Elektroninė valdžia lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje


Viešojo administravimo referatas. Įvadas. Lietuvos respublikos lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos samprata. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos svarba viešajame administravime. Lr lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba ir elektorinė valdžia. LR Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos tinklalapio teikiamos paslaugos. LR Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos internetinės svetainės struktūra. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos tinklalapio atnaujinimo savitumai. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos leidiniai. Išvados. Literatūros sąrašas.


XXI-jame amžiuje kasdieniam visuomenės gyvenimui vis didesnę įtaką daro modernėjančios informacinės technologijos ir telekomunikacijos. Kone kiekvienas išsivysčiusios šalies pilietis susiduria su elektroninėmis paslaugomis nuo elektroninio viešojo transporto bilieto pirkimo ar atsiskaitymo elektronine mokėjimo kortele už maisto produktus iki sudėtingų procesų virtualiose organizacijose. Nenuostabu, kad kuomet elektroninės paslaugos patiria sėkmę ir gauna realią naudą privačiame sektoriuje, tai ir viešasis sektorius įgauna pagreitį šioje srityje.

Informacinės technologijos labai greitai spartėja ir randa savo nišą įvairiose žmonių gyvenimo vietose. Labai sparčiai pereinama nuo paprasto bendravimo ir popierių pildymo akis į akį prie elektroninio bendravimo. Užsisakyti pažymas, susimokėti už komunalinius mokesčius, pateikti užklausas atitinkamoms institucijoms galima neišėjus iš namų.

Lietuvoje elektroninės valdžios koncepciją bandoma įgyvendinti jau dešimtmetį, nuo 2002-ųjų metų, siekiant viešojo administravimo paslaugas perkelti į elektroninę erdvę. Atskirų institucijų elektroninių paslaugų pasiūla auga netolygiai, priklausomai nuo visuomenės poreikių ir susidomėjimo.

Šiame darbe bus nagrinėjama Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos elektroninės paslaugos.

Darbo tikslas: nustatyti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos svarbą viešajame administravime bei sąsają su elektronine valdžia.

Darbo uždaviniai:

2.Nustatyti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos sąsają su elektronine valdžia.

Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymas numato Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintų žmonių lygių teisių įgyvendinimą bei draudžia bet kokią tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją dėl amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų. O šio Lygių galimybių įstatymo vykdymo priežiūrą atlieka lygių galimybių kontrolierius. (LR Lygių galimybių įstatymas, 2003).

Jau septyniolika metų Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo įgyvendinimo priežiūrą ir gyventojų skundų priėmimą vykdo Lietuvos Respublikos Seimui atskaitingas lygių galimybių kontrolierius, padedamas Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos. Į lygių galimybių kontrolierių gali kreiptis vyrai ir moterys, patyrę tiesioginę ar netiesioginę diskriminaciją dėl lyties, darbo, švietimo, prekių ir paslaugų teikimo, reklamos srityse, socialinės apsaugos sistemose, patyrę priekabiavimą dėl lyties ar seksualinį priekabiavimą.

žinybose. Pavyzdžiui1992 m. Seime moterų tebuvo - 7 %, 2004 m.- 21% moterų, o jau 2015m. - 23% moterų. Be to būtent vienoje svarbiausių viešųjų institucijų – Lietuvos Respublikos Seime yra pastebima ryški tendencija, kad parlamentarų mandatus turinčių vyrų yra 4 kartus didesnis skaičius nei moterų ( iš 141 seimo nario tik 33 yra moterys). Panaši situacija yra ir daugelyje kitų tiek viešojo, tiek privataus verslo sektorių, tai įrodo Lietuvos tyrimo kompanijos „Baltijos tyrimai“ rezultatai, kurie atskleidė pačių gyventojų požiūrį į diskriminaciją Lietuvoje, kur didžiausias dėmesys buvo skiriamas diskriminacijai dėl lyties.

Apklausus dirbančius, privačiame ir viešajame sektoriuose, dėl diskriminuojančių įdarbinimo skelbimų, matoma ganėtinai didesnė diskriminacija privačiame sektoriuje - (99%), negu viešajame – ( 1%).

pastaraisiais metais daugiau diskriminacijos atvejų lyties ir amžiaus pagrindu pasitaiko privačiose nei valstybinėse įmonėse. Diskriminacinių pažeidimų valstybiniame sektoriuje buvo - 38% , privačiame sektoriuje - 62% . Viešajame sektoriuje egzistuoja griežtesnė, konkretesnė darbo

sistemą, pareigybinius nuostatus ir kt. tačiau ir čia pasitaiko pažeidimų.

Taigi galima teigti, kad Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos sąsaja su viešuoju administravimu yra svarbi, kadangi ši tarnyba tiesiogiai įgyvendina viešojo administravimo funkcijas. Tai yra ne tik registruoja ir archyvuoja gyventojų prašymus ir skundus, tačiau ir imasi veiksmų, kad visuomenei svarbūs ir aktualūs klausimai susiję su diskriminacija būtų sprendžiami, lygybė būtų užtikrinta.

Elektroninė valdžia lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje. (2016 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronine-valdzia-lygiu-galimybiu-kontrolieriaus-tarnyboje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 05:07