Edukologija ir socialinė pedagogika


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Pedagogas šiandieninėje visuomenėje. Mokytojo vaidmens kaita šiuolaikinės mokyklos požiūriu. Mokinys ir jo pasiekimai prioritetų paskirstymas. Pagyrimas ir pastaba. Griežtumas ir teisingumas. Mokinių ir pedagogų nuomonė – gero mokytojo portretas. Norą varstyti mokslo šventovės duris lemia ir mokytojai bei dėstytojai – kokiomis savybėmis turi pasižymėti mokytojas ir pedagogas. Užduotys, žaidimai seminaro metu. Ugdymo turinio kaita (teorijos pratęsimas). Žaidimai ir užduotys, prieš seminaro pabaigą. Seminaro užbaigimas. Literatūra.


Taip pat paskatinti stengtis visada siekti savo užsibrėžtų tikslų darbe, pastoviai gerinti darbo kokybę ir nenustoti domėtis naujovėmis.

Metodai ir ištekliai: Žodiniai, vaizdiniai, praktiniai ( rodomos skaidrės (PowerPoint), vadovėliai, taip pat pasitelkiama aktyvių metodų – darbas grupelėse, žaidimai ir t.t.). Prie seminaro prisidėjo ir jį kompensuoja pati mokykla, savomis lėšomis.

Idealaus pedagogo (mokytojo) modelis teoriškai, mokytojas apibūdinamas, kaip - kvalifikuotas asmuo, kuris ugdo kitą žmogų. Pedagogo veiklos rezultatai realizuojasi kitame asmenyje, jis turi būti gerai paruoštas, kad galėtų ugdyti kitą žmogų. Pedagogo darbas yra tiek protinis, tiek fizinis. Galima sakyti, kad jo profesija amžina. Mokytojas padeda visų mokinių parengimo pagrindus. Jo turinys apibrėžtas: laiku, erdve, planais bei programa. Dažniausiai, mokytojo sekmė priklauso nuo mokinių sudėties. O mokinys apie mokomajį dalyką sprendžia pagal mokytoją. Mokytojų funkcijos: mokinių adaptacija prie mokyklos; padėti mokiniams bręsti kaip asmenybėms; teikti žinias, instruktuoti, motyvuoti, vadovauti (vadybiniai gabumai); reguliuoti mokinio darbą, vertinti mokinius. Mokytojas privalo būti objektyvus. Pedagogo kompetencijos pagrindą sudaro mokytojo asmenybiniai bruožai (psichologinių, socialinių savybių visuma). Didelę įtaką mokiniui daro mokytojo autoritetas ir elgesys. Svarbūs mokytojo bruožai: a) pagarba ir meilė vaikui (ji kyla iš pašaukimo). Mokytojas turi padėti bendrauti, dirbti, taip pat turi atiduoti dalį savęs; b) dalykiškumas ir kompetencija (kompetenciją sudaro profesinės žinios, sugebėjimai, vertybės, technologinis raštingumas.); c) demokratiškumas; d) optimizmas (mokytojas turi tikėti mokinio sugebėjimais ir galimybėmis ateityje.); e) entuziazmas ( be meilės iškepta duona – karti duona...); f) kūrybiškumas ( sugebėjimas pateikti žinias nestandartiškai.); g) humoro jausmas (pasižiūrėti į save ir į mokinius iš šalies. Mokinys turi atsipalaiduoti, nejausti įtampos.).

V. Lepeškienė (1996, p. 41) teigia, jog „tik save pažindamas, atrasdamas ir priimdamas savo stipriąsias puses, o ne nuolat dairydamasis į šalis, ieškodamas pritarimo ir lygindamas save su idealiu pavyzdžiu, mokytojas gali tapti laisvai aktualizuojantis savąsias galias, kūrybiškas“.

Kokios mokytojo savybės patinka mokiniams? 107 respondentai (24 %) išskirtine savybe laiko mokytojo draugiškumą mokinio atžvilgiu; 98 respondentai (22 proc.), kaip labai gerą savybę išskiria mokytojo linksmumą; 83 respondentus ( 19,3 %) žavi mokytojo žinios -“daug žinantis” ; 52 respondentai (11,7 %) išskiria mokytojo iškalbingumą; 47 respondentai (10,6 %) nori matyti pareigingus mokytojus; Ir tik toliau matome jauną (4,9%), gražų (4,5%); griežtą (2,3%) mokytoją. Mokinių ir mokytojų nuomonės sutapo (80%) nusakant 4 iš 5 savybių. Mokiniai pasirinko: išklauso ir atsižvelgia į mokinio prašymus (12,5%); Mokytojai viena iš savybių pasirinko: griežtas, bet teisingas (14,9%).

Kas mokytojo darbe yra sunkiausia? Būti kantriam ir nesinervinti (37%); mokėti aiškiai išaiškinti (29,6%). Mokytojai taip pat mano, kad jų darbe yra sunkiausia būti kantriam ir nesinervinti.

Susėdame ratu. Išdalinu neužbaigtų klausimų sąrašą ir paprašau, kad kiekvienas iš eilės išsirinktų po sakinį ir jį užbaigtų. Po to, kai mokytojai užbaigia sakinį, kiti mokytojai gali jo/jos klausti papildomos informacijos ar paaiškinimo.

Kai esu vienas, aš jaučiuosi....

Kai esu apsuptas žmonių, aš jaučiuosi....

Vienas dalykas, ko neapkenčiu, yra....

Vienas dalykas, kuris man patinka manyje, yra....

Jūs visi man patinkat, todėl, kad....

Apibendrinimui skiriamos 5 - 10 minučių (nebent norėtųsi kalbėtis ilgiau). Po to susėdame, bendrai refleksijai. Visiems užduodamas klausimas:

Ką sužinojo naujo apie savo kolegas?

mokyti visada sąmoningai apsispręsti ir savarankiškai pasirinkti;

naujausios informacijos, dar nesančios vadovėliuose, naudojimo;

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (6432 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 197 KB
  • Edukologija ir socialinė pedagogika
    10 - 2 balsai (-ų)
Edukologija ir socialinė pedagogika. (2016 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/edukologija-ir-socialine-pedagogika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 02:03