Elektrinio traukinio vežimėlio modernizavimas


Inžinerijos kursinis darbas.

Įvadas. Esama konstrukcija. Elektrinio traukinio vežimėlis. Vežimėlio paskirtis. Vežimėlių klasifikavimas. Siūloma konstrukcija. Išvados. Naudota literatūra.


spacialios paskirties vagonai – vežti kroviniams, kuriems reikia ypatingų sąlygų. Šiai grupei priklauso transporteriai, vagonai automobiliams, cementui, gyvūliams ir t.t.

pagal ašių skaičių - dviašiai; keturašiai, šešiaašiai, aštuoniašiai ir daugiaašiai. Jie būna vežimėliniai ir bevežimėliniai;

Elektriniai traukiniai nuo kitų skiriasi tuo, kad jų pradinis energijos šaltinis yra kontaktinio tinklo elektros energija. Šiuose traukiniuose sumontuota speciali elektros įranga. Įrenginys, kuris perduoda elektros energija iš kontaktinio tinklo traukiniuj vadinamas pantografu.

Vežimėliai, kaip važiuoklės, naudojami norint padidinti vagonų krovumą ir bazę. Didelio krovumo vagonuose pagal leistiną aširačio apkrovą į bėgius aširačių skaičius negali būti ribojamas. Be to, ilgas vagonas be vežimėlio sunkiai įveikia kelio kreives. Esant vežimėliams, vagonuose gali būti reikiamas aširačių skaičius ir dėl trumpos bazės jie įveikia mažo spindulio kelio kreives su nedideliu pasipreišinimu judėjimui.

Elektrinių traukiniu vagonai su vežimėliais, įveikdami kelio nelygumus, vertikaliai persislenka mažiau negu vagonai be vežimėlių.

Kadangi vežimėliuose galima sumontuoti keletą eilių lingių su įvairiais virpesių slopintuvais ir prietaisais, užtikrinančiais kėbulo stabilumą, pasiekiamas geras vagono eigos tolygumas. Vežimėlio ir kėbulo sujungimo konstrukcija leidžia prireikus lengvai iš po kėbulo išstumti vežimėlį. Tai palengvina apžiūrėti ir remontuoti vagono važiuoklę.

Vagono vežimėlis dažniausiai susideda iš šių pagrindinių dalių: aširačių, ašidėžių, aširačius jungiančio rėmo, lingių įtaiso, grąžinimo įtaiso, lingės sijos su kėbulo atramomis, stabdžių pavaros. Prekinių vagonų vežimėliai nuo keleivinių skiriasi tuo, kad neturi grąžinimo įrenginių ir ašidėžinės pakabos.

Elektrinių traukinių vagonų vežimėliai skiriasi savo tipu (motorinio ir prikabinamojo vagono), skiriasi ašių skaičiumi, pakabos įrangos konstrukcija, kėbulo apkrovos perdavimu vežimėlio rėmui, o vežimėlio rėmo apkrovos perdavimu aširačiams.

Kėbulo apkrova linginei sijai gali būti perduodama per centrą (nuo kėbulo kulno vežimėlio pakulniui) arba per šonines atramas (šliaužiklius).

Kai apkrova perduodama per pakulnius, vežimėlis gali laisvai pasisukti po kėbulu, todėl daug lengviau važiuoti kelio kreivėmis. Jei apkrova perduodama per šonines atramas, trinties jėgos, atsirandančios tarp kėbulo rėmo šliaužiklių ir vežimėlio linginės sijos, neleidžia vežimėliui labai vingiuoti. Vingiavimas daugiausia ir sukelia vagono šoninius svyravimus.

Elektrinio traukinio vežimėlio modernizavimas. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektrinio-traukinio-vezimelio-modernizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:52