Dujų skirstymo mechanizmas kursinis darbas


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Dujų skirstymo mechanizmo. DSM konstrukcija su skirstymo velenu apačioje. OHV dujų skirstymo mechanizmo dalys. Svirtys. Dujų paskirstymo velenų parinkimas (Camshaft Selection). Solidworks Simulation. Paskirstymo velenėlio sukimas Solidworks programa. Skaičiuojamas velenėlio lenkimas. Išvados. Literatūra.


Dujų skirstymo mechanizmo (DSM) paskirtis tiekti į cilindrus dujų mišinį ir šalinti deginius. Varikliui dirbant būtina užtikrinti didžiausąją galią, ekonomiškumą ir kuo mažesnį kenksmingųjų medžiagų kiekį išmetamsiose dujose. DSM gabaritai, konstrukcija, pavara sprendžiant šias užduotis turi lemiamos reikšmės. Variklio alkūninis velenas per pavarą suka skirstymo veleną, kuris sukasi du kartus lėčiau negu alkūninis velenas.

Velenas įtaisomas variklio cilindrų bloke. Pagrindinis tokios konstrukcijos privalumas yra paprastumas. Trūkumas- didelės judančių DSM dalių masės ir sunkumai garantuojant tikslų vožtuvų atidarymą ir uždarymą. Jėgai, veikenčiai vožtuvus, perduoti naudojamos dalys plečiasi kylant variklio temperatūrai. Sudėtinga užtikrinti reguliavimų tikslumą. Skirstymo veleną suka krumpliaratis, sujungtas su alkūninio veleno krumpliaračiu. Triukšmui sumažinti sukibimo dantys daromi įstriži. Sukdamasis velenas kumšteliu per stūmiklį ir svirtį atidaro vožtuvą. Velenui prasisukus, spyruoklės vožtuvą sugrąžina atgal.

Išgaubtos forms kumšteliai greitai atidaro ir uždaro vožtuvus, bet daugiau apkraunama vožtuvų pavara, didėja reikalavimai jos kokybei. Tokių kumštelių pagrindinis privalumas- jie gali dirbti su įvairių tipų trūmikliais.

Tangeniniai kumšteliai suteikia vožtuvui mažesnį pagreitį. Jie gali dirbti su išgaubtais arba ritininiais stūmikliais. Igaubtos formos kumšteliai naudijami tik su ritininiais stūmikliais. Kartais naudojami asimetrinės formos kumšteliai. Tokie kumšteliai mažiau apkrauna vožtuvų pavaros detales ir gerina variklio darbo efektyvumą.

Mechaniniai stūmikliai- stūmikliai perduoda dujų skirstymo vleno kumštelių jėgą vožtuvams. Atsižvelgiant į DSM konstrukciją, stūmikliai būna skirtingi. Labiausiai paplitę grybo formos su ploksčiu arba sferiniu paviršiumi ir cilindriniai su sferiniu atraminiu paviršiumi arbaritinėliu .

Ritininiai stūmikliai lengviau perduoda jėgas, mažina nuostolius, bet yra sudėtingesni ir brangesni. Kad neprasisuktų, jie fiksuojami kreipiamosiose įvorėse.

Kylant variklio temperatūrai, plečiasi DSM detalės. Siekiant užtikrinti stabilų ir efektyvų variklio darbą, tarp vožtuvo ir svirtelės arba tarp vožtuvo ir stūmiklio paliekamas šiluminis tarpelis. Kai variklis šaltas, jies būna 0,1-0,5 mm.

Vienpusės svirtys, veikiamos skirstymo veleno, tiesiogiai kontakuoja su vožtuvu arba stūmikliu pluksčiu arba sferiniu darbiniu paviršiumi. Jos tvirumas ant nejudamos ašies arba ant individualių atramų ir fiksuojamos sferinėje atramoje specialiomis spyruoklėmis.

Dvipetės svirtys tvirtinamos ant ašies, stovuose pritvirtintuos prie cilindrų bloko galvutės. Svirčių ašinį poslinkį riboja skečiamosios spyruoklės, uždėtos ant tos pačios ašies.

Svirtys gaminamos iš plieno, darbiniai paviršiai grūdinami arba cementuojami, o vėliau šlifuojami ir poliruojami.

Kai skirstymo velenas įtaisomas virš vožtuvų, dažniausiai naudojamos vienpetės svirtys. Jos saugo vožtuvų kotus nuo veleno kumštelių smūgių ir šoninės jėgos poveikio. Vienpečių svirčių atraminis galas tvirtinamas prie atraminio sraigto galvutės, o kitas galas remiamas į vožtuvą. Vietoj atraminio sraigto kartais naudojami hidrauliniai šiluminių tarpelių kompensatoriai. Jie veikia ir kaip stūmikliai.

Dujų skirstymo mechanizmas kursinis darbas. (2016 m. Birželio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/duju-skirstymo-mechanizmas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 02:54