Darbuotojų motyvavymo esmė, naudojamos priemonės jų lūkesčių įgyvendinimui


Verslo referatas. Įvadas. Darbuotojų motyvavymo esmė. Motyvacija. Darbuotojų motyvacija. Abrahamo Haroldo Maslou poreikių hierarchija ir jos pritaikymas. Frederiko Irvingo Herzbergo dviejų veiksnių teorija. Douglo McGregoro „X“ ir „Y“ teorija. Motyvacijos įtaka darbo našumui. Naudojamos priemonės darbuotojų lūkesčių įgyvendinimui. Materialinis motyvavimas. Nematerialinis motyvavimas, darbo pobūdis ir aplinka. „Senukai“ - įmonės darbuotojų motyvacijos sistema. Išvados. Literatūra ir kiti šaltiniai.


Jau nuo senų laikų yra iškilusi idėja, kad sėkminga kompanijos veikla priklauso nuo jos darbuotojų sugebėjimų ir jų motyvacijos. Kompanijos personalas tai daug daugiau nei darbo jėga, tai pagrindinis kompanijos resursas ir kapitalas. Darbuotojų motyvacija yra ar bent jau turi būti vienas iš svarbiausių klausimų direktoriams, vadovams, personalo vadovams ir vadybininkams. Vadovas turi sugebėti rasti jautrias stygas savo pavaldiniuose, kurias įtakojant galima motyvuoti juos pasiekti aukštų rezultatų. Teisingas piniginių ir nepiniginių motyvų naudojimas paskatina personalą kuo efektyviau naudotis savo žiniomis, gebėjimais bei talentais. Šiame rašto darbe aptariamos įvairios matyvacijos teorijos, plačiau aptariama A. Maslou poreikių hierarchijos, F. I. Herzbergo dviejų veiksnių ir Douglo McGregoro X ir Y teorijos. Taip pat apibūdiname kaip veikia motyvacija darbo našumui, yra aprašomi pavyzdžiai, kaip galima skatinti darbuotoją, kokios yra materialios ir nematerialios darbuotojų motyvacinės priemonės, kaip aplinka veikia darbuotojų motyvaciją bei pateikiama „Senukų“ įmonės darbuotojų motyvacijos sistema, kuri yra taip pat trumpai aptariama.

Visų pirmą, prieš kalbant apie darbuotojų motyvaciją, turėtume sužinoti, kas yra pati motyvacija. Žodis „motyvuoti“, kilęs iš lot. žodžio „mover“, reiškia „judinti, skatinti“. Motyvacija - 1) vidinė varomoji jėga, veiklos, veiksmų ar elgesio paskata. 2) tam tikro elgesio, veiksmų, tikslingos veiklos skatinimas, kurį sukelia įv. motyvai 3) tam tikro elgesio, veiklos paskatos, motyvų veikti turėjimas. Kaip matome įvairiuose žodynuose motyvacija apibūdinama skirtingai, tačiau esmė išlieka tapati: tai veiksniai, kuriais skatinamas žmogus nori pradėti kažką veikti. Motyvacija gali būti įvairi, pats užsibrėžtas tikslas gali motyvuoti žmogų, tačiau ilgai nepasiekus užsibrėžto tikslo žmogus nuleidžia rankas, tam jam būtina išorinis paskatinimas, toliau tęsti savo pradėtą veiklą.

Abrahamo Haroldo Maslou poreikių hierarchija ir jos pritaikymas

Amerikiečių mąstytojas, psichologas Abrahamas Maslou poreikių hierarchijos teoriją kūrė daugelį metų stebėjęs ir tyręs klinikoje savo pacientus. A. Maslou teorija turi dvi pagrindines prielaidas:1. Žmonės yra linkę kurti, kad patenkintų savo asmeninius poreikius. Kai individas poreikių patenkinti nebegali, jis yra linkęs juos mažinti. Kai poreikis patenkinamas, jis praranda savo stiprumą, motyvuojančią jėgą.2. Žmonės turi tuos pačius poreikius.A. Maslou savo teorijoje iškėlė hipotezę, jog žmones skatina ir motyvuoja įvairūs poreikiai ir padarė prielaidą, kad kiekvienas žmogus turi penkių rūšių poreikius, kuriuos išdėstė pagal tam tikrą hierarchiją:

Kaip galime pastebėti, vadovas turi didelę įtaką darbuotojų poreikiams įgyvendinti ir jų motyvacijai skatinti. Pateikta hierarchija rodo, kad žmogui reikia darbo užmokesčio, kuri leistų prasimaitinti ir išmaitinti savo šeimą. Jam būtina tinkama darbo aplinka ir gyvenimo sąlygos. Patenkinęs fiziologinės prigimties poreikius, žmogus, pagal šią teoriją, pradeda rūpintis kito lygios, tai yra, saugumo poreikiais. Jam reikia darbe jaustis saugiai, tam jam tokių darbo sąlygų dėl kurių jis nerizikuotų savo sveikata. Kuomet patenkinami saugumo poreikiai, vadovams patariama kreipti dėmesį į socialinius poreikius, tai yra, darbuotojai siekia palaikyti gerus santykius su bendradarbiais, jungtis į grupes, , bendrauti su vadovais. Tad vadovui, vėl reikia pasirūpinti jog darbuotojai dalyvautų susirinkime bei padėti spręsti tarpusavio konfliktus. Sekantis poreikis - pagarba. Tai - individo siekis gauti pripažinimą, būti atsakingam už savo darbą. Aukščiausio lygio poreikis pasireiškia noru tobulėti, eiti aukštesnes pareigas, dirbti kūrybiškai, tad vadovui patartina sukurti galimybę darbuotojui kilti karjeros laiptais, duoti sunkių darbų už kuriuos jam bus atlygintą, taip kartu ir duodama didesnė atsakomybė.Taigi, vadovas patenkindamas įvairius darbuotojo poreikius skatina jį geriau ir tikslingiau atlikti jam pavestas užduotis, būti labiau motyvuotam dirbti, kad galėtų pasiekti savo ir organizacijos tikslų.

  • Verslas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3701 žodis)
  • Verslo referatai
  • Microsoft Word 112 KB
  • Darbuotojų motyvavymo esmė, naudojamos priemonės jų lūkesčių įgyvendinimui
    10 - 10 balsai (-ų)
Darbuotojų motyvavymo esmė, naudojamos priemonės jų lūkesčių įgyvendinimui. (2015 m. Lapkričio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-motyvavymo-esme-naudojamos-priemones-ju-lukesciu-igyvendinimui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:41