Darbuotojų skatinimo sistema


Psichologijos referatas. Įvadas. Probleminės situacijos analizė. Problemos įvardijimas. Problemos išskyrimas. Problemos sprendimas. Teorinis problemos pagrindimas. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Kavinėje „Šauka“ atlikau savo pirmąją praktiką, kurios metu gavau labai daug patirties. Ši įmonė yra labai maža, joje dirba išviso 5 žmonės, iš kurių vienas – vadovas - direktorius. Dirba – virtuvės šefė, pagalbinė darbuotoja, padavėja, maisto tekinimo darbuotojas ir direktorė.

Darbuotojai dirba pagal sudarytas darbo sutartis su įmone. Pasirašant darbo sutartis darbuotojai supažindinami su įmonės taisyklėmis ir nuostatais. Įmonės direktorė priima ir atleidžia darbuotojus, skirsto atlyginimus bei premijas.

Praktikos metu teko atlikti beveik visus darbus: virtuvės šefė, pagalbinė darbuotoja, padavėja. Dirbau visus paskirtus darbus. Daugiausiai dirbau salėje, aptarnaudavau klientus. Kavinė dirbo darbo dienomis nuo 9.00 val. Iki 17.00 val. Virtuvėje darbas vykdavo viena pamaina. Pamainoje dirba 1 virėja, 1 pagalbinė darbuotoja ir padavėja.

Virėja atlieka savo darbą nuo maisto gaminimo pradžios iki estetiško patiekimo. Šioje maitinimo įmonėje yra rengiama įvairiausių renginių, furšetų, išvažiuojamų banketų ir kitokio pobūdžio susibūrimų, kuriuose yra patiekiamas maistas, tačiau tai atlieka kita komanda kurią turi šios kavinės direktorė.

Kalbant apie problemą, pirmą išskirčiau praktikantų „išnaudojimą“, kurie negauna jokio atlygio ir dirba pradžioje visus sunkiausius darbus. Taip pat kyla daug klausimų dėl darbo atlygio ir santykių su seniau dirbančiais darbuotojais.

Kiekvienas įmonės vadovas priimdamas naują darbuotoją į savo įmonę, tikisi jog jis dirbs atsakingai, sąžiningai, kolektyve bus draugiškas ir geranoriškas. Tikisi, jog darbuotojas atneš didesnį pelną į jo viešojo maitinimo įmonę.

Maitinimo įmonė didesnį dėmesį skiria patiekalų asortimentui, bei kainų atitikimą patiekalui. Dirbant bet kurioje įmonėje visada kyla problemų, nes yra daug skirtingų žmonių, su skirtingais charakterio bruožais ir kt.

Pirmą problemą kaip jau ir minėjau, įvardinčiau praktikantų „išnaudojimą“ dirbant be atlygio. Darbdaviai neatsižvelgia į jų atneštus dokumentus kiek laiko turi dirbti, kur žinias galėtų panaudoti ir įgauti daugiau žinių. Jie skiria darbo valandas kada jiems daugiausia reikia pagalbos. Man tai netiko, bet nebuvo kito pasirinkimo tai teko dirbti pagal jų nustatytas darbo valandas.

Dažna problema yra darbo užmokestis už išdirbtas darbo valandas, problemos su senais darbuotojais, dėl atsiradusių naujų darbuotojų. Tuomet atsirasdavo konkurencija ar kiti nemalonūs dalykai.

Kita problema simpatijų išreiškimas kitam žmogui ir nematomai daromų klaidų.Viena virėja kartais visko nespėdavo atlikti ir neleidavo pagalbinei darbuotojai padėti paserviruoti lėkščių ar padėti pabaigti ruošiamų patiekalų. Tuomet kildavo sąmyšis, nes klientų pilna salė ir visi savo pyktį išreikšdavo pagalbinei darbuotojai.

Darbuotojų skatinimo sistema. (2015 m. Balandžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-skatinimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:30