Ekonomikos pirmas kolis špera


Ekonomikos Špera. Elastingumas. Paklausos elastingumo veiksniai. Naudingumas ir vartotojo elgsenos abejingumas. Vartotojo prekių paklausa. Kainų kitimo poveikis vartotojo pusiausvirai.


Pasiūlos ir paklausos kreivės atspindinčios skirtingus vartotojo ir gamintojo interesus susikerta taške E, kuris vadinamas pusiausviros tašku. Pusiausvira rodo, kad paklausos kaina sutampa su pasiūlos kaina, tokia kaina vadinama rinkos kaina, o pageidaujamas prekių kiekis sutampa su siūlomu prekių kiekiu. QD = QS

Tarkime kaina yra mažesnė už pusiausviros kainos lygį, tuomet paklausa viršija pasiūlą ir susidaro prekių trūkumas. Ji vadinama gamintojo rinka. Vartotojai konkuruoja tarpusavy ir siūlo didesnę kainą. Kainai didėjant, didėja pasiūla ir mažėja paklausa. Skirtumas tarp pasiūlos ir paklausos mažėja ir galiausiai išnyksta, rinkoje įsigali pusiausvira. Jei kaina yra didesnė už PE lygį, susidaro pasiūlos arba prekių perteklius. Tai vartotojų rinka. Gamintojai konkuruoja ir siūlo mažesnę kainą. Kainos mažėjimas didina paklausą ir mažina pasiūlą. Rinkos kaina mažėja ir pasiekia pusiausviros PE lygį. Taip susidaro rinkos savireguliacijos mechanizmas vadinamas pasiūlos paklausos modeliu (Maršalo kryžius).

  • Ekonomika Šperos
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (2940 žodžių)
  • Ekonomikos šperos
  • Microsoft Word 41 KB
  • Ekonomikos pirmas kolis špera
    10 - 5 balsai (-ų)
Ekonomikos pirmas kolis špera. (2015 m. Kovo 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekonomikos-pirmas-kolis-spera.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:23