Deviantinio elgesio vaikai: psichologinės – pedagoginės problemos


Pedagogikos referatas. Įvadas. Vaiko teises ir socialinę apsaugą reglamentuojančių dokumentų apžvalga. Teisinė bazė, reglamentuojanti vaikų teisių apsaugos sistemą tarptautiniu mastu. Deviantinio elgesio ypatumai. Veiksniai įtakojantys devintinį vaikų elgesį. Pagrindinės deviantinio elgesio ugdymo problemos. Ugdomasis – prevencinis poveikis. Mokyklos kaip ugdymo institucijos prevencinės galimybės. Išvados. Literatūra.


Sparčiai tobulėjančiame ir globaliai besikeičiančiame pasaulyje iškyla klausimas, kodėl šie pokyčiai taip stipriai keičia ne tik mūsų bet ir vaikų elgsena. Šis reiškinys, iš esmės, palietė kiekvieną šeimą, auginančią vaikus. Pastebima, kad ši problema sparčiai plinta būtent šių dienų visuomenėje, kadangi didėjant bedarbystei atsiranda vis daugiau asocialių šeimų, kuriose vyrauja degradacija, depresija, kas kelia pavojų vaikų saugumui ir jų ateičiai.

Darbe siekiama išsiaiškinti pagrindinius probleminius aspektus, su kuriais susiduria deviantinio elgesio sutrikimų turintys vaikai, tiek psichologiniu, tiek pedagoginiu aspektu.

Temos aktualumas. Jaunosios kartos ugdymas, tampa vienas pagrindinių uždavinių šių dienų visuomenėje, kadangi labai svarbu ugdyti dorą ir pilietišką jaunimą, atitinkantį nusistovėjusias visuomenės normas. Pasistengti išsiaiškinti deviantinio elgesio vaikų psichologinės - pedagoginės problemas, su kuriomis susiduria, šios rizikos grupės vaikai.

Problema. Darbas skiriamas paanalizuoti deviantinio elgesio sutrikimus turinčių vaikų psichologines ir pedagoginės probemas, norint užtikrinti jaunosios kartos doro ugdymo reikšmę šių dienų visuomenėje.

Darbo objektas. Deviantinio elgesio sutrikimus turinčių vaikų socializacija.

Darbo uždaviniai.

Apžvelgti rizikos grupės vaikų deviantinio elgesio bruožus ir klasifikacijas;

Apžvelgti veiksnius įtakojančius devintinį vaikų elgesį;

Apžvelgti pagrindines deviantiško elgesio ugdymo problemas ir jų prevencijos galimybes.

Vaikystė – paauglystė, tai laikotarpis kuomet jauno žmogaus gyvenime ateina metas, kuomet jis pradeda rengtis gyvenimui t.y. siekti emocinės ir ekonominės nepriklausomybės, vysto tam tikrus socialinius įgūdžius, todėl tai, kartu yra ir socialinis procesas, kuomet jaunuolis išgyvena „subrendimo jausmą“. Ne retai vaikai taip įsijaučia į šį “vaidmenį“, pradėdami reikalauti į juos žvelgti kaip į suaugusius žmonės. Tačiau daugelis tiesiog atmeta šį reiškinį ir sulaukia neigiamos reakcijos būtent iš vaikų – paauglių, ko pasekoje kyla konfliktai. Su tais, kurie nepripažįsta šito jų jausmo ir ignoruoja jų savarankiškumą, kyla didesnių ar mažesnių konfliktų. Daugelis paauglių jaučiasi nemylimi, nereikalingi. Todėl išgyvena neviltį, bejėgiškumą, nepilnavertiškumą ir numenkina save.

Ugdytojams labai svarbu rasti indivisualų priėjimą prie vaiko, geriau suprasti jo charakterio savybes, bei jų prigimtį, kad ugdomasis poveikis būtų efektyvus. (L. Rupšienė, 2000) rodo, kad mokyklose mokosi nemažai akcentuotais bruožais pasižyminčių moksleivių, kurių mokytojai laiko problemiškais, deviantinio elgesio vaikais. Todėl siekdami juos perauklėti , susiduria su dideliu pasipriešinimu ir problemomis.

Neabejotina, kad visus pagrindinius bendravimo poreikius, socializaciją ir ugdymą vaikas pirmiausia semiasi iš šeimos kurioje auga. Šeimoje realizuojami ne tik visi pagrindiniai sumanymai, bet ir ateities planai. Tad šeimos vaidmuo vaiko gyvenime užima pagrindinę vietą, kadangi sunku būtų rasti bent vieną psichologinį ar socialinį jų elgesio aspektą, kuriam nedarytų įtakos šeima, tėvai. Todėl reikia atkreipti dėmesį į šeimos įtaką atliekant nepilnamečių nusikaltimų prevenciją ar, atvirkščiai, paskatą nusikalsti. Nė vienas gimęs vaikas negali būti pavadintas nusikaltėliu; šeima yra pirmasis institutas, galintis paskatinti deviantines elgesio užuomazgas. Studijose apie nepilnamečių deviacijos problemas, ypač šeimos atžvilgiu, galima išskirti dvi teorines perspektyvas – psichologinę ir sociologinę:

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2821 žodis)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Deviantinio elgesio vaikai: psichologinės – pedagoginės problemos
    10 - 3 balsai (-ų)
Deviantinio elgesio vaikai: psichologinės – pedagoginės problemos. (2015 m. Birželio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/deviantinio-elgesio-vaikai-psichologines-pedagogines-problemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 09:51