Dalykinės komunikacijos ypatumai su Saudo Arabijos šalies atstovais


Komunikacijų savarankiškas darbas.

Įvadas. Verslo protokolas. Orientacija į tarpusavio santykius. Bendravimas versle. Verbalinis. Paraverbalinis. Neverbalinis. Požiūris į laiką. Asmeninė erdvė ir akių kontaktas. Išvados. Informaciniai šaltiniai.


Lyginant tautines kultūras dažnai pradedama išryškinanti elgesio visuomenėje skirtumus. Nežiūrint to, kad pasaulis šiuolaikinių komunikacijos priemonių ir tarptautinės rinkos dėka „sumažėja", mes netampame vis didesnio atskirų kultūrų supanašėjimo liudininkais. Darbo užsienyje sėkmė labai priklauso nuo to, kaip perprantame skirtumus tarp mūsų ir kitų šalių kultūros ir kiek stengiamės prie jų prisitaikyti.

Darbo tikslas – išsiaiškinti pagrindinius bendravimo versle aspektus Saudo Arabijoje.

Darbo uždaviniai:

Įvertinti arabų požiūrį į darbuotojų padėtį bei turimą valdžią.

Įvertinti Saudo Arabijos kultūros tipą.

Išanalizuoti verbalinio, paraverbalinio ir neverbalinio elgesio išraiškos formas.

Išsiaiškinti, koks yra arabų požiūris į laiką.

Išsiaiškinti, kokia yra būdinga asmeninė erdvė ir koks akių kontaktas Saudo Arabijoje.

Saudo Arabija yra formali valstybė, todėl vertybių sistema apima hierarchijas ir visuomeninės padėties skirtumus. Formalumas visada susijęs su padėtimi visuomenėje (statusu), organizacijos struktūrine hierarchija bei su tuo, kaip išreiškiama pagarba aukšto statuso asmenims. Reikia atminti, kad formalūs kreipiniai, t. y. pavardėmis, pareigomis, laipsniais, titulais yra vienas iš svarbiausių būdų parodyti savo pagarbą aukšto rango asmenims. [4]

Arabai – entuziastingi derybininkai, kurie per derybas tikisi pasiekti didelių kainų ir terminų nuolaidų. Kai kurie arabų verslininkai vertina savo sėkmę derybose pagal tai, kiek nusileidote lyginant su pradiniu pasiūlymu. Derybos, jų nuomone, yra jaudinančios varžybos, konkurencinė kova. Todėl pateikiant pradinį siūlymą išmintinga numatyti dideles nuolaidas ir pasilikti galimybių manevruoti ilgose derybose. Reikia būti pasiruošus lyg turgaus ginčams. Kiekvieną nuolaidą arabui reikia daryti itin nenoriai ir tik su griežta sąlyga “jeigu... tai...“. Visada reikia reikalauti ko nors lygiaverčio už kiekvieną kainos, terminų ar kitą nuolaidą. Arabai remiasi asmeniniais argumentais, prašymais ir įtikinėjimais. Jie nori nuolatos būti giriami, kai gerai atlieka darbą. Tiesiog tikisi meilikavimų. [1],[2]

Arabai tiki asmenybėmis ir yra teisingi, bet lankstūs. Norint užmegzti kontaktą su niekuo apie jus negirdėjusiu arabu, teisingiausia būtų susirasti, kad jus pristatytų tinkamas asmuo arba organizacija. Trečiosios šalies surengtas pristatymas gali praskinti kelią iki arabo, su kuriuo norima derėtis. Tam idealiai tiktų aukštas pareigas užimantis asmuo ar organizacija, pažįstanti abi puses. Kitas puikus būdas – pasinaudoti savo šalies ambasados komercijos skyriumi. Taip pat gali padėti prekybos ir pramonės rūmai bei prekybos asociacija. Krovinių vežėjai, laivinikystės kompanijos ir oro linijos, tarptautinės teisininkų, apskaitos ir audito firmos taip pat gali padėti. [1],[2]

Dalykinės komunikacijos ypatumai su Saudo Arabijos šalies atstovais. (2016 m. Balandžio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/dalykines-komunikacijos-ypatumai-su-saudo-arabijos-salies-atstovais.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:50