Darbų sauga vykdant švartavimo, inkaravimo ir buksiravimo darbus, reikalavimai trapams


Laivybos referatas. Įvadas. Bendrosios nuostatos. Darbų sauga vykdant švartavimo darbus. Darbų sauga, vykdant inkaravimo darbus. Darbų sauga vykdant buksyravimo darbus. Reikalavimai trapams. Išvados. Literatūra.


Jei lynas ant švartavimo būgno praslysta, švartavimo mechanizmas turi būti sustabdytas, o ant būgno uždėta papildomų vijų.

2–3 viršutines ant knechto esančias plieninio arba sintetinio lyno vijas reikia surišti raiščiu. Baigus švartuoti, visi nereikalingi lynai turi būti surinkti, o švartavimo mechanizmai išjungti.

paduoti, ištraukti, laisvinti, tvirtinti ar atiduoti lyną be švartavimui vadovaujančio asmens komandos;

tvirtinti lynus ant švartavimo būgnų. Stabdyti lynus prie denio ar švartavimo įtaiso koja ar ranka; būti viduje kampo, kurį sudaro einantis pro kreipiamąjį skridinį švartavimo lynas;

patikrinti juostinio stabdžio tvirtinimą prieš atleidžiant srieginius ir grandininius fiksatorius, taip pat inkaro mechanizmo sujungimą ar atjungimą nuo elektros variklio;

nuleisti inkarą, uždėti ar nuimti fiksatorių nuo inkaro grandinės, nuleisti ar pakelti inkaro grandinę būtina pagal inkaravimo grupės vadovo komandą;

Taip pat draudžiama atleisti inkaro grandinės fiksatorių, atjungti brašpilio žvaigždutę nepatikrinus, ar juostiniai stabdžiai užspausti.

Kai laivas stovi prieplaukoje arba reide, draudžiama palikti inkarus kliuzuose, užfiksuotus tik juostiniais stabdžiais, – inkaro grandines reikia papildomai pritvirtinti srieginiais stabdžiais.

Tamsiuoju paros metu trapai ir laipteliai turi būti reikiamai apšviesti. Žiemos metu nuo trapų ir laiptelių visuomet turi būti nuvalytas sniegas, ledai ir pabarstyta smėliu.

Naudoti perėjimo tiltelius, nuožulnias aikšteles, pasvirusius daugiau kaip 45o horizonto atžvilgiu, draudžiama.

Audriniai trapai turi būti tokio ilgio, kad nuleisti liestų vandens paviršių esant bet kokiai laivo grimzlei ir 15° laivo posvyrio. Šie trapai gaminami iš kietų medžio lentų, jų ilgis – 480 mm, plotis – 115 mm, storis – 25 mm. Pirmo viršutinio spyrio (laiptelio) ir kas penkto ilgumas ne mažesnis kaip 1100 mm, plotis ir storis kaip ir likusiųjų. Atstumas tarp laiptelių – ne mažesnis kaip 350 mm ir ne didesnis kaip 380 mm. Audriniai trapai turi būti nuolat apsaugoti nuo saulės spindulių, atmosferos kritulių ir apledėjimo.

Audriniai trapai išbandomi kasmet, pakabinant 75 kg krovinio kas trečiame laiptelyje. Viršutiniame laiptelyje bandymo data užrašoma dažais.

Budėtojas prie trapo turi stebėti, kad lipant būtų laikomasi eilės tvarkos ir saugaus atstumo (ne mažiau kaip 3 metrai).

  • Laivyba Referatai
  • 2013 m.
  • 15 puslapių (2732 žodžiai)
  • Mokykla
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 46 KB
  • Darbų sauga vykdant švartavimo, inkaravimo ir buksiravimo darbus, reikalavimai trapams
    10 - 2 balsai (-ų)
Darbų sauga vykdant švartavimo, inkaravimo ir buksiravimo darbus, reikalavimai trapams. (2013 m. Lapkričio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbu-sauga-vykdant-svartavimo-inkaravimo-ir-buksiravimo-darbus-reikalavimai-trapams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:27