Daržovės Jų klasifikacija ir nauda


Sveikatos skaidrės. Daržovės. Daržovės - vienmečiai, dvimečiai ir daugiamečiai žoliniai augalai. Jose yra žmogui būtinų baltymų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių druskų ir organinių rūgščių. Gausiai vartojamos dietinei mitybai. Jos skirstomos į. Vaisines (maistui vartojami tik jų vaisiai). Vegetatyvinės daržovės. Gumbavaisės daržovės (bulvė, topinambas). Svogūninės daržovės (svogūnas, česnakas, daržinis poras). Šakniavaisinės daržovės (burokėlis, morka, pastarnokas, ridikėlis, salieras. ). Vaisinės daržovės. Ankštinės daržovės (pupelė, pupos, žirnis, šparaginės pupelės. ). Moliūginės daržovės (agurkas, moliūgas, cukinija, patisonas, agurotis). Pomidorinės daržovės (pomidoras, baklažanas). Daržovės labai svarbios. Įvairūs vitaminai ir reikalingos medžiagos, esančios daržovėse, padeda. Išlikti odai gražiai. Normalizuoti skrandžio ir. Patarimai. Verdant daržovės turi būti visiškai apsemtos vandeniu. Daržoves geriausia vartoti. Daržovės neturi jokių trūkumų ir negali pakenkti sveikatai. Gerkite daržovių sultis - jos labai vertingos. Geriausia gerti ryte, kai skrandis tuščias. Sultis galite gerti ir maišant įvairias daržoves su vaisiais. Daržovių spalva rodo, kokių jose yra maisto medžiagų. Baltose ir šviežiai žaliose daržovėse (pvz. , bulvėse, kopūstuose) gausu vitamino C. Orandžinės spalvos daržovės (morkos, moliūgai) turi daug antioksidanto beta karotino. Daugelyje tamsiai žalių daržovių (špinatuose, brokoliuose) yra daugybė vitaminų ir karotinoidų. Pomidoruose yra likopeno, saugančio nuo vėžio. Taigi, daržovių vartojimas – vienas iš sveikos gyvensenos būdų. Informaciją rinko ir pateikė Monika Ryžkovaitė iš 8d. kl.


Vegetatyvines (maistui vartojami ir jų lapai, ir stiebai, ir žiedai).

Kopūstinės daržovės (brokolis, pekino kopūstas, lapinis kopūstas, žiedinis kopūstas...).

Špinatinės ir salotinės daržovės (špinatai, salotos, valgomoji rūgštynė).

Ankštinės daržovės (pupelė, pupos, žirnis, šparaginės pupelės...).

Išlikti odai gražiai ir sveikai Užgyti žaizdoms ir įbrėžimams (ypač vitaminas C) Išlikti dantims sveikiems Palaikyti dantenų baltumą ir blizgesį Geriau matyti tamsoje (ypatingai vitaminas A) Šalinti skysčių perteklių Geriau virškinti Kad gerai veiktų kvėpavimo takai, nervų sistema, inkstai, kasa Gerinti kepenų veiklą Kad apsaugotų nuo nutukimo ar liesėjimo bei blogo augimo Stiprinti imunitetą.

Normalizuoti skrandžio ir žarnyno funkcijas Stiprinti regėjimą ir reguliuoti kraujotaką Jaustis geresnės nuotaikos Atlikti darbus Kad mažėtų nuovargis, gerėtų miegas Kovoti su nutukimu ar diabetu Atsikratyti visų įmanomų ligų Valyti organizmą Kiekvienam organui įsisavinti jam naudingų, reikiamų bei būtinų medžiagų Apsaugoti organus nuo sutrikimų ir neigiamo poveikio Malšinti nuovargį Atgauti jėgas Pakelti ūpą Praturtinti organizmą visom naudingiausiom medžiagom, esančiom planetoje.

Daržovės neturi jokių trūkumų ir negali pakenkti sveikatai, tačiau reikia apie jas išmanyti ir vartoti pagal paskirtį.

Geriausia gerti ryte, kai skrandis tuščias. Tuomet naudingos medžiagos įsisavinamos kur kas greičiau.

Reikėtų įvairinti sultis, gaminamas iš daržovių. Pavyzdžiui, vieną rytą gerti šviežių morkų išspaustas sultis, kitą rytą – burokėlių, o dar kitą – salierų ir agurkų ir t.t.

  • Sveikata Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (564 žodžiai)
  • Sveikatos skaidrės
  • MS PowerPoint 3968 KB
  • Daržovės Jų klasifikacija ir nauda
    10 - 7 balsai (-ų)
Daržovės Jų klasifikacija ir nauda. (2016 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/darzoves-ju-klasifikacija-ir-nauda.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 16:26