Dyzelino vežimo technologinio proceso sudarymas


Logistikos kursinis darbas. Įvadas. Teorinė dalis. Tarptautinio krovinių vežimo būdų apžvalga. Pavojingų krovinių gabenimas tarptautiniais maršutais. Tarptautinės ir nacionalinės teisės šaltinių apžvalga pavojingų krovinių gabenimo klausimu. Pavojingų krovinių sąvoka ir klasifikacija. Pavojingų krovinių ženklinimas. Pavojingų krovinių gabenimo būdai. Dyzelino vežimo technologinio proceso sudarymas. Dyzelino charakteristika. Maršruto sudarymas. Transporto priemonės parinkimas. Krovinio pakrovimas.


Šiais laikais galima transportuoti praktiškai viską – tiek nepavojingus krovinius, pvz. maisto produktus, įvairius buities daiktus, tiek sunkiąją techniką, pvz. automobilius, traktorius, bet taip pat ir pavojigus krovinius, pvz. naftos produktus, radioaktyvias medžiagas ir kt. Kadangi naftos produktų yra priskiriami prie aplinkai pavojingų krovinių, tokių skystų krovinių transportavimas reikalauja specialaus pasirengimo ir žinių, tarptautinių bei nacionalinės teisės aktų reikalavimų išmanymo. Su šios rūšies kroviniais dirbantys asmenys turi būti išklausę specialius kursus ir turėti tai patvirtinančius pažymėjimus.

Šio kursinio darbo tikslas: Multimodalinio maršruto Eglainė – Kaunas – Ostrava sudarymas bei analizė.

Kursiniame darbe yra keliami šie uždaviniai:

Išsiaiškinti kas yra pavojingas krovinys ir kokie yra keliami reikalavimai pavojingų medžiagų gabenimui;

Tinkamai parinkti transporto priemonę pavojingam kroviniui pervežti bei aptarti krovinio pakrovimą/iškrovimą;

Sudaryti optimalų maršrutą Eglainė – Kaunas – Ostrava bei pateikti darbo ir poilsio laiko grafiką.

Aptarti krovinį lydinčius dokumentus;

Paskaičiuoti maršuto sąmatą.

Atsižvelgiant į tai, kad gabenamas krovinys – dyzelinas, nuo pradinės išvykimo vietos iki galutinio paskirties punkto bus perkrautas iš vienos transporto priemonės į kitą, taip pat dyzelino gabenimas vyks per kelių valstybių teritoriją, visų pirma yra būtina aptarti tarptautinius krovinių gabenimų būdus.

Daugelis krovinių vežimo įmonių, siekdamos užtikrinti efektyvų krovinių pristatymą, vienoje transportavimo grandinėje paeiliui naudoja dviejų ir daugiau rūšių transportą. Kombinuotieji, multimodaliniai, intermodaliniai pervežimai – tai visi terminai, susiję šia tema. Pagal 1980 m. Jungtinių Tautų Konvenciją yra naudojamas apibrėžimas „Tarptautinis multimodalinis transportas“: Tarptautinis multimodalinis transportas – krovinių vežimas mažiausiai dviem skirtingomis transporto rūšimis pagal vežimo sutartį, kai prekės yra koordinuojamos ir kontroliuojamos multimodalinio transporto operatoriaus ir siuntėjo vienoje šalyje, o prekių pristatymo vieta yra kitoje šalyje.

Šio kursinio darbo tikslas bus išanalizuoti bei aptarti tarptautinio multimodalinio transportavimo būdą, kurio privalumus Aidas Vasilis Vasiliauskas savo vadovėlyje „Krovinių vežimo technologijos“ įvardijuo šiuos:

Tačiau prieš tai minėtas autorius be šių nagrinėjamo vežimo būdo privalumų, taip pat nurodė ir tokias kliūtis, su kuriomis dar yra susiduriama:

■ organizacinės kliūtys (bendradarbiavimo stoka, neaiškios pareigos ir atsakomybė);

■ techninės kliūtys (trūksta informacinių technologijų, nėra stebėjimo ir sekimo sistemos, trūksta technikos standartizacijos);

■ infrastruktūros kliūtys (netinkama infrastruktūra terminaluose, skirtingi geležinkelio vėžės pločiai);

■ finansinės ir ekonominės kliūtys (didelės investicijos į intermodalinio transporto įrangą, terminalus).

Aptarus multimodalinio transportavimo sąvoką, privalumus bei kliūtis reiktų pereiti prie tarptautinio pavojingų krovinių gabenimo aspektų aptarimo.

1.2.1. Tarptautinės ir nacionalinės teisės šaltinių apžvalga pavojingų krovinių gabenimo klausimu

Kursiniame darbe bus nagrinėjamas dyzelino vežimo technologija maršrutu Eglainė (Latvija) – Kaunas – Ostrava (Čekija), tad šiuo atveju susiduriame su ne tik su tarptautiniu vežimu, bet svarbiausia su pavojingų krovinių vežimų reglamentavimu. Pavojingų krovinių vežimas kertant kelių valstybių sienas yra sudėtingas procesas, ne tik todėl, kad gabenimas turi būti vykdomas ryšium su nacionalinės teisės aktų reikalavimais, bet taip ir remiantis tarptautiniu pavojingų krovinių teisiniu reglamenavimu.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 22 puslapiai (3530 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1247 KB
  • Dyzelino vežimo technologinio proceso sudarymas
    10 - 5 balsai (-ų)
Dyzelino vežimo technologinio proceso sudarymas. (2015 m. Kovo 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/dyzelino-vezimo-technologinio-proceso-sudarymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:58