Dailės didaktika


Kompozicijos rūšys. Dailės rūšys. Dailės pamokos planas. Dailės pamokos metodai. Dailės technikos rūšys. Dailes ugdymo struktura. Dailes vaizdavimo budai. Dailes ugdymo metodai. Pamokų tipai jų struktūra. Diferencijuoto ugdymo taikymas dailės pamokose.

Dailės konspektas. Dailės didaktikos sąvoka. Dailės dalyko tikslai ir uždaviniai. Istorinė dailės mokymo apžvalga. Šiuolaikinės dailės mokymo tendencijos. Dailės dalyko struktūra ir turinys. Dailės turinio planavimas. Metų planas, t. T. Pamokos planas. Dailės vadovėliai. Dailės mokytojo vaidmuo ugdymo procese. Vizualinės raiškos raida. Vaiko piešinio raidos etapai ir bruožai. Vaizduotės ir kūrybingumo raidos ypatumai. Meninės raiškos tipologijų įvairovė. Teorijų aiškinančių vaiko piešinius apžvalga. Vaiko piešinio reikšmė. Kūrybingumo samprata. Dailės pamoka, struktūra. Rreikalavimai šiuolaikinei pamokai. Dailės pamokos organizavimo formos. Reikalavimai eskursijai. Dailės mokymo metodai. Projektų rūšys. Jų taikymas meninio ugdymo procese. Projekto struktūra. Temų sritys dailės pamokoje. Išraiškos priemonių sistema. Kompozicija. Kompozicijos rūšys. Kompozicijos išraiškos priemonės. Dailės technikos ir medžiagos. Jų spec. Ir taikymo būdai. Vaizdavimo būdai. Jų pasirinkimas skirtingais a. Tarpsniais. Dekoratyviniai darbai. Dekoratyvaus vaizdavimo principai. Ornamento sąvoka, rūšys, sudarymo schemos, spalvų derinimo principai. Dailės kūrinio analizė. Didaktikos dalykas. Pažinimo taksonomija pagal b. Bloomą.


Ugdymas priklausė nuo socialinės klasės, lyties. Bet individualus ugdymas tik nuo XIXa. Kilus visuotinio laisvumo judėjimui ir įvedus valstybės išlaikomą mokyklą meninis ugdymas tapo prienamas visiems. Vienas iš pirmųjų filosofas, kuris pradėjo kalbėti apie meno reikalingumą žmogui buvo Šileris, kuris 1795 m. apie tai rašė savo veikale „laiškai apie estetinį žmogaus ugdymą“.

Ankstyviausias mokymo būdas buvo kopijavimas. XIXa. Mokyklose buvo mokoma piešti kopijuojant sudėtingus suaugusiųjų piešinius. Ilgainiui atsirado ir kitų būdų. Vienas iš jų buvo Pestalockio piešimo metodas „stebėjimo abėcelė“. Jo nuomone bet kokio piešinio taip pat ir rašto sudedamosios dalys – linija, kreivės, kampai. Todėl reikia atliekant tam tikrus pratimus pradėti nuo jų, o vėliau nuosekliai sunkinti užduotis. Tačiau jos nebuvos skirtos estetinio grožio pajutimui. Toks manipuliavimas geometrinėmis formomis stimuliavo mąstymą. Piešimo mokymo tikslas buvo paruošti produktyvų gamintoją besivystančiai industrijai. Pestalis buvo vienas iš pirmųjų pademonstravęs, kad piešimo galima mokyti visus net ir įpatingų gabumų turinčius vaikus. Ir mokyti paprasti mokytojai neturintys spec. išsilavinimo.

  • Dailė Konspektai
  • 2013 m.
  • 18 puslapių (5826 žodžiai)
  • Dailės konspektai
  • Microsoft Word 738 KB
  • Dailės didaktika
    10 - 1 balsai (-ų)
Dailės didaktika. (2013 m. Sausio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/dailes-didaktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:11