Darbuotojų motyvavimo gerinimas


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Motyvavimo sistema teoriniu aspektu. Motyvacijos samprata. Motyvavimo procesas. Šiuolaikiniai motyvacijos požiūriai. Poreikių teorija. Pastiprinimo teorija. Teisingumo teorija. Lūkesčių (vilčių) teorija. Tikslų nustatymo teorija. Darbuotojų motyvavimo skatinimo būdai. Literatūros analizės apibendrinimas. Darbuotojų motyvavimo sistema „X“ įmonėjė. „X“ įmonės aprašymas. Esamos situacijos analizė ir tyrimo organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. „X“ įmonės direktoriaus apklausa. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Išvados. Siūlymai. Santrauka. Literatūra.


Visi žmonės yra skirtingi, turi įgimtų savybių, gabumų, kurie, sąveikaujant su aplinka, laikui bėgant kinta ir vystosi. Kiekvienas asmuo yra nepakartojamas, turintis savų tikslų ir siekių, tad tik su didelėmis išlygomis, didelėmis pastangomis, galime žmones jungti į grupes, siekiančias bendrų tikslų ir turinčių bendrų interesų. Priklausomai nuo charakterio, kiekvienas darbuotojas toje pačioje situacijoje dažnai elgiasi visiškai skirtingai. Todėl vadovas, norėdamas žmones motyvuoti siekti kokio nors bendro tikslo, turi žinoti jų poreikius. Taigi, motyvacija – tai savęs ir kitų veiklos, siekiant asmeninių ar organizacijos tikslų, skatinimo procesas.

Daugelis šiuolaikinių požiūrių į motyvacijos teoriją bei praktiką yra suskirstyti į penkias kategorijas: poreikių, pastiprinimo, teisingumo, lūkesčių (vilčių) bei tikslų nustatymo teorijas.

Kiekvienas šių požiūrių suteikia galimybę vadovui ir darbuotojui sužinoti kas jam ar jai svarbu, kas padėtų sukurti palankią motyvacijos sistemą, kaip motyvacija paveiktų darbo našumą.

Taigi, apie kiekvieną motyvacijos teoriją aprašysiu šiek tiek išsamiau ir plačiau.

Taigi kiekviena motyvacijos teorija yra praktiškai susijusi viena su kita, lyg viena kitą papildanti. Tai lyg puikus kompleksas, kurį išnagrinėjus, įmonė gali sukurti daug žadančią motyvacijos sistemą. Todėl nagrinėdama „X“ įmonės motyvavimo sistemą bandysiu taikyti šia teorinę dalį ir spręsti organizacijos problemą pagal labiausiai tinkanti modelį.

Taigi, įmonės pagrindinė ašis – administracija, kuriai vadovauja direktorius. Administracija organizuoja ir vykdo įmonės veiklą, svarsto ir sprendžia įmonės strateginius klausimus. Administracijai pavaldūs kiti 94 darbuotojai (t.y. padavėjos, barmenai, virėjai, valytojos ir t.t.). Jie bendrauja su klientais, ruošia produkciją, netiesiogiai atsako už įmonės gerą vardą, juk didžioji dalis atsakomybės ar klientas taps lojaliu ar nebenorės net pažvelgti į įmones pusę priklauso nuo šių darbuotojų.

Įmonė dirba pelningai, beveik visus metus išlaiko tokį pat įmonės pelną, tik žinoma vasarą, pelnas žymiai padidėja, kadangi ledus galime priskirti prie sezoninių prekių, juk kai geras oras, lauke karšta, ledai yra perkami žymiai labiau nei subjurusią, šaltą dieną. Be to ir kavinėse šiltomis dienomis „verda“ intensyvesnis darbas, ateina daugiau klientų.

Visų pirma, norėčiau parašyti, jog ištirti įmonės trūkumus, kai dirbi joje vos 8 savaites yra labai sunku, nė nežinai nuo ko pradėti. Todėl esant tokiai situacijai, kreipiausi į įmonės vyr. buhalterę, ji ir paminėjo, jog „X“ įmonės motyvavimo sistema tikrai nėra pati geriausia, jog nuolat besikeičiantys darbuotojai tai tik įrodo.

Dažnai prašant įvardinti darbo palikimo priežastis, beveik visi darbuotojai pamini per mažą atlyginimą, atsibodusį darbą ir perspektyvos nematymą, arba žmogus darbe tiesiog nesijaučia gerai, nesijaučia pritapęs prie jau seniai čia dirbančių darbuotojų.

Pasak vyr. buhalterės įmonė dažnai praranda gerus darbuotojus, kurie tiesiog nemato perspektyvos ir kaip tik dėl to kalta skurdi įmonės motyvavimo sistema. Vieninteliai paskatinimai darbuotojus gerai dirbti yra kalėdinės premijos, bet juk žmonėms reikia paskatinimo ne vieną kart į metus ir ne tik piniginio. Žinoma skatinamasis, motyvaciją keliantis dalykas yra ir alga, tačiau ji tiesiog privalo būti sumokėta, nori to darbdavys ar ne, beje algos dydis siekia tik minimumą, todėl šiuo atveju tai tiesiog savaime suprantamas dalykas, o ne motyvacijos būdas.

Išklausiusi vyr. Buhalterę nusprendžiau jog geriausias tyrimas būtų darbuotojų apklausa, sudarius anonimines anketas, kurias jie galėtų nesunkiai ir neužimant daug laiko užpildyti. Tačiau iškilo klausimas kuriuos darbuotojus būtų geriausia apklausti, juk yra administracija ir pagalbiniai darbuotojai. Paklausus administracijos darbuotojų kiek laiko jie dirba firmoje supratau, jog problema su nuolat besikeičiančiais darbuotojais yra tik pagalbinių darbuotojų sektoriuje. Nes asmenys dirbantys administracijoje buvo patenkinti savo darbu, beje dirbantys šioje kompanijoje jau ne vienerius metus.

Apklausoje nusprendžiau užduoti keletą pagrindiniu klausimų, susijusių su darbuotojų motyvacija. Paklausti žmonių ar jie dirba tik tam jog gautų pinigus ar ir dėl to, jog jiems patinka tai ką jie daro. Ar juos tenkina gaunamas atlyginimas, ar ateityje mato perspektyvą šiame darbe, ar gerai sutaria su kolegomis, ar darbe jaučia įtampą ir pan. Manau ši apklausa ir atskleidė didžiausias įmonės problemas, susijusias su motyvacija.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 25 puslapiai (5210 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 46 KB
  • Darbuotojų motyvavimo gerinimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Darbuotojų motyvavimo gerinimas. (2015 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-motyvavimo-gerinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:47