Ekologinė mityba ir sveikata referatas


Sveikatos referatas. Įvadas. Ekologinė mityba ir sveikata. Esame tai, ką valgome. Teisingos mitybos principai. Ekologiškas maistas. Išvados. Literatūra.


Nors kalbėdami apie sveiką mitybą dažniausiai baiminamės E priedų ir kitų cheminių medžiagų, pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO), kur kas didesnį pavojų mūsų sveikatai kelia saiko trūkumas ir nesubalansuota mintyba.

Subalansuota mityba – tai organizmo aprūpinimas reikiamu visų būtinų maistinių medžiagų kiekiu. PSO rekomenduoja, kad baltymai turėtų sudaryti 10-15 proc., angliavandeniai – 55-62 proc., riebalai – 28-32 proc. paros maisto davinio energetinės vertės. Taip pat svarbu organizmą aprūpinti visais būtinais mikroelementais ir vitaminais.

Mityba turi lemiamos įtakos fizinei ir psichinei sveikatai. Ilgai trunkanti baltymų stokojanti ir nepakankama mityba silpnina fizines ir psichines jėgas. Per gausi mityba fizinės ir psichinės energijos taip pat nepadidina. Dėl to kaupiasi riebalai. Lieknas žmogus yra atsparesnis ir lengviau įveikia daugelį ligų. Esant antsvoriui silpnėja atsparumas ligoms ir trumpėja gyvenimo trukmė. Vis dėl to dėrėtų žinoti, kad perdėtai taikant lieknėjimo dietas galima pakenkti organizmui. Norintieji numesti svorio turėtų mažiau valgyti. Maisto kiekis turėtų būti gerai subalansuotas, jame neturi trūkti reikalingų vitaminų ir maistinių medžiagų. Kitaip mityba bus nepakankama, ji labiau kenks nei padės ir siekiamo lieknumo poveikis bus trumpalaikis. Jei po tokių dietų pradedama normaliai valgyti, greitai atgaunamas buvęs svoris. Tik sveika, subalansuota mityba, kurioje nėra tuščių kalorijų, pavyzdžiui, cukraus, ilgam laikui gali užtikrinti svorio sumažėjimą ir sveikatą.

Energijos poreikis. Žmogus, fiziškai ir protiškai nieko neveikdamas, suvartoja tam tikrą kalorijų kiekį, reikalingą ramybės būsenos organizmo funkcijoms užtikrinti, t.y. bazinei medžiagų apykaitai. Bet kokiai fizinei veiklai, taip pat ir augimui, reikia papildomos energijos. Šias maisto kalorijas sudaro maistinės medžiagos: baltymai, riebalai ir angliavandeniai. Suaugęs žmogus per dieną suvartoja 1500-1600 kalorijų Kalorijų kiekis priklauso nuo lyties, amžiaus, ūgio ir svorio. Aukštiems žmonėms – storiems ir ploniems – kalorijų reikia daugiau.

Skysčių poreikis. Vanduo – būtinas maisto produktas, atliekantis organizme daug užduočių. Jo reikia audinių sandarai. Be vandens negali susidaryti šlapimo, su kuriuo išsiskiria medžiagų apykaitos atliekos ir druskos. Pusė kasdien suvartojamų skysčių išskiriama per kvėpavimo takus, odą ir prakaitą. Vanduo taip pat reikalingas išmatoms susidaryti. Žmogus per dieną turi išgerti 2-3 litrus skysčių. Maždaug pusę šio kiekio turi sudaryti gėrimai (tarkim, mažai angliarūgštės turintis mineralinis vanduo). Likusi dalis gaunama su maisto produktais. Duonoje, mėsoje, žuvyje, sūriuose ir kiaušiniuose yra 40-70 proc. vandens, bulvėse, vaisiuose ir daržovėse – net 90 proc.

Angliavandeniai – pagrindinis energijos šaltinis. Jie susideda iš anglies, vandenilio ir deguonies molekulių. Daug angliavandenių yra duonoje, bulvėse, grūdinėse kultūrose. Tai vienintelis energijos šaltinis, kurį naudoja smegenys ir centrinė nervų sistema. Angliavandeniai būna paprastieji (cukrus ir saldumynai) ir sudėtiniai (skaidulos ir krakmolas). Pastarieji turi sudaryti didžiąją dalį mūsų maisto. Skaidulos sukelia ilgalaikį sotumo jausmą, palaiko cukraus kiekį kraujyje. Daugiausia skaidulų gauname su vaisias, daržovėmis, mažai apdorotais grūdais. Angliavandenių perteklius virsta riebalais.

  • Sveikata Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2773 žodžiai)
  • Sveikatos referatai
  • Microsoft Word 87 KB
  • Ekologinė mityba ir sveikata referatas
    10 - 7 balsai (-ų)
Ekologinė mityba ir sveikata referatas. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekologine-mityba-ir-sveikata-referatas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:35