Dietetika paruoštukė


Biologijos Špera. Poveikis organizmui. Natrio stoka sutrinka. Perteklius gali būti žalingas. Kalis reikalingas. Šaltiniai randama. Kalio stoka gali. Kalcio stoka vaikams. Šaltiniai grūdų produktai. Magnio stoka trūkstant magnio. Fosforo stoka. Seleno stoka. Geležies stoka. Perteklius perdozavus gresia. Jodo šaltinis. Jodo stoka gali padidėti. Fluoro stoka. Perteklius kenksmingas. Vitaminai skirstomi į dvi grupes. A retinolis –. Tiek vitamino trūkumas , tiek ir perdozavimas gali būti. Paros dozės 700 - 900 µg / dieną. B1 tiaminas. Tiamino gausu. Dėl vitamino b1 stokos atsiranda. Tiamino reikia vidutiniškai. B2 riboflavinas. Vitaminą sintetina. Dienos norma vyrams. Pirmieji trūkumo požymiai. Pp niacinas. Niacino yra. Trūkstant niacino sutrinka. B6 piridoksinas. Piridoksinas su folio rūgštimi yra svarbiausi. Piridoksino trūksta retai , dėl. B12 kobalaminas. Kobalaminai svarbūs. Vitamino reikia. Pagrindiniai trūkumo požymiai. Folio rūgštis. Folio rūgštis svarbi. Folio rūgšties daugiaisiai. Suagusiems rekomenduojama paros norma yra. Trūkumo simptomai. C askorbo rūgštis. Daugiausiai vitamino c turi. Rekomenduojama paros norma. D kalciferolis. Vitamino d daug yra. Rekomenduojama vartoti. E tokoferolis. Svarbus antioksidantas. Suaugusiam žmogui dienos norma. Trūkstant vitamino e sutrinka. K naftochinonas. Vitaminas reguliuoja. Vitaminą gamina. Per parą žmogui reikia. Vitamino gali trūkti dėl. Trūkstant vitamino.


JUODOJI ARBATA, KAKAVOS MILTELIAI, KIAULIŲ KEPENYS, VARŠKĖ, DŽIOVINTI GRYBAI, KAI KURIOS ŽUVYS, JAUTIENA, DUONA. GERIAU PASISAVINAMAS KARTU SU KALCIU.

B1 (TIAMINAS) –VANDENYJE TIRPSTANTIS, GERAI IŠLIEKA ŠALDYTUOSE PRODUKTUOSE, KAITINAMAS SKYLA. ATRASTAS JAPONIJOJE TIRIANT KAIP RYŽIAI PADEDA ĮVEIKTI BERIBERI LIGĄ (TIESIOGINIS VERTIMAS - AVIES EISENA). .

VITAMINO REIKIA 3 µG PER PARĄ. NĖŠČIOMS IR MAITINANČIOMS MOTERIMS VITAMINO REIKIA 4 µG PER PARĄ.

FOLIO RŪGŠTIS - TIRPSTA VANDENYJE, ŠILUMA APDOROJANT MAISTĄ DIDELĖ DALIS FOLIO RŪGŠTIES PRARANDAMA.

C (ASKORBO RŪGŠTIS) - VANDENYJE TIRPSTANTIS, JAUTRUS KARŠČIAI, ŠVIESAI, DRĖGMEI, REAGUOJA SU DEGUONIMI.

ESANT ASKORBO RŪGŠTIES TRŪKUMUI ORGANIZME, SUSERGAMA SKORBUTU, GREITAI NUVARGSTAMA, MAŽĖJA DARBINGUMAS.

D (KALCIFEROLIS) - TIRPSTA RIEBALUOSE. SUSIDARO ODOJE, VEIKIANT UV SPINDULIAMS. ŠVIESOS, OKSIDATORIŲ AR MINERALINIŲ RŪGŠČIŲ POVEIKYJE GREIT SKYLA

E (TOKOFEROLIS) - TIRPSTA RIEBALUOSE, ATSPARUS KARŠČIUI, ORGANIZME KAUPIASI RIEBALINIUOSE AUDINIUOSE.

  • Biologija Šperos
  • 2014 m.
  • 9 puslapiai (2401 žodis)
  • Biologijos šperos
  • Microsoft Word 28 KB
  • Dietetika paruoštukė
    10 - 3 balsai (-ų)
Dietetika paruoštukė. (2014 m. Birželio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/dietetika-paruostuke.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:08