Darbo apsauga


Sprendimo priėmimo kriterijai, ribotas racionalumas. Simon ribotas racionalumas.

Sociologijos referatas. Ivadas. Socialinė darbo apsauga Lietuvoje. Lietuvos darbo politika. Pagrindiniai uždaviniai socialinės apsaugos ir darbo srityje. Institucijos įtakojančios darbo apsaugos politiką. Nvo ir viešojo administravimo institucijų bendradarbiavimas. Administravimo struktūra. Darbo apsaugos sistemą užtikrinančių institucijų funkcijos. Sprendimų priėmimo įgyvendinimas viešojoje politikoje. Įstatymų leidybos procedūra. Sprendimų rengimas ir priėmimas viešajame administravime. Racionalumo: sociologinis ir ekonominis kontekstas. Racionalaus visapusiškumo teorija. Simonas: ribotas racionalumas. Sprendimų priėmimas pagal lindblomą. Inkrementalizmo teorija. Strateginė analizė. Mišraus skanavimo teorija. Sprendimų priėmimo kriterijai. Biurokratijos vieta ir vaidmuo demokratiškai įgyvendinant sprendimus. Kontrolės ir konsensuso vertybinės orientacijos. Vertinimas viešojoje politikoje. Išvados. Literatūra. Priedai. Darbo tikslas ir uždaviniai: aprašyti ir nustatyti kas įtakoja sprendimų priemimus darbo apsaugos srityje, kaip vykdoma darbo apsaugos politika.


Mišraus skanavimo teorija. Sprendimų priėmimo kriterijaiįgyvendinant Lietuvos respublikos nacionalinę politiką svarbi integracija į es, tarptautinis bendradarbiavimas socialinės apsaugos srityje. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dalyvauja rengiant es konstitucinės sutarties projekto nuostatas užimtumo ir socialinės politikos srityse.

Lietuvai įstojus į es svarbu derybų pagalbą užtikrinti savo piliečiams lygiavertės darbo sąlygas bei socialinės garantijas bet kurioje es šalyje. Tai sudėtingas ir svarbus procesas kuris reikalauja palaipsniui paruošti teisinį pagrindą. Socialinių reikalų ministerija ir kitos valstybės institucijos rengia ir dalyvauja naujų įstatymų projektų procesuose.

Kalbant apie integracijos į es įtakojamus pokyčius socialinėje sferoje, reikia pastebėti, kad europos sąjunga tiesiogiai ir griežtai nereglamentuoja savo valstybių- narių socialinės politikos ir jos formavimas bėi plėtra priklauso visų pirma nuo pačių valstybių vyriausybių. Taip yra dėl skirtingų susiklosčiusių socialinės apsaugos politikos tradicijų, o taip pat ir dėl skirtingos valstybių ekonominės padėtie bei išsivystimo lygio.

Darbo tikslas ir uždaviniai: aprašyti ir nustatyti kas įtakoja sprendimų priemimus darbo apsaugos srityje, kaip vykdoma darbo apsaumetodai: teorinės sprendimų priėmimo medžiagos apžvalga. Pagrindinių kriterijų formuojančų Lietuvos darbo apsaugos politiką nustatymas.

Išvaduose: pateikti ir suformuluoti kriterijus kuriais rementis priimami sprendimai socialinė darbo apsaugos sfera apima daug institucijų, kurių dėka įgyvendinama darbo apsaugos politika. Valstybės vaidmuo svarbiausias reguliuojant šią viešosios politikos srytį.

Visuotinė žmodaus teisų deklaracija (15) teigia, kad kiekvienas žmogus turi teisę į darbą, į laisvą darbo pasirinkimą, į teisingas ir tinkamas darbo sąlygas ir apsa Lietuvoje veikia socialinė darbo apsaugos institucijų sistema kuri siekia užtikrinti piliečiams plačias teisias darbo srityje. Šiuolaikinėje rinkos santykiais pagrįstoje visuomenėje socialinės apsaugos ir darbo politikos vaidmuo yra itin svarbus. Lietuvos respublikoje už socialinės apsaugos ir darbo politiką atsakinga lr socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Lietuvoje socialinės apsaugos ir darbo ministerija kartu su vyriausybės ir jai pavaldžiomis institucijomis, savivaldybėmis, socialiniais partneriais, nevyriausybinėmis organizacijomis bei kitomis suinteresuotomis institucijomis įgyvendina labai svarbią kiekvienam žmogui funkciją - jo darbo ir socialinę apsaugą.

Darbo apsauga. (2011 m. Birželio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbo-apsauga.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:48