Ekologiškų braškių realizavimo galimybės


Žemės ūkio analizė.

Ekologiškų braškių realizavimo galimybės justina aukštikalnytė. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai. Organic strawberry marketing opportunities justina aukštikalnytė.


Lietuvos rinkoje, plečiantis ekologiškų produktų asortimentui, teigiamai vertinamas darnaus žemės ūkio vystymasis. Ūkininkai pasitelkdami inovacijas, turi derintis prie vartotojų poreikių ir jiems pateikti patrauklų ir sveiką produktą. Tokias galimybes turi ūkininkai, gaminantis ekologiškus bei išskirtinės kokybės produktus ir sumaniai prekiaujantys taikydami naujus, inovatyvius prekybos būdus. Norint išsiaiškinti vartotojų lūkesčius ekologiškų braškių atžvilgiu, buvo atlikti tyrimai Biržų mieste. Tyrimo rezultatai patvirtino augantį vartotojų susidomėjimą ekologiškų braškių tiesioginiu pardavimu ir suponuoja plėtoti jų pardavimą.

Raktažodžiai: ekologiški maisto produktai, braškės, pardavimų inovacijos, ekologiškų braškių pardavimas.

Tyrimo objektas – ekologiškų braškių realizavimo būdai.

Tyrimo tikslas – įvertinti inovatyvių prekybos būdų taikymą braškininkystės versle.

Tyrimas buvo atliktas Biržų turgavietėje ir mobiliųju prekyviečių aikštelėje. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti kokie yra pirkėjų lūkesčiai renkantis ir perkant braškes. Tyrimams taikyti apklausų ir stebėjimo metodai. Stebėjimo metu siekta išsiaiškinti pirkėjų elgseną, jų poreikius bei motyvus. Stebint braškių pardavėjus, parduodamų uogų kokybę, pateikimą, jų santykį su pirkėjais pastebėta, kad dažniausiai parduodamas braškių kiekis vartotojui – 1 kg. Per dieną vidutiniškai suprekiaujama apie 200 kg braškių. Didelio dėmesio pardavėjai į pakuotes neskiria – tai paprastos plastikinės dėžutės, kai kurie pardavėjai dar ant jų uždeda etiketes su savo rekvizitais. Braškių dėžutės dažniausiai sunormuojamos po 1 ir po 0,5 kg braškių. Kainos nustatomos pagal uogų dydį nuo 2,5 iki 4 € už ekologiškas uogas. Pastebėtas vienas esminis skirtumas tarp perpardavinėtojų ir tarp pačių prekiaujančių ūkininkų – perpardavinėtojai ne tiek skiria dėmesio šiltam aptarnavimui ir konsultavimui kaip ūkininkai. Iš pardavinėjančių ūkininkui varototjai sulaukdavo patarimų, nuolaidų bei galimybės paskanauti uogų. Apklausos ir stebėjimai buvo vykdomi dvi savaites, kelias dienas šiokiadieniais ir šeštadieniais. Apklausos buvo vykdomos anketavimo būdu. Anketuojama buvo tiesiogiai ir internetu.

  • Žemės ūkis Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1556 žodžiai)
  • Kolegija
  • Žemės ūkio analizės
  • Microsoft Word 69 KB
  • Ekologiškų braškių realizavimo galimybės
    10 - 9 balsai (-ų)
Ekologiškų braškių realizavimo galimybės. (2016 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekologisku-braskiu-realizavimo-galimybes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:21