Edukologijos ataskaita


Pedagogikos praktikos ataskaita. Pamokos fragmentų su mentoriumi vedimas. Pamokos fragmento refleksija. Mokinių bendrųjų ugdymo(si) kompetencijų nustatymas. Mokyklos savivalda.


Apibendrinimui skiriama užduotis grupėse. Mokiniai suskirstomi į grupes po 4, kuriose jie pristatinės skirtingas transporto rūšis. Taikomas kooperatyvinis metodas, kurio metu grupėse turi dirbti kiekvienas.

Mokiniai perskaitę reikiamą informaciją, pristatinėja ją kitoms grupėms.

Plačiau aptarsiu šios pamokos apibendrinimo užduotį. Šiai užduočiai naudojamas kooperatyvinis mokymas, kurio metu grupėse aktyvūs yra visi mokiniai. Mokiniai skaito pateiktą informaciją apie konkrečią transporto rūšį (grupėse gauna skirtingas rūšis), kurias po to turi pristatyti kitų komandų nariams (tą patį atlieka visos komandos). Tokiu būdu visi mokiniai būtinai turi perskaityti konkrečią medžiagą, nes ją turi pristatyti kitiems, todėl visi mokiniai geriau įsimena pateiktą informaciją.

Mokiniai suskirstomi į grupes po keturis. Kiekvienai iš jų pateikiama informaciją apie konkrečią transporto rūšį. Pirmoji komanda turi informaciją apie sausumos transportą, kita – vandens, trečia – oro ir ketvirta – vamzdynus. Visa komanda skaito jiems pateiktą informaciją, pasižymi svarbiausius sakinius, faktus, statistiką.

Perskaitę savo dalį, mokiniai yra sumaišomi su kitos komandos nariais. Pvz.: grupėje sėdi keturi žmonės, kurie skaitė informaciją apie sausumos transportą. Visi keturi komandos nariai keliauja dirbti į skirtingas grupes taip, kad jų grupė būtų visiškai išskaidyta. Naujose komandose turi atsirasti keturi mokiniai, kurie turės informaciją apie skirtingas keturias transporto rūšis. Kuomet mokiniai susėda į naujas grupes prasideda kitas etapas. Mokiniai tarpusavyje turi pristatyti skirtingas transporto rūšis savo komandos draugams, tuo metu jie konspektuojasi, žymisi. Kiekvienas narys turi papasakoti apie savo transporto rūšį.

Baigę pristatinėti, naujoji komanda turi padaryti bendras išvadas, pristatyti jas klasei ir padiskutuoti su kitomis komandomis, jei nuomonės išssiskiria.

Kooperatyvinio mokymo metodas yra puikia galimybė geriau įsisavinti pateiktą informaciją pamokoje. Šiuo būdu besimokantys mokiniai, privalo aktyviai dalyvauti komandiniame darbe, bendradarbiauti. Mokinys pats turi perskaityti, išsianalizuoti tekstą, jį susisteminti, kurį po to turi pristatyti klasės draugams. Taigi mokinys perskaitęs ir papasakojęs draugams apie transporto rūšį, ją geriau įsisavina ir pats.

Šiam metodui dedu tik pliusus, nes jis tikrai yra naudingas ir pasitvirtinantis ne tik su mokiniais, bet ir su mumis, studentais. Pamoka tampa įdomesnė, informatyvesnė, mokiniai būna aktyvesni. Kooperatyvinis mokymas netinka mokiniams, kurie yra individualistai, jie mėgsta būti atsakingi tik už save, visą darbą padaryti pats ir gauti įvertinimą individualiai, o ne už komandos darbą.

Manau, visus šiuos pamokos tikslus įvykdžiau taikant kooperatyvinio mokymo metodą. Mokiniai dirbdami grupėse išmoko visas transporto rūšis, gali jas apibūdinti, nagrinėti, lyginti ir spręsti aktualias transporto problemas.

Šis metodas puikiai tiko mokiniams, kurie paprastai nėra labai aktyvūs pamokos metu. Jie buvo priversti dalyvauti užduotyje ir perteikti surinktą informaciją kitiems. Todėl buvo jaučiamas jų susidomėjimas ir įsitraukimas, ugdymosi pažanga. Žinoma šis metodas žymiai labiau patiko imliems ir visada aktyviems mokiniams klasėje. Metodas leidžia ne tik išmokti kažko naujo, perteikti tai kitiems, tačiau ir artimiau susibendrauti su klasės draugais, rasti bendrų minčių, idėjų, pomėgių.

Edukologijos ataskaita. (2015 m. Gruodžio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/edukologijos-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:52