Drabužių dizaino kainodaros strategijos kūrimas


Elektronikos kursinis darbas.

Įvadas. Kainų samprata ir rekšmė. Kainų politika ir jos tikslas. Kainų nustatymo metodai. Kainų nustatymo strategija. Kainų nuolaidų sistema. Kainodaros organizavimas įmonėje. Įmonės apibūdinimas. Teisinė įmonės veiklos organizavimo forma. Įmonės komercinės-ūkinės veiklos aprašymas. Šakos ir rinkos tipo identifikavimas. Produkto aprašymas. Kainodaros tikslų numatytas. Nagrinėjamo produkto kainodaros veiksnių analizė. Produkto vartotojų (potencialių vartotojų analizė). Konkurentų analizė. Valstybinio reguliavimo priemonių pasirinktam produktui nustatymas ir poveikio įvertinimas. Produkto išlaidų ir bendrų įmonei išlaidų identifikavimas ir analizė. Kainodaros strategijos pasirinkimas. Pradinės produkto kainos apskaičiavimas. Paslaugos EXW kainos skaičiavimas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas.


Pirkdami ar parduodami visuomet susiduriame su viena iš pagrindinių prekinių mainų sudedamąja dalimi - kaina.  Vartotojui kaina yra pinigų suma, kurią jis turi išleisti, norėdamas įsigyti ką nors pageidaujamo.Taigi, kiekviena įmonė turi priimti sprendimus, kurie yra susiję su kainodara – turi nustatyti produkto kainą bei remtis tam tikrais kainodaros metodais ją nustatinėjant. Labai svarbu atsižvelgti į įvairius veiksnius ir teisingai nustatyti kainas. Pagrindinė problema yra, kurią sukelia neteisingas kainos nustatymas, yra ta, jog įmonė nepadengia patiriamų išlaidų ir negauna pelno. Taip pat firma turi analizuoti konkurentus, jų veiklą bei stengtis kuo labiau įsitvirtinti rinkoje. Tai reiškia, jog kainodaros organizavimas įmonėse užima labai svarbią ir reikšmingą vietą. Teisingai sudaryta kaina ir strategija yra būtina firmos konkurencingumui ir gyvavimui rinkoje.

Tikslas: Ištirti produkto kainodaros strategijas teoriniais aspektais bei apskaičiuoti drabužių dizaino prekės kainą.

Išanalizuoti,kas yra kainodara, jos sąvokas, kainų politiką ,kainų nustatymo metodus,strategijas bei nuolaidų sistemą

Ištirti įmonės veiklą, pramonės šakos ir rinkos , kurioje veikia įmonė apibūdinimas.

Pranulis V., ir kt. (2008) taip apibūdina kainą: tai santykis, kuriuo prekės mainomos viena su kita ir kuris yra išreikštas pinigais, galima vadinti - kaina. Prekės patenka vartotojui per taip vadinamą mainų procesą. Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai.Taip pat autoriai išskyrė dar keletą ekonomikos teorijoje randamų kainos apibrėžimų:

Rastenis J. (2000) paminėjo, jog: kaina - tai įmonės komercijos politikos įrankis. Jam taip pat pritaria ir Kutkut V., (2006) pateikdamas tokią kainos sąvoką: kaina – firmos komercinės politikos įrankis.

Taip pat ir Pranulis V. Ir kt.,(2008) nusako firmos tikslus kaip vidinius veiksnius, kurie turi įtakos kainos nustatymui ar keitimui. Pagal šiuos autorius įmonės tikslai gali būti ekonominiai bei socialiniai. Ekonominiai tikslai labiau susiję su kaštais,išlaidomis, o socialiniai – su vartotojais,pirkėjais,klientais. Patirtos išlaidos nenulemia galutinės produkto/paslaugos kainos, jie tik nusako pradinės kainos apatinę ribą, o tuo tarpu maksimali kaina - priklauso nuo pačios rinkos paklausos. Tigi, firma turi mažiau laisvės nustatyti kainas, jeigu jos gaminamos prekės yra panašios ir neišsiskiria iš kitų įmonių gaminamų prekių ar paslaugų. Tuo tarpu ryškesnių ir įdomesnių savybių turinčios prekės ar paslaugos gali kainuoti labai įvairiai.

Rastenis J., (2008) taip pat pažymi ir kainos reikšmingumą įmonėms. Kainos nustato gamybos struktūrą, daro svarbų poveikį prekių paskirstymui. Rinkoje dirbančioms įmonėms kainos yra jų pagrindinis egzistavimo ir sėkmės klausimas.

Kaip teigia Pranulis V. irk t., (2008) - kainų politika ,tai yra bendri tikslai, kuriuos įmonė savo prekių kainomis nori pasiekti.

Taigi, pirmiausia firma turi nuspręsti, kokių tikslų siekti jai padės jų kuriama prekė ar teikiama paslauga. Dažniausiai tikslai yra tokie (Urbonavičius S., 2004):

Pagal Nagle T. ir Hogan J., (2006) ir kitas dažnai sutinkamas užsienio teorijas, šie kainų politikos tikslai yra sukonkretinami:

Išlikimo tikslai (išsilaikyti rinkoje) – su šiais tikslais įmonė susiduria tuomet, kai rinkoje yra daug gamintojų, kurie gamina panašias prekes , yra intensyvi konkurencija arba dažnai keičiasi vartotojų poreikiai. Be to, ilabai svarbu įmonei išlikti siekiama ekonominių krizių laikotarpiu. Norėdama parduoti savo prekes, firma yra priversta nustatyti mažas prekių kainas, tikėdamasi palankios vartotojų reakcijos.

  • Elektronika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Greta
  • 30 puslapių (6689 žodžiai)
  • Universitetas
  • Elektronikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 544 KB
  • Drabužių dizaino kainodaros strategijos kūrimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Drabužių dizaino kainodaros strategijos kūrimas . (2017 m. Balandžio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/drabuziu-dizaino-kainodaros-strategijos-kurimas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 13 d. 13:11