Efektyvi logistika


Logistikos referatas.

Įvadas. Logistikos sitemos dalys. Logistikos veiklos efektyvumas. Klientų aptarnavimas. Užsakymo tvarkymas. Sandėliavimas. Atsargų valdymas. Transportavimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas: Analizuodama mokslinės literatūros autorių darbus, susidūriau su nuomone, jog logistika yra viena sudėtingiausiai apibrėžiamų sąvokų, kadangi logistika apima daugybę veiklos sričių ir tuo pačiu gali susipinti su kitomis veiklomis, tokiomis kaip rinkodara. Prekybos logistika tai mokslas apie prekių judėjimą nuo pradinio gamintojo iki galutinio vartotojo, panaudojant visas reikiamas priemones ir tuo pačiu sumažinant kiek įmanoma daugiau sąnaudų. Todėl su logistika susiduriame kasdien, pirkdami, parduodami prekes. Logistika glaudžiai susija su kasdieniu mūsų gyvemimu, o efektyvios logistikos pagalba galime apsirūpinti kokybiškomis maisto, kasdienio ir retesnio vartojimo prekėmis, patirdami kuo mažiau rūpesčių ir sutaupydami laiką.

6) Nurodyti į kokius veiksnius būtina atsižvelgti, kuriant transportavimo sistemą.

Mokslinės literatūros autoriai išskiria pagrindines ir pagalbines logistikos sistemos veiklas. Pasak R. Minalgos (2009) pagrindinės logistikos veiklų rūšys yra užsakymų tvarkymas, transportavimas, atsargų valdymas, vartotojų aptarnavimas (50p.). Minėtas autorius išskiria ir pagalbines logistikos veiklos rūšis: sandėliavimas, medžiagų priežiūra, produkcijos įpakavimas, informacijos apdorojimas ir tvarkymas. (50p.). R. Palšaičio nuomone (2006) pagrindines logistikos veiklos rūšis apima vartotojo aptarnavimo politika ir standartai, užsakymų tvarkymas, atsargų valdymas, transportavimas, sandėliavimas (15p.). Kaip pagalbines veiklos rūšis įvardija informacijos apdorojimą, medžiagų tvarkymą, paklausos prognozavimą, apsirūpinimą, pakavimą, grąžintų produktų tvarkymą, gamybos ir sandėlių vietų parinkimą, gamybos atliekų tvarkymą, atsarginių detalių tiekimą ir klientų posandorinio aptarnavimo užtikrinimą (15p.). Meidutė I. (2012) išskirdama pagrindines ir pagalbines logistikos veiklos rūšis, skirsto jas tokiu pat principu kaip ir R. Palšaitis (51p.).

Nors kai kurie autoriai nesutaria dėl vienodo veiklų priskirimo pagrindinėms ir pagalbinėms logistikos veiklos rūšims, pagrindinis šių veiklų sąveikos tikslas yra efektyvios verslo sistemos kūrimas.

Siejant efektyvų klientų aptarnavimą su efektyvia logistika, reikia suvokti koks klientų aptarnavimas yra efektyvus pačiai įmonei. Palšaitis R. (2010) teigia , kad pagrindinės sąnaudos susijusios su įvairiais klientų aptarnavimo lygiais, yra prarastų (neįvykusių) pardavimų sąnaudos. Pasak minėto autoriaus, neįvykusių pardavimų nuostoliai atsiranda ir dėl praeities sandorių nepatenkintų klientų informacijos sklaidos (239p.). Todėl svarbu užtikrinti, kad aptarnavimo lygis būtų kokybiškas ir klientai būtų patenkinti atliktomis paslaugomis, tuo pačiu kiek įmanoma sumažinant bendrąsias sąnaudas.

  • Logistika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Elena
  • 11 puslapių (1990 žodžių)
  • Kolegija
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 26 KB
  • Efektyvi logistika
    10 - 2 balsai (-ų)
Efektyvi logistika. (2017 m. Sausio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/efektyvi-logistika.html Peržiūrėta 2017 m. Kovo 29 d. 08:27