Diržo pavaros tyrimas


Kuginio dirzo jega. Dirzo itempimo matavimas. Varomieji elektros variklio dirzai. Stabdziu indikatoriaus taravimas. Plokščio diržo pavara.

Mechanikos laboratorinis darbas. Diržo pavaros tyrimas. Rasti duotos diržo pavaros pradinio įtempimo suminę jėgą 2f0. Rasti galimą perduoti momentą t1. Rasti pavaros n. K. ir jį atitinkantį slydimo koeficientą. Diržo traukos savybes pavaizduoti grafiškai ir suformuluoti išvadas apie pavaros darbingumą. D a r b o a t a s k a i t a. Stendo aprašymas. Pavaros duomenys. Skaičiuojame apkrovimą. Eksperimento rezultatai. Skaičiavimo formulės. Išvados.


Diržo traukos savybes pavaizduoti gr varantysis tiriamas pavaros skriemulys (7) (1 pav. ) užpresuotas ant balansinio elektros variklio veleno. Balansinio elektros variklio korpusas gali svyruoti apie savo ašį. Varomasis skriemulys (12) užpresuotas ant stabdžio veleno. Eksperimento rezultatų apdorojimui palengvinti-skriemulių skersmenys vienodi (d1=d2).

Sraigtu (14) galima nuosekliai keisti stabdžio kaladėlių prispaudimo prie stabdžio būgno jėgą, tuo pačiu išgaunat skirtingus stabdymo momentus

Balansinio variklio reakcinis momentas t1 ir stabdymo momentas Matuojami plokščių spyruoklių deformacijomis. Šių spyruoklių galai įtvirtinti kronšteinuose (5) ir (15). Jas lenkia norintieji pasisukti variklio statorius ir stabdžio korpusas. Spyruoklių kronšteinuose įtvirtinti laikrodžio tipo indikatoriai (13), kuriais ir matuojamas spyruoklių įlinkis. Indikatorių padalos vertė 0,01 mm. Spyruoklės yra taruotos. Nustatyti t1 irt. Galima iš taravimo kreivių. Masių atsvėrimui panaudotas svartis (11).

Momentus t1 irt2 taip pat galima nustatyti tenzometriniu būdu. Ant minėtų matavimo spyruoklių priklijuoti vieliniai varžos davikliai, taruoti pagal tuos pačius spyruoklių įlinkius. Davikliai sujungti su gnybtais (16).

Skriemulių sukimosi dažniai matuojami impulsiniais davikliais, įrengtais priešinguose velenų galuose. Jų impulsai perduodami į impulsinius skaitiklius (8) ir (9) (-varančiojo veleno, 9- varomojo veleno). Impulsiniai davikliai taip pat sujungti su gnybtais (17).

Gnybtais (16) ir (17) matavimų signalai gali būti perduoti į kitus matavimo arba registravimo prietaisus: oscilografus, savirašius ir pan. Trijų padėčių jungikliu (10) impulsinius daviklius galima sujungti su skaitikliais (8) ir (9) arba su gnybtais (17) arba vi čia: - įtempimai dirže nuo pradinio įtempimo jėgos; kyliniams diržams ši slydimo koeficientui didėjan,didėja trukos koeficientas, to pasekoje dardas atliekamas geriau – didėja naudingumo koeficientas.

Diržo pavaros tyrimas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/dirzo-pavaros-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:30