Dyzeliniai automobilių varikliai. Bakalauro darbas.


Dyzelinio variklio veikimo principas. Dyzelinis variklis. Dyzelinių variklių darbas. Sekcijinis degalų siurblys. Tdi variklio veikimo principas. Dyzeliniu varikliu veikimo principas. Dyzeliniai varikliai. Dyzelinio variklio degalu ipurskimo sistemu analize. Bakalauriniai darbai parsisiusti. Degiojo mišinio sudarymas.

Transporto bakalauro darbas. Dyzeliniai automobilių varikliai. Anotacija. Įvadas. Taktai. Įsiurbimo taktas. Suspaudimo taktas. Darbo taktas. Išmetimo taktas. Degiojo mišinio ruošimas ir degimas. Degiojo mišimio sudarymas ir lašelių degimas dyzeliniame variklyje. Užsiliepsnojimo gaišaties periodas. Degiojo mišinio ruošimo būdai. Padalytos degimo kameros. Viengubos degimo kameros. Paleidimo lengvinimo įtaisai. Dyzelinio variklio kalenimas. Oto ir dyzelinio variklio palyginimas. Tdi – XX amžiaus pasiekimas. Dyzelinių variklių trūkumai – triukšmas ir vibracija. Turbodyzelinis variklis pranašesnis. “Vaikiškos” senuko dyzelio ligos. Dyzelinių automobilių eksploatacija. Dyzeliniai degalai. Kai kurių modelių benzininių ir dyzelinių versijų palyginimas. Išvados.


Daugiau kaip per šimtmetį konstruktotiai, nekeisdami dyzelinio variklio veikimo principo, jo savybes pakeitė neatpažįstamai. Svarbus lūžis šioje srityje įvyko 1989 metais, kai buvo paskelbta apie naujoviško dyzelio su elektronikos valdoma tiesioginio degalų įpurškimo sistema atsiradimą. Tai buvo perversmas – naujasis dyzelis lyg benzininis agregatas pasižymėjo sportišku, dinamišku charakteriu, tačiau degalus naudojo pavydėtinai taupiai ir mažiau teršė gamtą. Todėl įvairių automobilių markių konstruktoriai kuria vis naujesnius variklius, investuoja milijonines sumas, kad vairuotojai galėtų mėgautis važiavimu, tuo pačiu mažiau teršdami aplinką.

šiame referate aptarsiu dyzelinio variklio veikimo principą, kai kur1892m. Vokiečių inžinierius rudolfas dyzelis užpatentavo ir 1897m. Pagamino savaiminio užsiliepsnojimo vidaus degimo variklį. Šis variklis greitai populiarėjo ir netrukus tapo nepamainomu laivuose ir stacionarioms mašinoms sukti. Degalai šiuose varikliuse buvo įpučiami suspaustu oru. Degalų įpūtimo sistemos buvo gremėzdiškos, sudėtingos ir brangios, be to neleido išvystyti didesnių variklio sūkių. Tai stabdė platesnį dyzelinių variklių panaudojimą.

Tuo metu nemažai konstruktorių bandė patobulinti degalų tiekimo sistemą. Geriausiai tai pavyko robertui bošui, kurio sekcijinis degalų įpurškimo siurblys jau 1927m. Pradėtas gaminti serijiniu būdu. Patobulintas šis siurblys naudojamas ir šiandien. Pakeitus kompresorinę degalų įpūtimo sistemą įpurškimo siurbliais, padidėjo dyzelinių variklių sūkių dažnis, tiekimo sistema tapo kompaktiškesnė, paprastesnė ir pigesnė. Dyzeliniai varikliai buvo pritaikyti traktoriuose,dyzelinis, kaip ir oto variklis, yra vidaus degimo variklis. Jis pavadintas jo išradėjo rudolfo dyzelio vardu. Naudojami dviejų ir keturių taktų dyzeliniai varikliai. Dyzelinio variklio skiriamieji požymiai, lyginant su oto varikliu yra šie.

Vidinis degiojo mišinio ruošimas. Įsiurbiamas ir suspaudžiamas tik oras. Degalai smulkiais lašeliais į degimo kameras įpurškiami tik suspaudimo takto pabaigoje. Degusis mišinys ruošiamas degimo kameros viduje įpurškimo metu.

Savaiminis užsiliepsnojimas. Suspaudimo takto pabaigije suspausto oro temperatūra yra tokia aukšta (ji viršija degalų užsiliepsnojimo temperatūrą), kad įpurkšti degalai tuoj pat užsiliepsnoja.

Dyzeliniai automobilių varikliai. Bakalauro darbas.. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/dyzeliniai-automobiliu-varikliai-bakalauras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:10