Ekstremalių situacijų valdymas Lietuvoje


Nepaprastuju situaciju valdymas. Ekstremaliųjų situacijų valdymo organizavimas europos sąjungos. Nepaprastųjų ir ekstremalių. Ekologinės kilmės ekstremalios situacijos. Ekstremaliu situaciju valdymas istatymai. Nepaprastųjų situacijų planas. Ekstremaliu situaciju istatymas. Nepaprastuju situaciju valdymas magistrinis. Ekstremalios situacijos lietuvoje. Civilines saugos referatai.

Ekologijos referatas. Įvadas. Ekstremalių situacijų samprata ir rūšys. Civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos lietuvoje struktūra ir uždaviniai. Ekstremalių situacijų ir gelbėjimo sistemos valdymo ypatumai. Ekstremalių situacijų ir gelbėjimo sistemos valdymo ypatumai užsienio šalyse. Gyventojų perspėjimas ir informavimas. Civilinės saugos signalai. Išvados. Literatūra.


Lietuvoje, kaip ir kitose valstybėse, dėl įvairių priežasčių gali susidaryti ekstremalios sąlygos, kurias valdyti, lokalizuoti įmanoma tik taikant nepaprastąsias priemones.

Ekstremalių situacijų ir gelbėjimo sistemos valdymas Lietuvoje deleguojamas valstybiniame, apskričių ir savivaldybių lygmenyse. Vyriausybės ekstremalių situacijų komisija yra aukščiausias ekstremalių situacijų ir gelbėjimo sistemos valdymo organas. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas vadovauja didelio masto ekstremalių situacijų likvidavimui, organizuoja žmonių ir turto gelbėjimą bei padarinių šalinimą. Ministerijos, savivaldybės, bei kitos atsakingos institucijos pagal savo kompetenciją įstatymų ir tarptautinių sutarčių nustatytais atvejais organizuoja ir vadovauja gelbėjimo darbams įvykus ekstremaliai situacijai savo valdymo sferose.

Valstybės ir savivaldybės institucijos atlieka joms įstatymo deleguotas funkcijas ekstremalių situacijų atvejais. Vyriausybei svarbus vaidmuo tenka rengiant civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos plėtojimo programas, nustatant civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos prioritetinių plėtojimo krypčių bei programų įgyvendinimo tvarką. Vidaus reikalų ministerija kartu su kitomis institucijomis įgyvendina Vyriausybės politiką civilinės saugos srityje, koordinuoja civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos institucijų veiklą. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas vadovauja civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos veiklai, organizuoja ekstremalių situacijų prevenciją, koordinuoja valstybės institucijų ir ūkio subjektų veiklą civilinės saugos srityje. Atskiros ministerijos ekstremalių situacijų valdyme veikia savo kompetencijos ribose, deleguotose įstatymų.

Pasaulyje nėra identiškų ekstremalių situacijų valdymo sistemų, nes kiekviena valstybė šią sistemą formuoja atsižvelgdama į tikėtinas grėsmes, į savo šalies geografinę ir geopolitinę padėtį, į visuomenės struktūrą, į politikos formavimo, viešojo administravimo, teritorinio administracinio suskirstymo, teisinio reglamentavimo specifiką, į finansines galimybes ir

kitus svarbius faktorius.

Akcentuotina tai, kad ES ir NATO dokumentai nenustato reikalavimų nacionalinėms krizių ir ekstremalių situacijų valdymo sistemoms. ES teisynas nenustato jokios prievolės valstybėms narėms, jame nacionaliniais teisės aktais nustatyta kompetencija nekeičiama.

  • Ekologija Referatai
  • 2013 m.
  • 18 puslapių (4096 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekologijos referatai
  • Microsoft Word 45 KB
  • Ekstremalių situacijų valdymas Lietuvoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Ekstremalių situacijų valdymas Lietuvoje. (2013 m. Vasario 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/ekstremaliu-situaciju-valdymas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 08:00