Dyzelinių variklių maitinimo sistema


Transporto referatas. Dyzelinių variklių maitinimo sistema.


Dyzelio variklių maitinimo sistemoms naudojami stūmokliniai, diafragminiai, krumpliaratiniai, plokšteliniai ir kt. degalų tiekimo siurbliai su mechanine ar elektrine pavara.

Stūmokliniai degalų tiekimo siurbliai dažniausiai tvirtinami prie įpurškimo siurblio korpuso. Įpurškimo siurblio kumštelinio veleno ekscentrikas sukdamasis per stumiklį stumia stumoklį žemyn. Stūmoklyje įrengtas įsiurbimo vožtuvas. Stumokliui judant žemyn darbo ertmės tūris dideja, joje susidaro išretejimas. Jo veikiamas atsidaro įsiurbimo vožtuvas ir degalai teka į darbo ertmę tarp įsiurbimo ir slėgio vožtuvų. Kai ekscentrikas nusisuka nuo stūmoklio, spyruokles slegiamas stūmoklis slenka atgal. Įsiurbimo vožtuvas užsidaro, o slegio vožtuvas atsidaro. Degalai vamzdeliais tiekiami įpurškimo siurbliai. Tuo pačiu metu degalai siurbiami į siurbimo ertmę. Siurblio sudaromas slėgis priklauso nuo spyruokles tamprumo ir įveržimo. Siurblys gali dirbti kintamu našumu. Kai variklis naudoja mažiau degalų slėgis sistemoje ir darbo ertmeje padideja. Tada spyruokle neįstcngia iki galo sugrązinti stumoklio ir jo eiga sumažėja. Dėl to sumažėja siurblio našumas.

Daugiacilindrių (8-12 cilindrų) variklių maitinimo sistemoms, kur reikalingas didesnis tiekimo siurblio našumas, naudojami dvigubo veikimo stumokliniai siurbliai juose tap pat ekscentrikas per ritininį stumiklį stumia stumoklį žemyn, suspausdamas spyruoklę. Stumokliui judant žemyn, ertmėje slėgis didėja, atidaromas slėgio vožtuvas ir degalai išstumiami į sistemą. Kartu atsidaro įsiurbimo vožtuvas, ir degalai siurbiami į ertmę. Spyruoklei stument stūmoklį atgal, degalai iš ertmės, pro atsidariusį vožtuvą išstumiami į sistemą, o ertmė pripildoma degalų. Taigi per vieną kamštelinio veleno apsisukimą siurblys degalus tiekia du kartus. Kadangi ir šiame siurblyje stūmoklis ir stūmiklis nesujungti, siurblio našumas keičiasi priklausomai nuo slėgio maitinimo sistemoje.

Sistema pripildoma degalų rankiniu siurbliuku, kuris dažniausiai yra tiekimo siurblio sudedamoji dalis.

Diafragminių siurblių ir tiekimo siurblių su elektrine pavara sandara ir veikimas yra tokie pat, kaip ir Oto varikliams naudojamų siurblių.

Krumpliaratinių siurblių sandara ir veikimas analogiški alyvos siurbliams.

Plokšteliniai siurbliai naudojami skirsyomojo tipo degalų įpurškimo siurbliams.

Degalų filtrai valo iš degalų mechanines priemaišas ir išskiria vandenį. Nuo degalų išvalymo kokybės priklauso detalių dilimas ir korozija. Degalai valomi degalų tiekimo mažo slėgio sistemoje nusodintuvuose, rupaus ir smulkaus valymo filtruose.

Nusodintuvai įrengiami tarp degalų bako ir smulkaus valymo filtro. Degalų tiekimo siurblio siurbiami degalai apteka nusodintuvo kūgį. Didesnės teršalų dalelės ir vandens lašeliai, būdami sunkesni už dyzelinius degalus, nusileidžia į rinktuvą. Išvalyti degalai centriniu kanalu išteka į sistemą. Nuosėdos periodiškai išleidžiamos atsukus kamštį. Nusodintuve gali būti įrengtas vandens lygio jutiklis, signalizuojantis apie būtinybę išleisti nuosėdas. Rupiam degalų valymui taip pat naudojami filtrai su absorbciniais filtravimo elementais iš veltinio.

Smulkiam degalų valymui dažniausiai naudojami filtrai su popieriniais filtravimo elementais. Jie sudaryti iš sulankstyto, susukto į cilindrą ir įstatyto į korpusą specialaus akyto popieriaus, kurio akučių skersmuo lygus 3-8μm. Kai reikalingas didesnis valymo laipsnis, naudojami du nuosekliai sujungti filtrai. Didelės galios varikliams naudojami lygiagrečiai sujungti filtrai, taip padidinant aktyvų filtravimo plotą.

a - nusodintuvas; b – smulkaus valymo filtras; c – filtravimo elementas; 1 – korpusas; 2 – kūgis; 3 – rinktuvas; 4 – vandens jutiklis; 5 – nuosėdų išleidimo kamštis; 6 – filtrinis popierius

Čia svarbiausi kriterijai yra: degalų įpurškimo momentas ir įpurškimo trukmė, degalų paskirstymas degimo kameroje degimo pradžios momentas, degalų kiekis alkūninio veleno posūkio laipsniui ir bendras įpurkštų degalų kiekis, atitinkantis variklio apkrovą. Kad dyzelinis variklis nepriekaištingai dirbtų, optimizuota visų šių dydžių sąveika.

skirstomojo tipo vienplunžerinis ar rotorinis siurblys;

Visų degalų įpurškimo siurblių pagrindinis darbo elementas yra plunžerinė pora, sudaryta iš plunžerio ir įvorės. Panagrinėsime sekcijinio siurblio lpunžerinės poros įpurškimo procesą. Plunžeriui nusileidus žemyn, ertmė virš jo prisipildo degalų. Kai tik plunžeris kildamas aukštyn uždaro užpildymo ir praleidimo kanalus, slėgis siurblyje staiga kyla.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (3879 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 746 KB
  • Dyzelinių variklių maitinimo sistema
    10 - 4 balsai (-ų)
Dyzelinių variklių maitinimo sistema. (2015 m. Lapkričio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/dyzeliniu-varikliu-maitinimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:22