Dujiniai ir alternatyvieji degalai


Fizikos skaidrės. Dujiniai ir alternatyvieji degalai (degalų degimo rodiklių analizė). Įvadas. Vienetinės alternatyvius degalus naudojančios transporto priemonės kuriamos ir plėtojamos jau daugiau kaip šimtmetį. Degiosios dujos. Degiosios dujos gali visiškai pakeisti skystąjį kurą vidaus degimo varikliuose. Pagrindiniai dujinių degalų privalumai. Aukštas oktaninis skaičius mažesnis deginių toksiškumas CO (anglies monoksido) kiekis deginiuose sumažėja. Pagrindiniai dujinių degalų trūkumai. Jei suslėgimo laipsnis ? nepadidinamas, sumažėja variklio galia naudojant suskystintas naftos dujas. Suslėgtos gamtinės dujos. Tai degus dujų mišinys iš įvairių angliavandenilių. Pagrindiniai trūkumai buvo dujų laikymas automobiliuose ir automobilio darbo charakteristikos. Krovininiuose automobiliuose naudojamos dvi VDV. Suskystintos gamtinės dujos. Šių dujų pagrindinis komponentas yra metanas (CH4). Šios dujos nelabai tinkamos naudoti tose TP. Suskystintos naftos dujos. Šių dujų pagrindinis komponentas yra propanas (dar yra butano. Suskystintos naftos dujos yra trečias kuras po benzino ir dyzelino. Biodujos. Šios dujos priskiriamos dirbtinėms dujoms. Į biodujų sudėtį įeina du pagrindiniai komponentai metanas (CH4) ir anglies dvideginis (CO2).


Aukštas oktaninis skaičius; mažesnis deginių toksiškumas: CO (anglies monoksido) kiekis deginiuose sumažėja 3...4 kartus, Nox (azoto oksidų) – 1,2...2,0, CH – 1,2...1,4 karto lyginant su naftinės kilmės degalais; deginiuose nėra nuodingų švino junginių; variklio triukšmingumas sumažėja 8...9 dB; dujiniai degalai pigesni už benziną bei dyzeliną; pagerėja žiedų ir cilindrų įvorių tepimo sąlygos, rečiau keičiama alyva ir alyvos filtrai.

Jei suslėgimo laipsnis ε nepadidinamas, sumažėja variklio galia: naudojant suskystintas naftos dujas ∼ 8 %, naudojant gamtines ∼ 17 %; dujų oro mišinys aktyviau reaguoja į aplinkos temperatūrą (dujų tankis krenta), susidaro variklio paleidimo problemų; dujų balionuose slėgis siekia 20 MPa, todėl giežtesni saugumo reikalavimai; naudojant suskystintas dujas, automobilio masė padidėja 60...150 kg, o suslėgtas gamtines dujas – 400...900 kg, be to, dujų balionai užima daug vietos.

Pagrindiniai trūkumai buvo dujų laikymas automobiliuose ir automobilio darbo charakteristikos. Dėl mažo energinio tankio gamtinės dujos turi būti suslėgtos arba suskystintos, norint padidinti energijos tūrinį tankį (MJ/m3). Lengvosioms TP naudojamos dvi sistemos: TP naudojančios tik suslėgtas gamtines dujas ir TP naudojančios arba suslėgtas gamtines dujas, arba benziną. Abi sistemos turi aukšto slėgio dujų balionus, kuriuose talpinamos gamtinės dujos suslėgtos iki 20 MPa. Gamtinių dujų, kaip ir daugumos alternatyvių degalų, sąnaudos didesnės nei benzininių VDV dėl mažesnio energetinio tankio ir (gamtinėms dujoms) aukšto slėgio balionų.

  • Fizika Skaidrės
  • 2014 m.
  • 14 puslapių (886 žodžiai)
  • Fizikos skaidrės
  • MS PowerPoint 89 KB
  • Dujiniai ir alternatyvieji degalai
    10 - 2 balsai (-ų)
Dujiniai ir alternatyvieji degalai. (2014 m. Gegužės 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/dujiniai-ir-alternatyvieji-degalai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:44