Eismo saugumas Lietuvoje ir Liuksemburge


Transporto referatas. Įvadas. Kelias. Lietuvos keliai. Situacija Lietuvos keliuose. Lietuvos ir liuksmburgo valstybių palyginimas. Liuksemburgo keliai. Pagrindinės liuksemburgo kelių eismo taisyklės. Eismo įvykiai. Išvados. Litaratūros šaltiniai.


Šiame darbe stengsimės aptarti Lietuvos ir Vengrijos kelių būkles skirtumus, saugumą ir t.t.

Valstybinės reikšmės kelių tinklą sudaro patobulintos dangos ( asfalto, cementbetonio bei grindinio danga) keliai, bei žvyro dangos keliai. Jie yra prižiūrimi ir nuolat remontuojami.

Remiantis 2014m. statistika, Lietuvoje įvyko 3325 eismo įvykiai, per kuriuos nukentėjo 3889 žmonių ir žuvo 265. Dažniausiai avarijos įvyksta naktį, puse nukentėjusių pėstieji, kurie eina važiuojamąja dalimi ar kerta ją. Dažnas iš jų nedevėdavo atšvaito. [4]

Pagrindiniai faktoriai, lemiantys didelį avaringumą ir žūtis Lietuvos keliuose[4]:

1. Greičio viršijimas: kas penkto įvykio priežastis – per didelis greitis arba saugaus greičio, atitinkančio eismo sąlygas, nepasirinkimas. Šiuose įvykiuose žūva apie 30 proc. visų eismo dalyvių.

3. Neapsaugoti eismo dalyviai: iki 40 proc. aukų – pėstieji, 10 proc. – dviratininkai, arba beveik 50 proc. visų aukų skaičiaus.

Lietuvoje yra 18 magistralinių kelių, kurie yra apmokestinti. Už surinktus pinigus valstybė stengiasi gerinti kelių būklę. [4]

Liuksemburgo keliai yra įtin gerai prižiūrimi, aukštos kokybės. Tai leidžia padaryti mažas kelių tinklas – viso tik 5225km. Liuksemburge mokesčiai už važiavimą kelių mokestis nėra imamas.[1]

Europoje šalis užima pagal mirtingumą eismo įvykiuose 21vt., tenka 65 gyv./mln.gyv. Kadangi šalyje gyvena mažiau nei puse milijono, tai 2014m. žuvo apie 31 žmogų. Pagrindinė eismo įvykiu priežastis yra nesaugus greitis. Liuksemburge policija į eismo įvykius, kuriuose nenukentėjo žmonės praktiškai nereaguoja, jiems atrodo, jog tam yra skirtos eismo deklaracijos, kurias reikia pateikti draudimo kompanijoms. Tačiau, jeigu eismo įvykiuose nukenčia žmogus policija privalo būti informuota ir transporto priemonių nejudinti iki tol, kol neatvyks policija. [2]

Iš atlikto darbo galima spręsti, kad Liuksemburgo ir Lietuvos situacija keliuose šiek tiek skirasi. Liuksenburgas yra mažesnė, bet turtingesnė šalis. Dėl šios priežasties žustamumas Liuksemburgo keliuose yra šiek tiek mažesnis, tai įtakoja didesnės pajamos, kurios leidžia įsigyti naujasnias, saugiasnes, efektyviasnes,mašinas stabymo metu. Pagrindinė priežastis, dėl kurios Liuksemburge įvyksta avarijos yra – nesaugus greitis, Lietuvoje – pėstieji, kurie nesaugo savo gyvybės nedėvėdami atšvaitų.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • 15 puslapių (1766 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 1359 KB
  • Eismo saugumas Lietuvoje ir Liuksemburge
    10 - 8 balsai (-ų)
Eismo saugumas Lietuvoje ir Liuksemburge. (2015 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/eismo-saugumas-lietuvoje-ir-liuksemburge.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:32