Darbuotojų motyvacijos ypatumai


Vadybos referatas. Įvadas Tyrimo aktualumas. Tyrimo problemą. Tyrimo objektas. Tyrimo tikslas. Tyrimo uždaviniai. Tyrimo metodai. Darbuotojų motyvacijos ypatumai teoriniu aspektu. Tyrimų metodologija ir rezultatai. Svarbiausi veiksniai , skatinantys darbuotojus įsipareigoti organizacijai. Naudota literatūra.


Tyrimo aktualumas. Jau nuo seniausių laikų teigiama, jog du reikšmingiausi veiksniai, įtakojantys galutinį darbo rezultatą, yra darbuotojų žinios bei įgūdžiai bei jų motyvacijos lygis. Organizacijos personalas yra itin svarbus kompanijos resursas bei kapitalas, bet, Lietuvai tapus ES nare, vis aktualesnė tampa kvalifikuotų, iniciatyvių ir kūrybingų darbuotojų trūkumo problema. Šiuolaikinėje visuomenėje, kur vyrauja aštri konkurencija, didesnių galimybių sėkmingai gyvuoti turi tos organizacijos, kuriose dirba tinkamai motyvuoti bei reikiamos kvalifikacijos darbuotojai. Taigi poreikis pritraukti, išlaikyti bei motyvuoti kompetetingus darbuotojus nuolat didėja, būtent tai reikalauja vis didesnio organizacijų vadovų dėmesio savo darbuotojams. Motyvacijos klausimas taip pat yra aktualus ir smulkiems verslininkams, vykdantiems individualią veiklą pagal verslo liudijimą. Šių asmenų skaičius nuolat auga, jie taip pat susiduria su stipria konkurencija.

Tyrimo problemą galima išreikšti klausimu: Kokie veiksniai didina, o kokie mažina organizacijų darbuotojų bei smulkių verslininkų, prekiaujančių prekyvietėse, darbo motyvaciją?

Tyrimo objektas – darbuotojų motyvacijos ypatumai.

Tyrimo tikslas – išanalizuoti darbuotojų motyvacijos ypatumus.

Tyrimo metodai: darbas parengtas analizuojant V. Gražulio ir E. Markuckienės (2013), I. Matuzienės ir L. Aleknavičienės (2009) bei D. Šavareikienės (2012) mokslinius straipsnius.

Kalbant apie darbuotojų motyvacijos ypatumus, visų pirma yra tikslinga išanalizuoti D. Šavareikienės (2012) straipsnį. Tyrėja straipsnio įvade akcentuoja, kad darbo motyvacijos tema ateityje bus prioritetinė, nes būsima ekonomikos plėtra pareikalaus papildomo darbuotojų skaičiaus, tuo tarpu kaip pagrindinę darbo motyvacijos proceso įgyvendinimo spartinimo priemonę, autorė įvardina darbo motyvacijos stiprinimo proceso dedamųjų sampratos analizę.

D. Šavareikienė (2012) analizuoja motyvo formų įvairovę, siekdama atskleisti motyvo bei poreikio vaidmenį darbo motyvacijos procese organizacijoje. Tyrėja pateikia daug skirtingų autorių sąvokos „motyvas“ interpretacijų, akcentuodama, jog motyvo definicija turi glaudų ryšį su požiūriu į motyvaciją. D. Šavareikienė (2012) teigia, kad psichologai dažniausiai naudoja monistinį motyvo vertinimą ir išskiria aštuonias monistinio požiūrio į motyvą interpretacijos formas: 1. motyvas kaip poreikis; 2. motyvas kaip tikslas; 3. motyvas kaip paskata; 4. motyvas kaip ketinimas; 5. motyvas kaip nuolatinė savybė; 6. motyvas kaip būsena; 7. motyvas kaip formuluotė; 8. motyvas kaip pasitenkinimas. Pati autorė monistinį požiūrį į motyvą vadina ribotu ir vadybos kontekste pasiūlo tokią motyvo definiciją: „motyvu laikomas bet kuris veiksnys, vaidinantis paties darbuotojo požiūriu ypatingą reikšmę, kaip veiklos stimulas, turintis įtakos tiek veiklai, tiek jos rezultatams“.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • 7 puslapiai (2177 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Darbuotojų motyvacijos ypatumai
    10 - 9 balsai (-ų)
Darbuotojų motyvacijos ypatumai. (2015 m. Kovo 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-motyvacijos-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:31