Elektroninės aparatūros projektavimas ir gamyba


Elektroniniu ploksciu gamyba. Spausdintosios plokštės. Elektroninės aparatūros konstrukcijos. Kokios yra spausdintųjų plokščių rūšys ?. Elektronines aparaturos gamyba. Elektroninės aparatūros konstrukcijos medžiagos. Technologijos proceso paruošimas, organizavimas ir valdymas. Elektroninės apratūros gamyba ir projektavimas. Elektronikos prietaisų gamyba. Spauzdintujų plokščių gamyba.

Elektronikos konspektas. Išsamus 319 puslapių elektroninės aparatūros projektavimo žinynas. Faktoriai, lemiantys elektroninės aparatūros konstrukciją. Elektroninės aparatūros patikimumas. Elektroninės aparatūros klasifikavimas, pritaikymas ir eksploatavimo sąlygos. Bendrieji techniniai reikalavimai, projektuojant elektroninę aparatūrą. Elektroninės aparatūros projektavimas, įvertinant patikimumo reikalavimus. Elektroninės aparatūros gamybos proceso struktūra. Technologijos procesas. Technologijos proceso paruošimas, organizavimas ir valdymas. Standartų kategorijos. Standartų tvirtinimas, rengimas, žymėjimas ir taikymas. Elektroninės aparatūros konstrukcijos medžiagos ir dangos. Gaminių rūšys ir jų konstruktorių dokumentai. Detalių mechaninio formavimo ir apdirbimo metodai. Spausdintųjų plokščių gamybos technologijos procesai. Integrinių grandynų gamybos technologijos procesai. Magnetinių komponentų gamybos technologijos procesai. Prietaisų surinkimas, montavimas ir komponavimo kriterijai. Elektroninės aparatūros aušinimas. Ekologijos ir žmogaus saugos darbe klausimai. Taikomosios elektroninės aparatūros projektavimo kompiuteriu programos, jų taikymas prietaisams ir jų sudėtinėms dalims projektuoti.


Visos išvardintos EA rūšys šiuo metu valdomos įvairiomis kompiuterių programomis. Jie irgi sudaro didelę elektroninės aparatūros dalį.

EA konstrukcija turi būti parinkta pagal klimato sąlygas, kuriose ji dirbs. Priimta skirti 6 pagrindinius Žemės rutulio klimato rajonus:

( drėgnojo tropinio klimato. Tai rajonai, kuriuose oro temperatūra virš +20(C ir didelė santykinė drėgmė (virš 80(), tai trunka 12h per parą ir ištisai 2 ir daugiau mėnesių;

( sausojo tropinio klimato. Rajonai, kuriuose oro temperatūra virš +40(C, drėgmė mažesnė negu 80(, tai trunka 12h per parą ir ištisai 2 ir daugiau mėnesių;

( nuosaikaus šaltojo jūros klimato. Tai jūros ir okeanai, esantys šiauriau 30( šiaurės platumos ir piečiau 30( pietų platumos, jei temperatūra juose nebūna žemesnė negu -45(C;

( tropinio jūros klimato. Tai jūros ir okeanai tarp 30( šiaurės platumos ir 30( pietų platumos.

Aparatūra, dirbanti tokiose patalpose, kuriose oro temperatūros ir drėgmės svyravimai nežymiai skiriasi nuo svyravimų atvirame ore, o oras laisvai patenka į šias patalpas, pvz., EA darbas palapinėse, mašinų kėbuluose, priekabose, pašiūrėse, kai EA tiesiogiai neveikia saulės radiacija ir atmosferos krituliai.

Aparatūra, dirbanti nešildomose uždarose patalpose, esant natūraliai ventiliacijai.;

Aparatūra, dirbanti uždarose šildomose ventiliuojamose patalpose;

Aparatūra, dirbanti padidintos drėgmės patalpose, pvz., nešildomose ir neventiliuojamose patalpose po žeme, laivų triumuose, kuriuose ilgą laiką gali būti vanduo ir pan.

Projektuojant aparatūrą, būtina įvertinti išorės faktorių įtaką jai. Pvz., jei aparatūra dirba arktikos ir antarktikos sąlygomis, oro temperatūra gali būti iki ((70...80)(C, o lėktuvui pakilus virš 10 km aukščio - iki (56(C. Žema temperatūra veikia elektromechaninius įrenginius, nes, svyruojant oro temperatūrai nuo +20 iki (60(C, pakinta tarpeliai ir sąvaržos. Tuo pačiu tirštėja tepalai, o dėl to padidėja judančių įrenginių momentai ir trinties jėgos. Mažėjant oro temperatūrai, kinta ir EA elementų ir komponentų parametrai. Aparatūra, dirbanti žemose temperatūrose, turi būti suprojektuota taip, kad išėjimo parametrai nekistų ir atitiktų reikalaujamus. Tokia EA vadinama atspari šalčiui.

Jei EA dirba tropinio klimato rajonuose, oro temperatūra gali pakilti iki +45(C, o kartais net iki 50-55(C. Uždarose patalpose, veikiant tiesioginiams saulės spinduliams (lėktuve, kuris stovi ant žemės), oro temperatūra gali siekti +70(C. Lėktuvo, skrendančio viršgarsiu greičiu, sparno priekinis apkalas dėl trinties su oru gali įkaisti iki +150... 200(C, o jame esanti aparatūra dirbs +100(C ir aukštesnėje temperatūroje.

Pakitus aplinkos temperatūrai, kinta dielektrikų dielektrinė skvarba. Jei kondensatoriaus dielektrike šis pokytis žymus, o kondensatorius ir ritė sudaro rezonansinį kontūrą, tai pakis ir kontūro dažnis. Tuo pačiu pakis siųstuvo išėjimo lygis ir gali nutrūkti ryšys. Jei EA dirba ilgesnį laiką aukštesnėje temperatūroje, izoliacinių medžiagų parametrai gali pakisti negrįžtamai. Jei konstrukcijoje yra medžiagų su skirtingais linijinio plėtimosi koeficientais, kinta tarpai ir įtempimai – dėl to taip pat gali keistis EA parametrai.

Drėgmės kiekis ore įvairiomis klimato sąlygomis labai įvairus. Nuosaikaus klimato srityse santykinė oro drėgmė 65-80(; dykumose ji tesiekia 5-10(; tropikuose gali būti 100(, esant +35(C oro temperatūrai.

Jei temperatūra sumažėja, sumažėja ir vandens garų kiekis ore, todėl temperatūros svyravimus per parą gali lydėti drėgmės kondensavimasis ant aparatūros paviršiaus arba jos viduje. Tokie reiškiniai gali vykti, patekus lėktuvui į rūką, jei lėktuvo temperatūra yra žemesnė už oro temperatūrą.

Jei oras labai drėgnas ir jo temperatūra aukštesnė, drėgmė patenka į izoliacines medžiagas per mikroplyšelius arba difuzijos būdu. Vandens laidumas žymiai didesnis už dielektrikų, todėl drėgmė žymiai sumažina izoliacijos varžą, didina nuostolius dielektrike ir keičia santykinę dielektrinę skvarbą. Drėgmė veikia metalus – sukelia elektrocheminę metalų koroziją.

Elektroninės aparatūros projektavimas ir gamyba. (2010 m. Rugsėjo 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronines-aparaturos-projektavimas-ir-gamyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 11:59