Ekspedicinės įmonės „x“ veiklos ypatumai


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Logistikos teikiamų paslaugų teorinė analizė. Paslaugų esmė ir transporto paslaugų ypatumai. Tarptautinių vežimų kelių transporto organizavimas. Transporto įmonių vieta transportavimo versle. Ekspedijavimo ypatumai. „X“ įmonės transporto paslaugų teikimo analizė. „X“ įmonės veiklos pristatymas. „X“ įmonės teikiamų paslaugų analizė. „X“ įmonės teikiamų paslaugų tobulinimas. „X“ įmonės krovinių vežimo organizavimo tyrimas. Paslaugų teikimo technologijos vertinimas. Išvados ir rekomendacijos. Literatūra.


Objektas. „X“ įmonės teikiamos paslaugos.

Tikslas. Įvertinti „X“ įmonės teikiamas paslaugas.

R. Dudėnas (2006) mano, kad paslauga gali reikšti – pagalbą, malonę, parėmimą, naudojimą, priemonę, padedančią sukurti paslaugą ir darbą, kuris kuria paslaugas ir vadinamas paslauga arba paslaugų veikla. Darbas gali būti klasifikuojamas pagal aplinką, kurioje ši įmonė veikia. Jeigu įmonės darbo rezultatai yra paslaugų produktai, tai laikoma, kad įmonė veikia paslaugų sektoriaus aplinkoje (N. Langvinienė ir B. Vengrienė, 2005).

Ph. Kotler ir kt. (2001) pateikia, pasitaikančių paslaugų apibrėžimų išimtys:

Kiekvienas vadybos specialistas paslaugą supranta ir apibūdina savaip. Todėl, galima daryti išvadą, kad tikslaus ir moksliškai pagrįsto apibrėžimo paslaugai nėra. Nepaisant didelės paslaugų aiškinimų įvairovės, visos paslaugos turi tam tikras savybes.

Šaltinis: Urbonas J. A. Eksporto organizavimas ir valdymas. Kaunas, 2003

K. D. Bischof ir kt. (2002) prie transporto paslaugų ypatumų, priskiria – patalpas, personalą, įrengimus, transporto priemones, ryšių sistemą, simboliką ir kainas.

R. Palšaitis (2003) nurodo konkrečius transporto verslui būdingus paslaugos ypatumus:

J. A. Urbonas (2003) išskiria kitus papildomus transporto įmonėms būdingus ypatumus:

punktualumas (tiekiant) just – in ~ time būdu – tai yra, kai krovinius reikia pristatyti tam tikru laiku, būtina laikytis pristatymo terminų; vežėjui tai nelengvas uždavinys, nes transporto srautus kelių tinkle sunku numatyti, lygiai kaip ir galimus uždelsimus dėl perkrautos transporto grandinės krovinių perdavimo punktuose).

Išskiriamos dvi licencijavimo formos: kiekybės ir kokybės. Kiekybės licencijavimas, dar kitaip suprantamas kaip ekonominis reguliavimas, naudojamas laisvą rinkos jėgų keleiviniame ir krovininiame kelių transporte. Kokybės licencijavimas užtikrina keleivių ir krovinių vežimų keliais standartus ir saugumą, kurių privalo laikytis vežėjai. Kokybės licencijavimą reguliuojančios struktūros turi užtikrinti reikalavimų vykdymą. Svarbiausios sritys yra saugumas, vadovų kompetencija, aplinkosauga. Licencijų turėtojai privalo laikytis Lietuvos Respublikos ir kitų šalių, per kurių teritoriją vežami keleiviai arba kroviniai, įstatymų, kelių eismo taisyklių ir kitų teisės aktų, susijusių su keleivių ar krovinių vežimu (R.Palšaitis, 2005).

Ryšys tarp ekonomikos ir transporto. Ekonomikos augimas ir transporto plėtra sudaro bendrą nedalomą visumą. Kelių transportas turi įtakos šiam augimui. Kuo didesnė prekių kaina, tuo didesnę įtaka turi vežimo laikas ir siūlomų paslaugų lankstumas, o kelių transporto dalis šioje veikloje atitinkamai didėja. Jeigu prekių kaina, nedidelė, tai transporto išlaidos tampa svarbios ir ieškoma pigaus masinio transporto (geležinkelis arba vandens keliai), šiuo atveju vežimas įvykdyti antraeilį vaidmenį (Transporto rūšių sąveika, 2007).

Optimalus greitis ir palyginti nedidelė transporto rizika, jokios perkrovimo arba sandėliavimo būtinybės;

Automobilių transporto parinkimas pagal krovinių specifiką (universalūs ar specialūs automobiliai).

Tarptautiniai krovinių gabenimai būna: dvišaliai, tranzito vežimai ir trišaliai. Pirmu atveju vežimai vykdomi tarp dviejų šalių. Antru atveju vežimai vykdomi tarp dviejų šalių, gabenant krovinį per tranzito šalis. Trečiu atveju vežėjas atvykęs iš savo šalies į svetimą valstybę, paima krovinį ir jį gabena į trečią šalį (R. Minalga, 2004).

Apibendrinant tarptautinių vežimų kelių transporto organizavimą, galima teigti, kad kasdien konkurencija tarp įvairių transportavimo priemonių vis kyla. Lemiamą žodį šiuo klausimu dažniausiai turi užsakovas, jis pasirenka kas jam yra saugiau, greičiau ir patogiau. Tačiau kartais, kai krovinio tonažas viršija leistinas kelių transporto pervežimų kategorijas, užsakovui tenka kreiptis į geležinkelių transporto paslaugas, kurios šios rūšies transportavime neturi sau lygių. Kiekviena įmonė norėdama lyderiauti rinkoje stengiasi įvykdyti visus užsakov reikalavimus, tačiau kartais tiek pastankos, norai, tiek galimybės yra nulemiamos visai kitokių krovnio specifikos veiksnių.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 40 puslapių (9835 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 105 KB
  • Ekspedicinės įmonės „x“ veiklos ypatumai
    10 - 8 balsai (-ų)
Ekspedicinės įmonės „x“ veiklos ypatumai. (2016 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekspedicines-imones-x-veiklos-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:48