Dangaus navigacija


Laivybos skaidrės.

Programos paskirtis –. Viena iš seniausių žmonijos mokslo ir meno krypčių buvo ieškoti kelio į žvaigždžių. Nuo jūreivystės pradžios pagrindinė jūrininkų problema buvo sužinoti. Bet kas. Daug naudingo į navigaciją atėjo su kompasu. Ilgus tūkstantmečius, pradedant finikiečiais ir polineziečiais. 1757 m. John Campbello išrastas sekstantas buvo pažangiausias iš šių įrenginių. Geografinės koordinatės. Pagrindinės žemės plokštumos. Taško padėtį žemės. Geografinė platuma. Geografinė platuma tai kampas tarp ekvatoriaus ir taško lygiagretės. Geografinė ilguma. Geografinė ilguma tai kampas tarp nulinio (grinvyčio) meridiano ir taško meridiano. Navigacija nagrinėja saugaus ir naudingo kelio pasirinkimas. Navigacija, laivyba (lot.  navigation) –  tiksliųjų mokslų šaka. Observacijos metodai. Astronominiai navigaciniai metodai reikalauja ilgų apskaičiavimų. Šiuolaikinės navigacijos esmė - pozicijos nustatymas elektroniniu būdu. Pirmųjų radijo navigacijos sistemų pagrindas buvo radijo krypties nustatymo prietaisai – radijo pelengatoriai. GPS (angl.  Global Positioning System) – Visuotinė padėties nustatymo sistema. Be  pastoviai veikiančios JAV NAVSTAR Global Positioning System (GPS). Šiuolaikinėje jūrinėje laivavedyboje naudojame labai daug aukšto tikslumo ir patikimumo navigacinės technikos. Techninės laivavedybos priemonės nulemia laivavedybos metodus. Pagal solas-74 reikalavimus (v skyrius. Automatiškai pateikti kranto bei jūros ir oro laivų stotims. Pagal SOLAS-74 (V skyrius, 19 taisyklė, 2. 4. 5 punktas) AIS turi. Automatinė identifikavimo sistema. Po ilgamečių diskusijų. Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga ( angl. AIS yra viena iš naujausių techninių sistemų. Navigacinė sistema laive susideda iš radaro. Informacijos perdavimas per STDMA/ ITDMA principinė scema. STDMA -Selective Time Division Multiple Access, ITDMA - Incremental Time Division Multiple Access. Ais teikiama informacija ais informacija yra trijų atskirų rūšių. Trumpos žinutės yra fiksuotos arba laisvo formato teksto žinutės. Duomenys yra automatiškai. AIS naudojimas laive AIS turi būti įjungta kai laivas plaukia arba stovi nuleidęs inkarą. Ais laive susideda. AIS panaudojimo galimybės AIS naudojimas avarijos išvengimo situacijoje. Būdingi AIS naudojimo rizikos faktoriai Būdintis laivo karininkas turi numatyti galimybę.


Nuo jūreivystės pradžios pagrindinė jūrininkų problema buvo sužinoti, kur jie yra ir kur jie bus?  Vietos nustatymui reikalingi orientyrai. Surasti juos jūroje gana sudėtinga.Pirmoji jūrininkų priemonė vietos nustatymui navigacijoje buvo orientyrų panaudojimas žemėje t.y. pakrantėje. Norėdami rasti senas žinomas žvejybos vietas arba kelią per seklumas, buvo brėžiamos linijos iki orientyrų ant žemės tai darant dviem, ar daugiau, kryptimis vienu metu ir taip nustatoma daugiau ar mažiau tiksli geometrinė vieta jūros paviršiuje.  Laivo vietos nustatymas matavimų metodais yra vadinama observacija (lot. Observatio – stebėjimas.

Bet kas, jei žemės nėra šalia?  Finikiečiai pažvelgė į dangų. Diena Saulė judėdama per dažnai giedrą Viduržemio jūros dangų rodė jiems kryptį. Naktį, jie vadovavosi ir žvaigždėmis. Šiaurės jūreiviai turėjo ir kitų, gana originalių navigacinių priemonių savo žinioje. Vienas iš būdų - jie stebėjo paukščių elgesį.  Jeigu šios jūros paukščio snapas yra pilnas, jūreiviai žinojo, jis skrenda link savo peryklos, jeigu tuščias, jis skrenda į jūrą užpildyti šio snapo.  Vienas iš pirmųjų norvegų jūreivių pavojingose kelionėse į Islandiją buvo vyras žinomas kaip Raven-Floki laikydavęs varnas savo laive. Kai jis manė, kad artėja prie žemės išleisdavo varnas, kurias jis sąmoningai laikydavo alkanas. Varnos skrido "pačia tiesiausia linija" tiesiai į žemę ir Raven-Floki tereikėjo sekti jų pavyzdžiu.    Polineziečiai keliavo tūkstančius mylių tarp atokiausių salų visoje pietinėje Ramiojo vandenyno pakrantėje. Šiuolaikiniai navigatoriai dar suka galvas dėl nuostabių jų pasiekimų. Kaip eskimai studijuoja sniegą, polineziečiai stebėjo bangas, kurių kryptis ir tipas atskleisdavo naudingas navigacijos paslaptis.   Jūrininkų parengti Maršalo salų žemėlapiai iš palmių šakų ir riešutų kevalų, kurie šiandien egzistuoja tik muziejuose, nurodo salų padėtį pagal vyraujančias bangų kryptis.  II a. Aleksandrijos astronomas Ptolemėjas sukūrė pirmąjį pasaulyje atlasą, kurį sudarė 27 žemėlapiai.

  • Laivyba Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 35 puslapiai (2573 žodžiai)
  • Laivybos skaidrės
  • MS PowerPoint 4212 KB
  • Dangaus navigacija
    10 - 7 balsai (-ų)
Dangaus navigacija. (2016 m. Kovo 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/dangaus-navigacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:15