Elektroninė komercija (3)


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Dėstomoji dalis. Elektroninės komercijos samprata. Elektroninės komercijos sandara ir infrastruktūra. Elektroninės komercijos formos. Elektroninės komercijos privalumai ir trūkumai. Elektroninės atsiskaitymo sistemos struktūra bei saugumas ir patikimumas. Elektroninės atsiskaitymo sistemos struktūra. Saugumas ir patikimumas. Elektroninės komercijos situacija Lietuvoje. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas – elektroninė komercija.

Darbo tikslas – išsamiai išanalizuoti elektroninės komercijos sampratą, sandarą, formas bei privalumus ir trūkumus.

Išanalizuoti elektroninės komercijos sampratą, sandarą ir infrastruktūrą.

Išskirti elektroninės komercijos privalumus ir trūkumus.

Išanalizuoti elektroninės atsiskaitymo sistemos struktūrą bei saugumą ir patikimumą.

Apžvelgti elektroninės komercijos situaciją Lietuvoje.

Darbo metodai - mokslinės, teorinės ir periodinės literatūros analizė bei apibendrinimas.

Daugelis kalba apie elektroninę komerciją, ją analizuoja, tačiau neskiriama ypatingo dėmesio jos sąvokos tiksliam suformulavimui. Todėl aš pateiksiu keletą skirtingų elektroninės komercijos apibrėžimų:

e. komercija – prekių ir paslaugų eksponavimas e.vitrinoje, užsakymų priėmimas, aktualios informacijos apie produktus ir užsakymus pateikimas, kontakto su klientu užmezgimas, greitas užklausų aptarnavimas, užduočių prekybininkams paskirstymas, vykdymo kontrolė, klientų transakcijų sekimas ( V.Davidavičienė, R.Gatautis, N.Paliulis, R.Petrauskas, 2009, p.16).

priėjimas – sudaryti individams ir įmonėms sąlygas lengvai, pigiai prisijungti prie interneto;

supratimas – žinojimas ir sugebėjimas įvertinti verslo informacines bei ryšių technologijas;

laikytis logistikos racionalumo (N. Paliulis, A. Pabedinskaitė, L. Šaulinskas, 2007, p. 165).

Elektroninė komercija, kaip moderni komunikacinė prekių ir paslaugų pardavimo forma, savo elektroninėms priemonėms kelia ypatingus reikalavimus:

nuolat atnaujinti ir papildyti informaciją, teikiamą partneriams, klientams ir kitiems rinkos dalyviams;

džiuginti vartotojus mėgėjus, o profesionalams sukurti dalykinę atmosferą;

sudaryti galimybę derėtis, dalyvauti aukcionuose, konkursuose, žaidimuose;

vengti nuobodaus informacijos pateikimo, kuris neskatina tinklapio lankytojų domėtis pateiktu produktu;

droviems vartotojams sudaryti geras sąlygas netiesiogiai bendrauti, domėtis, svarstyti ir rinktis produktą ar net apsigalvoti ir pasirinkti kitą pardavėją nejaučiant kaltės jausmo;

reaguoti į vartotojų paklausimus, stebėti pateiktus apie save duomenis ir atsižvelgti į tai, kad nemažai jų (iki 30%) yra nepatikimi (iškreipti, pagražinti, nurodyti klaidingi ar prieštaringi);

neteikti pernelyg daug informacijos, supaprastinti naudojimąsi internetu, bet pateikti vartotojams visą reikalingą medžiagą;

užtikrinti reikiamos informacijos paiešką, palengvinant naudojimąsi tinklapiais, parodant, kad atsižvelgta į vartotojų skundus dėl aptarnavimo ir sudėtingo informacijos gavimo;

sumažinti vartotojų įtarumą dėl informacijos apie juos rinkimo, parodyti, kad sukaupti duomenys padeda gerinti produkcijos ir aptarnavimo kokybę;

didinti vartotojų priklausomybę nuo bendravimo internetu kompensuojant silpnąsias psichologines puses ir leidžiant pasijusti normaliu rinkos dalyviu, o ne tik pasyviu stebėtoju;

užtikrinti informacijos saugumą, konfidencialumą ir patikimumą;

užtikrinti arba patiems vykdyti finansines, apskaitos, atsiskaitymo ir kontrolės operacijas;

užtikrinti arba patiems vykdyti logistikos operacijas;

užtikrinti garantijas (L.Sodžiutė, V.Sūdžius, 2003, p. 11, 13, 14).

reklamos organizavimas elektroniniu paštu naudojant kaičiąją reklamą, kitas interneto priemones;

reikalingos informacijos apsaugos, konfidencialumo ir autentiškumo užtikrinimas.

Taip pat norėčiau paminėti, kad yra sudaromi elektroninės komercijos modeliai, padedantys išspręsti daugelį su vartotojų poreikių patenkinimu susijusių klausimų, teikiamos papildomos paslaugos, nurodomos kainos bei sudarymo galimybė pasirinkti tinkamą apmokėjimo būdą.

1-ame paveiksle pateikta elektroninės komercijos infrastruktūros schema, kurią sudaro komercinės veiklos ir funkcinis modeliai, techninė struktūra ir informacijos valdymo infrastruktūra.

vidinę dalį, orientuotą į vartotojo sąveiką su interneto tinklapiu, vartotojų reikalavimus interneto tinklapio infrastruktūros ištekliams.

Taipogi norėčiau pridėti, kad elektroninė komercija yra grindžiama keliais tinklinės infrastruktūros lygiais:

Elektroninės komercijos infrastruktūrą galima tiksliai apibrėžti tik nustačius funkcinius ir operacinius reikalavimus sistemai. Tinkamo elektroninės komercijos tinklapio parengimas ir jo dizaino parinkimas priklauso nuo duomenų, naudojamų įvertinant ir techninę struktūrą, ir visą infrastruktūrą (L.Sodžiutė, V.Sūdžius, 2003, p. 14, 15, 16, 19, 20).

Taigi, pateiksiu keletą paslaugų, kuriose yra plačiai taikoma elektroninė komercija.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (6404 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 75 KB
  • Elektroninė komercija (3)
    10 - 4 balsai (-ų)
Elektroninė komercija (3). (2016 m. Balandžio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronine-komercija-3.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:16