Elektromechaninis automobilių keltuvas


Transporto bakalauro darbas. Įvadas. Kėlimo mechanizmo parametrų skaičiavimas. Kinematinis skaičiavimas. Naudingumo koeficiento skaičiavimas. Atsargos koeficientas. Variklio parinkimas. Sraigto – veržlės pavaros skaičiavimas. Sraigto ir veržlės parametrų parinkimas. Suminio nominalaus įtempimo skaičiavimas. Ašine jėga ir sukimo momentu apkrautų varžtų skaičiavimas. Ašinės apkrovos pasiskirstymas sriegio vijomis. Sraigto pastovumo skaičiavimas. Jėgos veikiančios sraigtą ir veržlę. Jėgos veikiančios sraigtą ir veržlę keliant krovinį. Jėgos veikiančios sraigtą ir veržlę krovinį nuleidžiant. Bendras darbas. Sraigto naudingumo koeficientas. Diržinės pavaros skaičiavimas. Skriemulių skersmenų nustatymas. Perdavimo skaičius. Tarpašinis atstumas. Skaičiuojamasis diržo ilgis. Tarpašinio atstumo patikslinimas. Apgaubimo kampas. Skaičiuojamasis galingumas. Diržų skaičiaus nustatymas. Diržo šakų įtempimų nustatymas. Jėgų veikiančių velenus skaičiavimas. Pavaros darbo resurso nustatymas. Prabėgų skaičius. Skriemulių parinkimas. Mažojo skriemulio parinkimas. Didelio skriemulio parinkimas. Pleištų skaičiavimas. Guolių parinkimas. Atraminių guolių parinkimas. Radialinių guolių parinkimas. Saugumo reikalavimai. Automobilio nuleidimas pavojaus atveju. Aukščio ribojimo jungiklio funkcijos. Apsauginis jungiklis. Sinchronizavimo patikrinimas (mechaniškaiPriežiūros darbai. Saugumo patikrinimas. Keltuvo montavimas. Keltuvo pastatymas ir tvirtinimas. Darbo pradžia. Montavimo vietos pakeitimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Šiame darbe bus detaliai išnagrinėtas dviejų kolonų automobilinis keltuvas.

Dviejų kolonų „švarių“ grindų automobilinis keltuvas numatytas kelti lengviems automobiliams ir mažiems autobusams kurių masė yra iki 3000 kg , esant remonto darbams ir norint atlikti techninį mašinos aptarnavimą.

Automobilių kėlimas atliekamas, remiant specialias letenas į automobilio vietas skirtas domktratams.

Keltuvai – tai įrenginiai, naudojami kroviniams perkelti vertikalioje arba nuožulnioje plokštumoje. Jie skirstomi į stacionarius (grindinius, bepamatinius), perstumiamuosius (pagrindinai be krovinio) ir pakabinamuosius. Kroviniai jais keliami tiesioginio veikimo mechanizmais. Sąlyginai keltuvams priskiriami tokie įrenginiai, kurie naudojami kroviniams ir transporto priemonėms nuleisti.

Tokie keltuvai naudojami kroviniams vertikaliai pakelti. Jų keliamumas iki 100 t, kėlimo aukštis iki 16 m, kėlimo greitis 0,5 ... 3 m/min. Jie skirstomi į dvi grupes:

tiesioginio veikimo ir svirtiniai keltuvai. Visi jie turi elektrines, hidraulines arba pneumatines pavaras.

Toks automobilinis keltuvas kuris yra išnagrinėtas šiame darbe dažniausiai naudojamas automobilių techninio aptarnavimo bei remonto įmonėse. Jis būna dviejų ir keturių kolonų, su sinchroniniais varikliais arba su vienu varikliu ir grandinine arba diržine pavara, kuri išsidėsto po žeme ir vienu metu kelia keturias letenas.

Tokie automobiliniai keltuvai vis dažniau servisuose pakeičia taip vadinamas „duobes“ kurios pradėjo prarast savo populiarumą prieš dešimt metų. Keltuvai pradėjo keisti duobes, dėl to kad atsirado poreikis taupyti vietą automobilių techninio aptarnavimo įmonių patalpose. Įrengti duobę yra gana brangu, užima daug vietos, duobės įrengimas yra palyginus gana sudėtingas technologinis procesas, be to keltuvus galima prireikus perstatyti i kitą vietą. Įrengus duobę vistiek automobilio pakelimui reikia papildomai naudoti domkratus. Mažai vedinamoje patalpoje sunkios išmetamosios dujos nusileižia žemyn, padidėja rizika apsinuodyti.

Elektromechaninis automobilių keltuvas. (2015 m. Vasario 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektromechaninis-automobiliu-keltuvas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:23