Eismo saugumas


Vairuotojo psichofiziologija. Transporto priemones dinaminis gabaritas. Dinaminis gabaritas kas tai. Eismo ivykiu klasifikacija. Dinaminis gabaritas koridorius. Teorija apie ekologini vaziavima. Važiavimas ypatingomis sąlygomis. Saugus eismas ekologinis vairavimas.

Transporto konspektas. Įvadas. Sistema “vairuotojas – automobilis – kelias - aplinka”. Sistemos “Vairuotojas – automobilis – kelias – aplinka” apibūdinimas. Vairuotojas - sudėtingos dinaminės sistemos VAKA operatorius. Vairuotojo psichofiziologinės savybės. Vairuotojo darbo psichofiziologija. Vairuotojo darbo apibūdinimas ir psichofiziologiniai ypatumai. Vairuotojo asmeninės savybės ir jų vaidmuo profesinėje veikloje. Sangvinikas. Cholerikas. Melancholikas. Flegmatikas. Emocijos ir valia. Drausmingumas ir savitvarda. Informacijos priėmimas. Pojūčiai. Suvokimas. Regėjimas ir jo charakteristika. Dėmesys ir įžvalgumas. Informacijos apdorojimas. Reakcija. Vairuotojo etika ir darbo higiena. Transporto priemonių vairavimas ribotame plote ir. Transporto sraute. Samprata apie transporto priemonės dinaminį gabaritą (koridorių). Važiavimo greičio pasirinkimas, distancija, priešpriešinis prasilenkimas. Lenkimas. Važiavimas per sankryžas ir pėsčiųjų perėjas. Automobilio vairavimas ypatingomis sąlygomis. Važiavimas tamsiu paros metu. Važiavimas esant rūkui. Vairavimas esant plikledžiui, lyjant, sningant. Važiavimas staigiais vingiais, įkalnėmis ir nuokalnėmis. Važiavimas per geležinkelio pervažas, tiltus, estakadas ir vedukus. Važiavimas kolonoje. Vairavimo velkant ypatumai. Automobilių judėjimo teorijos pagrindai. Konstrukcinis automobilio saugumas. Tiesiaeigis mašinos judėjimas ir ją veikiančios jėgos. Automobilio stabdymas. Automobilio stovumas ir vairumas. Pasyvus automobilio saugumas. Saugos pagalvės. Ekologinis automobilio saugumas. Keliai ir eismo organizavimas. Automobilių kelių charakteristika. Kelių susikirtimai. Techninės eismo organizavimo priemonės. “ramaus eismo” politika europos ir lietuvos miestuose. “Ramaus eismo” politikos esmė. “Ramaus eismo” politika Švedijoje. “Ramaus eismo” politikos galimybės Lietuvos miestuose. Eismo įvykių klasifikacija, priežastys ir jų analizė. Eismo įvykių klasifikacija. Eismo įvykių Lietuvoje analizė. Autoavarijos apskaitos kortelė ir duomenų rinkimas Kelių Inspekcijoje. Transporto eismo saugumo teisiniai- norminiai pagrindai. Administracinė, baudžiamoji ir civilinė atsakomybė. Transporto priemonių draudimas. Moralinis – ekonominis žmogaus gyvybės įvertinimas. Literatūra.


Lietuvos keliuose naujų lengvųjų automobilių skaičius žymiai sumažėjo, nes 1990 m. pradžioje sumažėjo naujų lengvųjų automobilių pirkimas dėl rytų “ekonominės blokados” Lietuvai. 1993 m. naujų lengvųjų automobilių buvo užregistruota tik 1/8 lyginant su 1989 m. didžiausiu skaičiumi. Trijų metų senumo lengvųjų automobilių procentinis kiekis: Lietuvoje nukrito nuo 17% iki 11%. Nuo 1994 m. naujų lengvųjų automobilių pardavimo kiekis vėl kilo, bet augimo tempas yra nepakankamas, kad sustabdytų automobilių senėjimo procesą. Vidutinis Lietuvos lengvųjų automobilių amžius pakilo tik iki 14 metų, todėl jų senėjimas be saugumo rizikos mažėjimo turės ir neigiamą poveikį aplinkai. Ši problema egzistuoja ir Europoje, ir pasaulyje. Pasaulyje nėra atvejo, kuris turėtų nulinį rizikos lygį. Jokios saugumo priemonės negali garantuoti šimtaprocentinio saugumo, - nei aktyviojo saugumo, nei pasyviojo saugumo įranga, nei vairuotojo sugebėjimai. Mūsų visuomenė darosi vis labiau pažeidžiama ir mes negalime pasirinkti klaidingų metodų. Todėl labai svarbus uždavinys įvertinti riziką kelių transporto eisme. Šis vertinimas gali būti atliekamas įvairiais būdais, naudojant įvairius modelius bei metodus, atsižvelgiant į tam tikrus rizikos faktorius bei siekiamus gauti rezultatus.

Eismo saugumas. (2014 m. Vasario 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/eismo-saugumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 12:33