DNB IR Swedbank bankų palyginimas


Bankininkystės kursinis darbas. Įvadas. Konkurencijos samprata. Tobula konkurencija. Netobula konkurencija. Konkurencijos vaidmuo rinkoje. Bankų veiklos konkurencinė aplinka. DNB banko veikla. AB banko „Swedbank“ banko veikla. Bankų konkurencingumas. AB banko „Swedbank“ tikslų ir strategijos apibūdinimas. DNB tikslų ir strategijos apibūdinimas. AB banko „Swedbankas“ teikiamų paslaugų ir produktų apibūdinimas. DNB banko įstaigos struktūra. Išvados. Literatūra.


Šio darbo tikslas – apžvelgti ir pateikti bankų veiklos konkurencinę aplinką.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti konkurencijos sampratą,

Apžvelgti AB banko „Swedbank“ ir DNB banko veiklą,

Apžvelgti AB banko „Swedbank“ ir DNB banko tikslus ir strategijas.

Lietuvos bankai dar neseniai susikūrė ir daugiausia yra organizuoti pagal universalios veiklos principą. Galima jų klasifikavimo schema parodyta 1 schemoje.

Swedbanko misija– nuolat didinti kompanijos vertę. To siekiama, visų pirmiausia, tiriant klientų poreikius ir pasiūlant jiems tinkamiausius finansinius sprendimus.

Swedbankotikslas– tapti pirmaujančia finansine institucija Lietuvoje iki 2007 metų. Šio tikslo bankas siekia įgyvendindamas naują strategiją, kurios pagrindą sudaro esamų pranašumų palaikymas ir naujų vystymas.

Swedbankas vadovaujasi “apsipirkimo vienoje vietoje” strategija, kurios esmė – gebėjimas suteikti visas finansines paslaugas vienoje vietoje. Banko veiklos efektyvumo augimas paremtas keturiais pagrindiniais faktoriais:

efektyvi paskirstymo sistema; bankas, turėdamas platų bankomatų tinklą, novatoriškus interneto, telefoninės bankininkystės ir mobilaus banko sprendimus, gali pasiūlyti klientams patogų ir lengvą finansinių paslaugų, įskaitant banko skyrių – veikiančių kaip konsultaciniai ir pardavimo centrai – produktų bei paslaugų pasiekiamumą;

geri kreditavimo “know-how” ir įgūdžiai; geras “know-how” lygis leidžia palaikyti paskolų nuostolių lygį žemesnį negu rinkos. Pagrindinis dabartiniame rinkos plėtros etape banko augimo variklis – paskolų portfelio augimas;

efektyvi technologija; centralizuotas informacinių technologijų kūrimas ir valdymas, papildomas trijų Baltijos šalių produktų kūrimo veikla, leidžia didinti veiklos efektyvumą visose šiose šalyse;

banko ir jo klientų santykių valdymas;klientams intensyviai naudojant nutolusius paslaugų kanalus ir dėl to mažėjant kontaktų su klientais skaičiui, bankas rūpinasi, kad nemažėtų informacijos srautai apie šiuos klientus.

DNB banko vizija – būti dinamiškiausia ir patikimiausia finansine institucija Lietuvoje. Komandinis darbas ir paprastumas bankui padeda būti veikliam ir dinamiškam.

Kokybės politika - tai banko įsipareigojimas užtikrinti aukštą bet kurios banko veiklos kokybę. Banko vadovybė įsipareigoja suteikti reikiamus išteklius kokybės politikai įgyvendinti. Bankas yra įsitikinęs, kad:

klientų atsiliepimai suteikia galimybę daugiau sužinoti apie jų poreikius bei lūkesčius ir taip nuolat gerinti banko paslaugas;

3.3. AB banko „Swedbankas“ teikiamų paslaugų ir produktų apibūdinimas

AB „Swedbankas“ paslaugų paketas išties didelis. Bankas paslaugas teikia verslo ir privatiems klientams. Šiame skyriuje pateiksime trumpą AB banko “Swedbankas” paslaugų analizę fiziniams asmenims.

Pervesti pinigų gavėjams Lietuvoje (litais ir užsienio valiuta), užsienyje (valiuta), gauti savo vardu įplaukų pagal vietinius ar tarptautinius mokėjimo pavedimus;

Gauti palūkanas už lėšas indėlių sąskaitose;

atsiskaitymų tarp kredito įstaigų įskaitymas (kliringas) ir kt.

Išanalizavus konkurencijos sampratą susidaro nuomonė, kad konkurencija tai rungtyniavimas tarp rinkos dalyvių siekiant geriausio pozicijos. Tinkamai parengta konkurencinė strategija suformuluoja pranašumą.

Palyginus bankų veiklą bei tikslus ir strategiją galima teigti, kad abu bankai siekia panašaus tikslo. Konkurencija didėja dėl teikiamų paslaugų vienodumo. Pasitelkdami reklamą bankai varžosi dėl vartotojų dėmesio.

DNB IR Swedbank bankų palyginimas. (2015 m. Gruodžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/dnb-ir-swedbank-banku-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:05