Darnus vartojimas: Ekologija


Ekologijos referatas.

Ekologijos ir jos paveikumo suvokimas teoriniame lygmenyje. Ekologiškų maisto produktų plėtros galimybės. Ekologiškų maisto produktų savybės. Ekologiškų maisto produktų rinkos specifinės charakteristikos. Vartotuoju nuomonės apie ekologines prekes. Ekologijos paveikumo vartotojui vertinimo empirinio tyrimo metodologija ir metodika. Ekologiškų maisto produktų paklausą lemiantys veiksniai. Tyrimo strategija. Respondentų atranka. Taikytų metodų pagrindas. Empirinio tyrimo duomenų analizė. Anketinės apklausos rezultatų analizė. Ekologiško produkto motyvai pagal amžiaus grupes. Išvados. Literatūra.


Darbo problema: kaip ekologiškas gyvenimo būdas veikia vartotoja?

Darbo objektas: ekologiško maisto produkto savybės, specifinės charakteristikos

Darbo tikslas: ištirti žmogaus suvokimą į ekologišką gyvenimo būdą.

Darbo uždaviniai:

Išskirti pagrindines vartotojui svarbias ekologiško maisto produkto savybes

L. Sirieix ir B. Schaer (1999) bei M. Eidukevičienės ir A. Bučienės (2005) tyrimai rodo, kad dauguma vartotojų teikia pirmenybę savo šalyje pagamintiems maisto produktams. Kalbant apie pardavimo vietą pasak A. Krystallis ir G. Chryssohoidis (2005), dauguma vartotojų dažniausiai apsiperka prekybos centruose ir retai arba niekada – mažose parduotuvėlėse. Todėl galima teigti, kad dauguma vartotojų mano, jog prekybos centruose parduodami maisto produktai yra nekensmingi vartoti.

Lietuvoje ekologiškų žemės ūkio produktų rinkos moksliniai tyrimai pradėti 1996–1997 m. Bendrąsias ekologiškų produktų rinkos plėtros Lietuvoje problemas nagrinėjo A. Aleksandravičius , R. Zemeckis ir V. Rutkovienė ,

E. Ribašauskienė , M Eidukevičienė, A. Bučienė ir kiti.

Lietuvos rinkodaros specialistai tyrė vartotojų elgseną, tačiau ekologiškų maisto produktų vartotojų elgsenos tyrimai, ypač Lietuvoje, yra fragmentiniai, todėl jų vartotojų elgsenos bei ekologiškų maisto produktų pirkimo ir vartojimo motyvacijos analizė yra aktuali, tačiau Lietuvos mokslinėje literatūroje nepakankamai išnagrinėta.

Šioje darbo dalyje pateikiama empirinio tyrimo rezultatų analizė. Atskirai bus pateikiama anketinės apklausos metu gauti duomenys ir jų analizė.

Apklausos tikslas – įvertinti ekologiškų produktų paklausos aspektus ir rinkos perspektyvas.

Kadangi ekologiškų maisto produktų paskirstymą lemia vartotojų elgsena ir motyvacija, tai ekologišką produkciją auginantiems ūkininkams, perdirbėjams, prekybos tarpininkams ieškant produktų realizavimo vietų reikėtų atsižvelgti būtent į tai.

Vartotojus ekologiškus maisto produktus pirkti prekybos centruose skatina didesnis produktų asortimentas, pasirinkimo galimybė, patogi geografinė padėtis ,didėjantis žmonių užimtumas, greitėjantis gyvenimo tempas.

Tiktai pažiūrėję arba paragavę negalime nustatyti, ar produktas yra ekologiškas, todėl svarbu teisingai juos ženklinti ir teikti informaciją vartotojams, nes šie produktai realizuojami ne tik specialiose ekologiškų produktų parduotuvėse, bet ir mugėse, turgavietėse, prekybos centruose. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad 59% respondentų ekologišką produktą pažįsta iš ekologinės gamybos produkto ženklo.

Ekologiškų produktų vartojimo varančioji jėga yra vartotojų „ekologizavimas“. Atlikti tyrimai rodo, kad ekologiški produktai Lietuvoje turi paklausą, jų rinka plečiasi ir yra perspektyvūs

  • Ekologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3418 žodžių)
  • Kolegija
  • Ekologijos referatai
  • Microsoft Word 59 KB
  • Darnus vartojimas: Ekologija
    10 - 6 balsai (-ų)
Darnus vartojimas: Ekologija. (2016 m. Kovo 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/darnus-vartojimas-ekologija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:35