Dyzelinis variklis


Transporto referatas. Įvadas. Dėstomoji dalis. Pavadinimas taktai. Įsiurbimo taktas. Suspaudimo taktas. Darbo taktas. Išmetimo taktas. PAVADINIMAS Dyzelinio variklio maitinimo sistema. A) Maitinimo sistemos su atskirais siurbliais-purkštuvais kiekvienam. Cilindrui. B) Užsiliepsnojimo gaišaties periodas. C). Degiojo mišinio ruošimo būdai. Tiesiogio įpurškimo dyzeliniai varikliai. Netiesioginio įpurškimo varikliai. Paleidimo lengvinimo įtaisai. Dyzelinių variklių trūkumai – triukšmas ir vibracija. Dyzelinių automobilių eksploatacija. Dyzeliniai degalai. Išvados. Naudotos literatūros sąrašas.


Pirmąjį lengvąjį automobilį su dyzeliniu varikliu pagamino prancūzai 1959 m. dienos šviesą išvydo "Peugeot 403 Diesel" modelis. 1989 m. Frankfurto tarptautiniame automobilių salone pirmą kartą pristatytas "Audi" dyzelinis variklis su elektronikos valdoma tiesioginio degalų įpurškimo sistema. Kūrėjai jai suteikė TDI vardą. Tai buvo perversmas - naujasis dyzelis lyg benzininis agregatas pasižymėjo sportišku, dinamišku charakteriu, tačiaudegalus naudojo pavydėtinai taupiai, atleisdavo vairuotojo klaidas pasirenkant pavarų laipsnį, mažiau teršė gamtą ir kt. Taip automobilių variklių konstruktoriai pradėjo eiti nauja kryptimi. Dyzelinių automobilių eros pradžioje jų dalis pasaulinėje naujų automobilių rinkoje sudarė apie 1%, tačiau 1992 m. šis rodiklis pakilo iki 17%. Neseniai paskelbti naujausi Europos

"dyzelinės revoliucijos" laimėjimai: 2000 m. lengvųjų dyzelinių automobilių dalis gamyboje sudarė 32%, o 2001 m. 35%. Tarp 157.855 transporto priemonių, įregistruotų 2001 m. Lietuvoje, 33,9% jų buvo su dyzeliniais varikliais.

Dyzelinis variklis. (2014 m. Sausio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/dyzelinis-variklis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:40