. Žinoma, įvairūs dažai skirtingai reaguoja tarpusavyje, vieni visai nepriima kitų, antri anktvirkščiai – susilieja. Kaip visada, pagrindas taip pat vaidina svarbų vaidmenį. Šiurkščiame popieriuje susidaro aiškesnės faktūros negu lygiame.

Dailininkai savo kūriniuose dažnai vartoją ne vieną techniką pvz: Marino Marini (1901-1989) grafikos darbuose naudoja tušą ir monotopiją, spaudinimo techniką derina su tušo ir temperos grafine, tapybine išraiška. Jackson Pollock (1912-1956) tapybos darbuose išraiškingai jungia vieną techniką su kita. Pablo Picasso (1881-1973) kūryboje naudoja daugybę įvairių medžiagų, technikų, faktūrų.

Tušo ir akvarelės derinys – plona plunksna ir tušu nubrėžtų linijų kombinavimas su blankiais, plokščiais akvarelės potėpiais – yra viena seniausių mišrių technikų. Iki aštuoniolikto amžiaus, kai akvarelė buvo pripažinta savarankiška technika, ji daugiausia buvo naudojama kaip priemonė linijiniams piešiniams spalvinti, taigi kuriant baigtinį rezultatą atliko tik antrinį vaidmenį. Iki šiol spalvinimas akvarele naudojamas kaip efektingas metodas kuriant paveikslus, kuriuose linija atlieka svarbesnį vaidmenį negu spalva. Galima dirbti ir visiškai priešingai nei tradiciniu būdu: pirmiausia nulieti akvarelę arba sukurti spalvinę peišinio schemą akvarele ir paskui suteikti piešiniui galutinį pavidalą tušo linijomis.

Tuo pat būdu kaip ir tušas bei plunksna su akvarele gali būti derinami minkšti grafiniai pieštukai, ,,Conte,, pieštukai ir net anglis. Pastarasis derinys yra organiškesnis ir natūralesnis – akvarelių liejimas dažnai prasideda pieštuku brūkštelėjus kompozicijos apmatus, taigi šiomis priemonėmis kuriant mišrios technikos piešinius pakanka tęsti tai, nuo ko pradėjote – tiesiog viso proceso metu pieštukas ir akvarelė žengia koja kojon. Dirbant mišria technika pieštukas baigtame piešinyje atlieka kur svarbesnį vaidmenį, taigi pirminės pieštuku išvedžiotos linijos specialiai parodomos, o liejant tamsesnius potėpius dar ir paryškinamos.

  • Dailė Referatai
  • 2015 m.
  • 12 puslapių (1736 žodžiai)
  • Dailės referatai
  • Microsoft Word 16 KB
  • Dailė Mišrios technikos
    10 - 8 balsai (-ų)
Dailė Mišrios technikos. (2015 m. Sausio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/daile-misrios-technikos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:41