Dalykinė komunikacija raštu


Komunikacijų aprašymas. Dalykinė komunikacija raštu. Tyrimo objektas. Tyrimo metodai. Rašytinės komunikacijos privalumai. Rašytinė komunikacija tarp verslo partnerių. Dalykinių laiškų rašymo ypatumai. Efektyvios dalykinės komunikacijos raštu charakteristikų. Summary Written business communication.


Pagrindiniai (raktiniai) žodžiai: komunikacija, dalykinė komunikacija, bendravimas, susirašinėjimas, oficialumas.

Problema. Ar žmonės išmano taisyklingą dalykinę komunikaciją raštu?

Tikslas. Išanalizuoti dalykinę komunikaciją raštu.

1. Rašytinė informacija - ilgalaikis dokumentas, kuriuo galima naudotis ir ateityje. Bylose saugomi įvairūs raštai, laiškai ir ataskaitos neleidžia suabejoti tuo, kas buvo pasakyta.

Verslininkams labai svarbi rašytinė informacija, nes ji padeda palaikyti ryšį su klientais ir tiekėjais, įvairiomis asociacijomis, bankais, vartotojais ar gamintojais. Štai keli patarimai, kaip taisyklingai rašyti dalykinį laišką:

Pirmą įspūdį lemia būtent laiško išvaizda. Jei laiško forma daro pirmą palankų įspūdį, turbūt bus teigiamai reaguojama ir į jo turinį. Jeigu gaunamas suteptas, subraukytas laiškas, kuriame priraizgyta neperskaitomų žodžių, yra ištrintų raidžių, arba jis išspausdintas taip, kad vos gali įžiūrėti tekstą, be abejo, toks laiškas bus nenoriai skaitomas, jis gadins nuotaiką bei nepelnys partnerių palankumo. Tačiau asmuo, gavęs prestižinį laišką, jį skaitys puikiai nusiteikęs, nekantraus sužinoti jo turinį. Netvarkingi dalykiniai laiškai įžeidžia partnerį ir gali pakenkti firmos prestižui: su tokiu partneriu, kuris nesugeba tinkamai parašyti laiško, gali niekas nenorėti turėti reikalų – kils rizika prarasti nemažai partnerių.

Reikia būti mandagiems, draugiškiems, nuoširdiems, laiško tonas visada turi būti mandagus. Nereikia vartoti vien tokių žodžių kaip „prašom“ ir „ačiū“, reikia rasti individualesnių, mandagumą išreiškiančių frazių. Pavyzdžiui:

Norint parašyti nuoširdų laišką, reikia kalbėti su žmogumi, kreiptis į konkretų asmenį, o ne apskritai į kažką. Štai keletas posakių, kurie padės išreikšti nuoširdumą:

Galima pastebėti, jog naudojant dalykinę komunikaciją privalu atsižvelgti į daugelį dalykų. Patys svarbiausi yra pateikiami šioje charakteristikose:

Išanalizavus 10 dalykinės komunikacijos raštu charakteristikų, pastebima, kad svarbu yra ne tik tinkama laiško forma ar tikslingumas , bet ir atsižvelgimas į skaitytojo intelektą ar lytį. Tinkamai jas panaudojus galima gauti puikų rezultatą- dalykišką, subtilų bei aiškų laišką ar kurį nors kitą dokumentą.

Dalykinė komunikacija raštu turi daug privalumų, nes rašytinė informacija- ilgalaikis dokumentas, kuriuo galima naudotis ir ateityje. Susirašinėjant dažnai sudaromi ilgalaikiai kontraktai. Rašant logiškiau plėtojama mintis, nei bendraujant žodžiu, kadangi bendraujant raštu nuosekliau pateikiami sudėtingi argumentai. Taigi, rašymas padeda pranešti sudėtingą informaciją, kurios perdavimas telefonu ar kitais žodiniais komunikacijos kanalais gali sukelti neaiškumų ir keblumų.

Dalykinė komunikacija raštu. (2015 m. Gegužės 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/dalykine-komunikacija-rastu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:50