Duonos vartotojų pirkimo sprendimo priėmimo marketingo tyrimas


Marketingo kursinis darbas.

Duonos vartotojų pirkimo sprendimo priėmimo marketingo tyrimas Įvadas. Aprašomoji dalis. Duonos ir jos gaminių rinkos pažvalga ir vartojimo tendencijos Lietuvoje. Aiškinamoji dalis. Tyrimo metodikos pagrindimas. Apklausa. Anketa ir jos rezultatai. Išvados.Literatūra. Priedai.


Pagrindinis tyrimo tikslas: išsiaiškinti vartotojų duonos pirkimo sprendimo priėmimo priežastis. Šalutiniai tyrimo tikslai yra: sužinoti, kokia informacija turi didžiausią įtaką į priėmimo procesą ir pagal ką vartotojas rinkdamiesi perkant duoną.

Produktų kūrimo komanda turi nuspręsti, kaip svarbu jai patenkinti kiekvieną šių poreikių.

Geriausias būdas struktūrizuoti vartotojų poreikius – prašyti tai padaryti daugeliui vartotojų, o tada sukonstruoti sudėtinę panašumo diagramą, atspindinčią visus vartotojus. Tai paprastai trunka gana ilgai, tačiau žymiai geriau atstovauja negu bet koks kitas poreikių struktūrizavimo būdas.

Sudėtingiausia yra kiekybiškai įvertinti vartotojų poreikių svarbą, taip pat organizacijos veiklą, susijusią su šių poreikių patenkinimu,o ypač įvertinant atitinkamus konkurentų duomenis. Lengviausias kelias – leisti tai atlikti kūrėjams, surengus kūrėjų debatus. Kai komanda priima sprendimus, negali būti jokių teisingų ar neteisingų nuomonių, o sprendimai priimami tik konsensuso pagrindu.

Kitas būdas – rinkti duomenis iš vartotojų, dažniausiai atliekant apklausą. Vartotojams pateikus poreikių sąrašą, prašoma, kad šie išranguotų juos svarbos tvarka arba nurodytų keletą pačių svarbiausių. Dar jų klausiama, kaip dabartinis produktas tenkina kiekvieną jų poreikį.

Vartotojams pateikiamų poreikių skaičius turi būti ganėtinai mažas, paprastai nuo dvidešimt iki trisdešimt. Didesnis poreikių skaičius reikalauja daug laiko, be to, tada kebliau vartotojams – jie dažnai negali lengvai deferencijuoti poreikių, kurių yra daugiau nei 40 ar 50.

Apklausiamų vartotojų skaičius, dažnai vadinamas reprezentatyvia imtimi, yra svarbus galutiniam rezultatui. Apskritai, kuo daugiau vartotojų apklausiama, tuo daugiau bus gauta apklausos rezultatų. Tačiau komanda turi subalansuoti išlaidas ir laiką, reikalingą apklausti daugiau vartotojų.8

Vartotojo galimybės (duona prieinami pirkti net mažiausias pajamas turintiems vartotojams);

Pirkėjas patenkintas pirkiniu, duona ar jos gaminiais, nors ir brangiai kainavo, daug skanesnė nei jo anksčiau turėta;

Pirkėjas patenkintas nusipirkta duona, ši būtent tokia, kokio jis norėjo;

Pirkėjas tik iš dalies patenkintas pirkiniu, nes aplinkiniai ją giria, tačiau daugiau jos suvalgęs jis supranta, kad mėgsta kitokio skonio duoną;

Pirkėjas nepatenkintas pirkiniu, nes duona ar jos gaminiai visai neatitinka jų išreklamuotų savybių, yra neverti tų pinigų, kuriuos jis sumokėjo ir neatitinka kokybės (gaminiai ne tokie šviežūs, neskanūs, per storai suraikyti ir t.t.)

Demografiniai veiksniai. Duonos ir jos gaminių pirkėjus įtakoja pajamos, amžius. Vienas svarbiausių veiksnių, kaip ir perkant bet kurią prekę ar paslaugą, yra pajamos. Dideles pajamas gaunantis vartotojas gali skirti daugiau pinigų norimam duonos produktui įsigyti, atsižvelgdamas į kokybę, prekinį ženklą, naujoves ir pan. Mažas pajamas gaunantis vartotojas bus jautresnis kainai ir rinksis prekę tik pagal pagrindinius kriterijus.

Atliekant tyrimą buvo svarbu nustatyti pagal kokius kriterijus vartotojas priima sprendimus perkant duoną, naudojant apklausą.

Anketa sudaryta iš paprastų ir demografinių klausimų ir sudaro 15 klausimų.

Didžioji dalis (75 %) respondentų pažymėjo, kad dauona yra Jų kiekvienos dienos racione. Kita dalis respondentų (25 %) pažymėjo, kad duoną vartoja ne kasdien. Todėl galime tvirtinti, kad duona yra pirmo būtinumo prekė.

(35 %) visų apklaustųjų, t. y. 7 žmonių, atsakė, kad dažniausiai priima sprendimą pirkti „Palangos“, (30%) respondentų, t. y. 6 žmones renka „Vilniaus duona“, o už „Kauno duona“ ir kitos duonos gamintojus atsakė (15 %) respondentų, t. y. 3 žmonės. Ir tik vienas žmogus, t. y. (5 %) visada perka tik „Optima linija“. Pati populiariausia pagal perkamumą yra „Gardėsio“ duona - 27,3% visų atsakymų. Atra pagal populiarumą tarp apklaustų vartotojų yra „Vilniaus duona“ – ją pasirinko 22,7% respondentų. “Klaipėdos duonos” produkcija, kaip matome, turi mažesnį pasisekimą tarp vartotojų – 13,6%. Ne toks didelis „Mentoros“ duonos vartotojų skaičių rodo, jog tai nėra toks populiarus prekės ženklas. Likusi respondentų dalis – 27,3% - pasirinko jų geografinėje zonoje esančius smulkesnius vietinius gamintojus. Pagal mūsų gautus rezultatus, galime daryti išvadą, jog Lietuvoje „Gardėsis“ ir „Vilniaus duona“ yra rinkos lyderiai.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Z
  • 22 puslapiai (3848 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 114 KB
  • Duonos vartotojų pirkimo sprendimo priėmimo marketingo tyrimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Duonos vartotojų pirkimo sprendimo priėmimo marketingo tyrimas. (2017 m. Lapkričio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/duonos-vartotoju-pirkimo-sprendimo-priemimo-marketingo-tyrimas.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 21 d. 01:15