Ekologiškų ne maisto prekių paklausos rinkoje tyrimas


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Ekologiškos kosmetikos samprata. Neigiama medalio pusė. Gamybos sąlygos. Pagrindiniai konkurentai. Užfiksuoti pažeidimai. Ekologiškų drabužių gamyba. Ekologiškos medvilnės galimybės. Sintetinių drabužių minusai. Ekologiškų drabužių atpažinimas. Ekologiskų ploviklių samprata. Pagrindiniai plėtros veiksniai. Tai, kas liko nutylėta. Sudėties subtilybės. Teikiama žala. Ekologiškų ne maisto prekių rinkos tyrimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Vartotojų, kurie perka ekologiškus ne maisto produktus buvo klausiama, iš kur jie žino, kad produktai yra ekologiški. Respondentai, atsakydami į klausimus, galėjo pasirinkti keletą atsakymų.

Kokiose amžiaus grupėse vartotojai turi teisingiausią nuomonę apie ekologiškus produktus? Bene didžiausia amžiaus grupė, kuriai priklausantys vartotojai turi teisingą nuomonę yra 40-49 m. amžiaus, nedaug nuo jų atsilieka vartotojai iki 29 m. amžiaus, o trečioje vietoje yra 30-39 amžiaus vartotojai.

Teisinga nuomonė pradeda žemėti ties 50 m. riba ir stabilizuojasi nuo 60 metų. Didelė vartotojų dalis 60 metų ir vyresnių vartotojų turi neteisingą nuomonę apie ekologiškus produktus. Šiose amžiaus grupėse sutinkame daugiausia vartotojų galvojančių, kad ekologiški produktai yra visi lietuviški produktai. Matyt, tai paaiškintina tuo, jog vyresnio amžiaus vartotojams sunkiau įsisavinti informaciją arba ji yra mažiau prieinama.

Tarpe galvojančių, kad ekologiški produktai yra trumpai galiojantys produktai didžiausią dalį ( 27 proc.) sudaro vartotojai su nebaigtu viduriniu išsilavinimu. Nedaug nuo jų atsilieka vartotojai, turintys aukštąjį išsilavinimą (26 proc.) bei vidurinį ir specialųjį vidurinį išsilavinimą (22 proc.). Pajamų dydis neturi didesnės reikšmės ekologiško produkto sampratai. Tiek turintys didesnes pajamas, tiek mažesnes beveik vienodai supranta, kas yra ekologiškas produktas. Pavyzdžiui, 65 proc. vartotojų, turinčių 501 ir didesnes pajamas, 64 proc. gaunančių iki 200 litų pajamų, 63 proc., gaunančių 201-300 litų bei 57 proc. Gaunančių 301-500 litų pajamas teigia, kad ekologiški yra tie produktai, ant kurių matome užrašą „Ekologiškas produktas“ir ženklą. Daugiausia respondentų pateikusių teisingą atsakymą kas yra ekologiškas produktas yra namų šeimininkių tarpe.

79 proc. namų šeimininkių teigia, kad ekologiški produktai yra tie produktai, ant kurių užrašyta „Ekologiškas produktas“, ir kurie paženklinti sertifikavimo įstaigos ženklu. Nedaug nuo namų šeimininkių atsilieka moksleiviai ir studentai bei specialistai (atitinkamai 75 proc. ir 74 proc). Daugiausia galvojančių, kad ekologiški produktai yra visi lietuviški produktai yra bedarbių (58 proc.) ir darbininkų (44 proc.) tarpe. Mažiausiai taip galvojančių randame Daugiausia galvojančių, kad ekologiški produktai yra tie, kurie užauginti smulkiuose ūkiuose yra bedarbių (30 proc.), darbininkų (23 proc.) ir specialistų (23 proc.) tarpe.

Mažiausiai siejančių ekologiškumą su lietuviškais produktais yra kaime (18 proc.). 32 proc. Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio gyventojų, 27 proc. Vilniečių mano, kad ekologiški produktai yra smulkiuose ūkiuose užauginti produktai. Mažiausiai taip galvojančių yra kituose miestuose (18 proc.) ir kaime (19 proc.). Taigi, sociologinis tyrimas parodė, kad geriausiai su ekologiško produkto samprata yra susipažinę mažesnių miestų, Klaipėdos, Kauno, Šiaulių , Panevėžio bei kaimo gyventojai.

Mūsų nuomone, tai galima paaiškinti tuo, jog didelė dalis informacijos apie ekologinį produktą yra skiriama kaimui, nukreipiama į regionines masines informavimo priemones. Prekybos centrų vadybininkų apklausa parodė, kad jie taip pat neturi pilnos informacijos apie ekologiškus produktus. Paklausti kaip jie galėtų paaiškinti, kas yra ekologiškas produktas, atsakymai buvo labai abstraktūs. ,,Senukai” parduotuvės vadybininkė paaiškino, kad ekologiškas produktas yra tas, kuris pagamintas iš tam tikros žaliavos ar augintas tam tikromis sąlygomis. Pvz., jei kosmetika yra ekologiška, ji pagaminta iš natūralių dalių, augintų nenaudojant chemikalų, trąšų .,,Domus galerija“ parduotuvės vadybininkė ekologiško produkto esmės nemokėjo nusakyti.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2014 m.
  • 26 puslapiai (5130 žodžių)
  • Kolegija
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1148 KB
  • Ekologiškų ne maisto prekių paklausos rinkoje tyrimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Ekologiškų ne maisto prekių paklausos rinkoje tyrimas. (2014 m. Vasario 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekologisku-ne-maisto-prekiu-paklausos-rinkoje-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 11:07