Disc elgesio profilis. Vadovų, darbuotojų, klientų tipai. Kaip susitarti su skirtingais žmonėmis


Psichologijos referatas. Įvadas. W. M. Morston. Marstono modelis. D-dominuojantis. I-įtakojantis. S-pastovus. C-analizuojantis. Panašumai ir skirtumai. Stipriosios ir silpnosios pusės. Komforto lygis. Kontakto užmezgimas. Klausimai. Pristatymas. Atsakymas prieštaravimus. Užbaigimas. Po pardavimo. Apibendrinimas. Literatūra ir kiti šaltiniai.


Kas yra elgesys ? Kas jį įtakoja ? Kodėl uždavus tokį pat klausimą skirtingiems žmonėms išgristame visiškai skirtingus atsakymus ? Kodėl vienodoje situacijoje elgiamės skirtingai? Kaip išmokti efektyviai bendrauti su skirtingais žmonėmis, ypač darbo reikalais, kai nelabai gali pasirinkti, bet tai tiesiog reikia padaryti ?Kodėl vieni žmonės mus erzina labiau nei kiti ? Kodėl su vienais greitai randam bendrą kalbą, o su kitais tiesiog ji „nesiriša“ ? Kodėl tokios pat motyvacinės teorijos neveikia visus vienodai ? Savo darbe pabandysiu rasti atsakymus į šiuos klausimus ir svarbiausias – kaip susitarti su skirtingais žmonėmis.

Domėjimasis žmogaus elgesio priežastimis dažniausiai kyla ne iš tyro smalsumo. Domėjimosi žmogaus elgesio priežastimis tikslas yra prognozuoti mums svarbų elgesį ir, pageidautina, jį kontroliuoti. Taigi mūsų suinteresuotumo savo domėjimosi žmonių elgesio priežastimis rezultatais kyla svarbiausia psichologijos tyrimų problema- kaip pamatyti tai, kas yra, o ne tai, ka norim/bijom pamatyti? Su šia problema susiduria kiekvienas iš mūsų, kai bandome suprasti ir prognozuoti kitų žmonių elgesį kasdieninėse situacijose, taip pat su šia problema susiduria ir mokslininkai, siekiantys nustatyti bendruosius žmonių elgesio santykiuose dėsningumus. Norint išspręsti šią problemą, tiek kasdieniniame gyvenime, tiek vykdant mokslinį tyrimą reikia laikytis tam tikrų taisyklių, tai yra vadinama metodologija, kuri yra aiškiai apibrėžtų procedūrų seka. Taigi tyrimas prasideda nuo klausimo formulavimo. Netinkamai suformuluotas klausimas pasmerkia tyrimą nesėkmei šiam dar net neprasidėjus. Kasieniniame gyvenime žmonės dažnai klausimus formuluoja taip, kad susidaro įspūdis, kad jie nori rasti ne atsakymą, o užtikrinti sau nesibaigiantį atsakymo paieškos procesą.

Nuostata turi du komponentus: kognityvųjį, kurį sudaro objekto schema, ir emocinį, kurį sudaro to objekto įvertinimas mūsų poreikių atžvilgiu. Pagrindinė nuostatų funkcija yra yra padėti žmogui prasmingai orientuotis jo socialinėje aplinkoje. Suformuotos nuostatos padeda mums pasirinkti žmonės, su kuriais mums malonu bendrauti, veiklas, kuriomis užsiimdami galėsime būti su tais žmonėmis, bei elgesį, kuris bus tų žmonių teigiamais įvertintas. Negalima pamiršti, kad nuostata yra “kilnojama tvora” mūsų galvoje, ji priklauso nuo mūsų galvoje esančių schemų ir tas schemas sukuriančios ir palaikančios aplinkos. Pasikeitus aplinkai, keičiasi ir nuostatos. Nuostatos turi kelis skirtingus šaltinius, jas gali suformuoti mūsų tiesioginė patirtis ir savo elgesio stebėjimas.

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (2217 žodžių)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 444 KB
  • Disc elgesio profilis. Vadovų, darbuotojų, klientų tipai. Kaip susitarti su skirtingais žmonėmis
    10 - 6 balsai (-ų)
Disc elgesio profilis. Vadovų, darbuotojų, klientų tipai. Kaip susitarti su skirtingais žmonėmis. (2015 m. Gegužės 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/disc-elgesio-profilis-vadovu-darbuotoju-klientu-tipai-kaip-susitarti-su-skirtingais-zmonemis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:42