Dailės aprašas Grafikos kūrinys „Stovi pasakų namelis“


Dailės aprašymas. Kūrinio idėja ir įkvėpimo šaltinis. Temos asmeninis ir socialinis reikšmingumas. Kūrinio technikos, formos, stiliaus, žanro, panaudotų išraiškos priemonių analizė. Pasirinkto dailės objekto meninio sprendimo pavyzdžiai (analogų analizė). Savų dailės gebėjimų analizė ir įvertinimas. Asmeninių pasiekimų ir išgyvenimų, sunkumų ir trūkumų kūrybinio proceso metu įsivertinimas. Išvados. Naudota literatūra. Priedai.


Prisimenu pirmąjį kartą, kai pamačiau jūrą. Stovėjau apstulbusi nuo jos beribės didybės, kuri tęsėsi nuo mano kojų iki pat horizonto. Pasaulis nurimo, pamiršo savo ritmą ir skubėjimą. Ko gero, net Žemė pamiršo suktis. Ir aš bijojau pajudėti – atrodo, kad sutrukdysiu, sujauksiu tą begalinę, bet trapią pasaulio pauzę. Todėl tik stovėjau ir visu kūnu gėriau kaitrą, leidau saulės spinduliams skverbtis į mane.  Mano mažos pėdutės smigo į smėlį. Bangos švelniai glostė jas, vos vos jaučiau šiltą vėjo prisilietimą. Mane apgaubė ramybė. Galų gale aš atsisėdau ant šlapio smėlio ir, pasiėmusi kibirėlį, pastačiau pilį. Buvau laiminga, nes pilis man atrodė stebuklinga. Darbavausi visą popietę: puošiau savo statinį viskuo, ką radau : pagaliukais nuo ledų, vyšnių kauliukais, išplautomis į krantą nugludintomis stiklo šukėmis. Eidama pro šalį kažkokia mergaitė su mama šūktelėjo: „Žiūrėk, mama, koks gražus pasakų namelis“. Aš atsisukau ir tada supratau, kad tai ne smėlio pilis, o pasakų namelis, kuriame gyvena visos mano girdėtos pasakos.

 Ypatingą vietą vaikystėje užima vaizduotė. Juk, būdami maži, viską suvokiame ir matome kitaip. Net ir pačios sudėtingiausios situacijos, kuriose atsiduria žmogus, vaiko akimis tampa visai kitokios. Didelę įtaką daro vaikiškos laidos. Jos moko mažuosius į gyvenimą žvelgti linksmomis akimis. Tačiau atsiranda ir blogybių, kurių vaikystėje galima įžvelgti. Štai dideli pastatai, šaltos spalvos, vaikui gali sukelti neigiamų emocijų. Savo darbe ,,Stovi pasakų namelis“ aš stengiausi pavaizduoti lakią vaiko vaizduotę, kai net ir pačius, atrodo didelius, niūrius statinius galima pavaizduoti linksmais, nuotaikingais objektais. Vingiuotos linijos mano „nameliui“ suteikia paslaptingumo, žaismingumo, svajingumo vaizdą. Juk būtent tokiomis akimis vaikystėje mato mažyliai. Šiame piešinyje tamsios spalvos neatrodo tokios niūrios, nes jame mažai griežtų, tiesių linijų. Piešinio centre – malūnas, kurio sparnai gali išsukti pačias gražiausias pasakas. O štai lietuvių pasakų eiliuotojas Kazys Boruta savo kūrinyje ,,Baltaragio malūnas“ aprašo pagrindinio veikėjo Baltaragio nelengvą gyvenimą. Nuo pat vaikystės jis buvo per daug prisirišęs prie savo malūno. Kasdien negalėdavo atsiklausyti jo sparnų ūžimo. Tas ūžimas tarsi užkerėjo Baltaragį.

Mano kūrinys „Stovi pasakų namelis“, kaip ir ekspresionistų darbai, pranokstantis natūralistinį tikrovės kopijavimą. Norėjau, kad mano vizija „Stovi pasakų namelis“ būtų paslaptinga, o žiūrinčiųjų dėmesį patrauktų įvairių linijų, dėmių ir formų įvairove. Kaip ir ekspresionistai siekiau sukurti tokias vaizdines formas, kurios daugiau išreikštų mano jausmus, nei tiksliai atspindėtų išorinį pasaulį. Mano grafika įtempta, ir labai asmeniška, ji pagrįsta idėja, kad popieriaus lapas – tai priemonė išreikšti jausmus. Nuo išraiškingų linijų, dėmių mano paveikslas virpa gyvybe.

Kūrybinės idėjos sumanymui įgyvendinti pasirinkau urbanistinio peizažo žanrą su laisva tikrovės formų interpretacija.

  • Dailė Aprašymai
  • 2015 m.
  • 16 puslapių (2809 žodžiai)
  • Gimnazija
  • Dailės aprašymai
  • Microsoft Word 332 KB
  • Dailės aprašas Grafikos kūrinys „Stovi pasakų namelis“
    10 - 9 balsai (-ų)
Dailės aprašas Grafikos kūrinys „Stovi pasakų namelis“ . (2015 m. Gegužės 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/dailes-aprasas-grafikos-kurinys-stovi-pasaku-namelis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:36