Darbuotojų verbavimas ir atranka


Vadybos kursinis darbas. Darbuotojų verbavimas ir atranka.


Pagrindinis darbo tikslas išnagrinėti personalo verbavimo ir atrankos būdus bei metodus.

Iš Lietuvos nuo nepriklausomybės atgavimo į užsienį išvyko, skirtingais šaltiniais, nuo 250000 iki 300 000 Lietuvos gyventojų. Toks didelis emigrantų skaičius per tokį trumpą laiką yra bene vienintelis veiksnys, darantis Lietuvos situaciją darbo rinkoje gan sudėtinga. Prarandamas darbingo amžiaus kūrybingas jaunimas, reikalingas kuriant Lietuvos ekonomiką.

Kaip elgtis jei pats esi kandidatas? Tokiu atveju, kai jūs esate kandidatai į kokias nors pareigas, bendraudami su vadovų paieškos firmomis, reikia turėti galvoje štai tokius dalykus: dauguma šių firmų beveik nekreipia dėmesio į atsiųstus savo iniciatyva gyvenimo aprašymus, jos labiau linkusios rasti sau tinkamus kandidatus. Taip pat žinoma, kai firmos pristato atkaklų kandidatą savo klientui tik todėl, kad jų siūlomi vienas ar du kandidatai atrodytų geresni. Kai kurie nekantrūs klientai gali paskubėti, iš karto pradėdami tikrinti jūsų rekomendacijas ir taip gali pakenkti jūsų dabartinėms pareigoms. Taip pat atminkite, jog vadovų verbuotojams ir jų klientams paprastai geresnį įspūdį padaro tie kandidatai, kurie akivaizdžiai „neieško darbo“, taigi nesudarykyte įspūdžio, kad nekantraujate atsakymo, nes per didelis nekantrumas užimti naujas pareigas gali bet kurį kandidatą pražudyti.

Kai kurioms firmoms itin gerai sekasi verbuoti per internetą. „Pavyzdžiui, kai kompanijai „Boeing“ reikėjo skubiai priimti 13 000 naujų darbuotojų, ji internete atidarė verbavimo tinklapį: pirmąjį mėnesį buvo gauta tik 200 gyvenimo aprašymų, bet per kitus tris mėnesius jų gauta 19 000, o per šešis — 50 000.“ Tačiau tokia gyvenimo aprašymų laviną laikoma verbavimo per internetą trūkumu, o ne privalumu. Tokios susidariusios situacijos problema yra ta, kad santykinai nesudėtingas atsakymas į reklaminius skelbimus internete gali paskatinti netinkamus tam darbui kandidatus paduoti prašymus. Dar didesnė šio verbavimo būdo problema yra ta, kad internetas paplitęs po visus kampelius, prašymai priimti į darbą gali atkeliauti iš itin tolimų geografinių vietovių. Tačiau kalbant apskritai, verbuojant yra geriau turėti daugiau kandidatų negu mažiau, todėl vis daugiau kompanijų naudoja savo kompiuterius kandidatų gyvenimo aprašymams peržvelgti, pervesti į skaitmeninę formą ir automatiškai apdoroti.

Studentai yra būsimoji darbo jėga, todėl nenuostabu, kad vyksta studentų verbavimas. Lengviausia ir paprasčiausia vieta verbavimui yra universitetas. Čia yra daug būsimų specialistų, kurie suinteresuoti kuo anksčiau įgyti darbo patirties bei šiek tiek prisidurti prie stipendijos studentiškoms išlaidoms. Darbdaviai taip pat įžvelgia šio darbuotojų paieškos būdo pagrindinį pliusą, kad yra priimami jauni ir entuziastingi darbuotojai, kurie linkę mokytis ir siekti karjeros. Vienas iš populiaresnių studentų verbavimo būdų yra Karjeros dienų rengimas. Darbdaviai ar darbdavių atstovai gali tiesiogiai bendrauti su studentais, informuoti bei sudominti.Daugelis tinkamų kandidatų paaukštinti pareigose iš pradžių buvo priimti į darbą užverbavus aukštosiose mokyklose. Todėl šis verbavimas yra itin svarbus vadovų praktikantų bei specialistų šaltinis.

Viena iš populiariausių darbuotuojų verbavimo ir paieškos formų yra skelbimai laikraščiuose. Tačiau skelbimai laikraščiuose dažniausiai pritraukia labai daug kandidatų, tačiau dažnai daugelis jų neatitinka keliamų kvalifikacijos reikalavimų. Be to, reikia numatyti verbavimo kampanijos trukmę, skelbimų pasirodymo datas bei spaudos leidinių skaičių. Rekomenduojama tame pačiame šaltinyje per tris savaites išspausdinti tris skelbimus arba skirtinguose šaltiniuose tą pačią savaitę – tris identiškus skelbimus. Skelbimuose turi būti pateikti:

• duomenys apie įmonę: dydis, vieta, veikla, telefonas;

• pasirinkimo kriterijai: išsimokslinimas, darbo patirtis;

Norint sėkmingai pasinaudoti reklama, privalu atkreipti dėmesį į du dalykus: į žiniasklaidos priemonę, kurioje ketinama reklamuotis, ir į reklaminio skelbimo turinį. Kokia tinkamiausia žiniasklaidos priemonė priklauso tik nuo to, į kokią pareigybę ieškomas kandidatas. Vietinis laikraštis paprastai yra geriausias darbininkų, biuro tarnautojų ir žemesniojo lygio administracijos darbuotojų šaltinis. Taip pat specialistų galima ieškoti, dedant reklamas profesiniuose žurnaluose. Vienas iš tokių reklaminių skelbimų profesiniuose žurnaluose trūkumas tas, kad dažnai tenka ilgai laukti, kol reklama pasirodys. Nuo įeinamos padavimo dienos iki žurnalo išėjimo gali praeiti mėnuo ar daugiau. Tačiau reklaminiai skelbimai tebėra geras kandidatų šaltinis, todėl jie ir toliau spausdinami.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (9629 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 59 KB
  • Darbuotojų verbavimas ir atranka
    10 - 10 balsai (-ų)
Darbuotojų verbavimas ir atranka. (2015 m. Lapkričio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-verbavimas-ir-atranka.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 13:50