Dujų skirstymo mechanizmo Technologinis projektas


Inžinerijos kursinis darbas.

Lentelių, paveikslų ir santrumpų sąrašas. Įvadas. Analitinė dalis. Dujų skirstymo mechanizmo elementų ir eksploatacinių sąlygų analizė. Gedimų tikimybė. Gedimų intensyvumas. Patikimumo apskaičiavimas. Gedimo tikimybės apskaičiavimas. Technologijų apžvalga, kurių pagalba atliekama Honda Accord dujų skirstymo mechanizmo TP ir ER. Technologinė dalis. Automobilio sistemos ar mazgo techninės priežiūros, gedimo suradimo schemų sudarymas. Honda Accord dujų skirstymo mechanizmo TP, ER ir R proceso analizė. Įrankių parinkimas. TP ir R technologinės kortelės. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Daugelis šiuolaikinių žmonių neįsivaizduoja nė dienos be automobilio. Kaip pastebime automobilių vis daugėja, jų srautai didėja, gamintojai stengiasi juos gaminti kuo tobulesnius. Didžioji dalis šiuo metu gatvėje sutinkamų automobilių turi keturtaktį variklį. Šie varikliai pasirinkti naudoti dėl ekonomiškumo, ekologiškumo ir didesnio naudingumo koeficiento lyginant su dvitakčiu varikliu. Keturių taktų varikliai tapo pranašesni dėl dujų skirstymo mechanizmo (DSM). Kadangi atsirado vožtuvai, kurie tiksliau paskirsto įleidžiamą į degimo kamerą degujį mišinį ir švariau pašalina jį sudegus.

Kursinio darbo uždaviniai:

Išanalizuoti dujų skirstymo mechanizmo konstrukciją.

Išanalizuoti veikimo principą.

Sudaryti gedimo suradimo schemą.

Padaryti remonto technologinę kortelę.

Nubraižyti dujų skirstymo mechanizmo brėžinį AutoCad programa.

Darbo objektas: Automobilio Honda Accord 1995m 2.2l dujų skirstymo mechanizmas

Kursinio darbo tikslas: parengti darbą apie dujų skirstymo mechanizmą. Išnagrinėti ir aprašyti jo veikimo principą, galimus gedimus bei jų atsiradimo priežastis, techninės priežiūros darbus ir galimas remonto technologijas.

Dujų skirstymo mechanizmas skirtas tiekti į cilindrus degujį mišinį ir pašalinti deginius. Taip užtikrinama didžiausia galia, ekonomiškumas ir mažesnis kenksmingųjų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose. Žinoma taip pat dujų skirstymo mechanizme didelės įtakos turi gabaritai, konstrukcija bei pavara. Variklio alkūninis velenas pavaros pagalba suka skirstymo veleną, kuris sukasi du kartus lėčiau nei alkūninis velenas, kitaip tariant alkūninio veleno žvaigždutė arba skriemulys du kartus mažesnis negu skirstymo veleno.

Šviežaus mišinio ar oro įleidimo pradžią ir pabaigą.

Sudegusių dujų išleidimo pradžią ir pabaigą.

Visi DSM elementai turi būti tiksliai apdirbti, sureguliuoti ir tepami. Nepaisant atsiradusio laisvumo ar gedimo, galima sugadinti kitą detalę ar net visą mazgą. Dujų skirstymo mechanizmo detalių gedimų dažnius galima apskaičiuoti tik atlikus sistemos elementų detalizacija.

Dujų skirstymo mechanizmas sudedamosios dalys: cilindrų galvutė, skirstymo velenas, skriemulys su fiksatoriumi, riebokšlis, svirtelės, įsiurbimo ir išmetimo vožtuvai, vožtuvų riebokšliai, spyruoklės, veržtuvėliai su laikikliais, kreipiančiosios įvorės įpresuotos į galvutę.

Keturtakčiame variklyje keturi darbo ciklo taktai reikalingi dviems veleno apsisukimams. Keturių taktų metu kiekvienas vožtuvas atsidaro ir užsidaro po vieną kartą. Vožtuvų atidarymo ir uždarymo laikas labai reikšmingas variklio darbo efektyvumui. Jei vožtuvas atidarytas ilgesnį laiką, cilindras geriau užpildomas degiuoju mišiniu. Tam didelę įtaką turi veleno kumštelių forma.

Pagal vožtuvų uždarymo judesio kryptį variklius skirstome:

Su kabančiaisiais vožtuvais ( vožtuvai uždaromi kada stūmoklis juda link viršutinio galinio taško)

Su šoniniais vožtuvais ( vožtuvai uždaromi kada stūmoklis juda link apatinio galinio taško)

Honda Accord automobilyje naudojami kabantieji vožtuvai, jie uždaromi, kai stumuoklis kyla aukštyn. Vienam cilindrui tenka 4 vožtuvai: 2 įsiurbimo ir 2 išmetimo. Vožtuvų pavaros konstrukcija – mechaninė, šiluminis tarpelis reguliuojamas mechaniškai. Skirstymo velenas – cilindrų galvutės viršuje. Pavara perduodama dantytojo dirželio pagalba. Skirstymo veleno kumštelių forma – išgaubta.

Skirstymo velenas gaminamas kartu su vožtuvų valdymo kumšteliais. Kumštelių skaičius beveik visada atitinka vožtuvų skaičių. Honda Accord automobilio variklis yra su 16 vožtuvų, tiek pat yra ir kumštelių.

Velenas sukasi slydimo guoliuose, įpresuotuose variklio bloke arba galvutėje. Gaminant atraminiai kakliukai dažnai daromi vis mažesnio skersmens, žiūrint nuo veleno priekio. Tai palengvina montavimą.

Skirstymo velenai gaminami iš plieno arba specialaus ketaus. Atraminiai kakliukai ir kumšteliai apdirbami papildomai. Jie grūdinami arba cementuojami, o po to šlifuojami ir poliruojami.

Skirstymo veleno kumštelių išdėstymas ir forma priklauso nuo darbo taktų kiekviename cilindre sekos. Vožtuvų atidarymo ir uždarymo laikas labai svarbus variklio darbo efektyvumui. Kuo ilgiau įsiurbimo vožtuvas atidarytas, tuo geriau cilindras užsipildo degiuoju mišiniu. Tam didelės reikšmės turi veleno kumštelių forma.

Dujų skirstymo mechanizmo Technologinis projektas. (2016 m. Gegužės 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/duju-skirstymo-mechanizmo-technologinis-projektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:47