Elektroninės kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemos vertinimas


Transporto kursinis darbas. Ab „Lietuvos geležinkeliai“ charakteristika ir el. bilietų pirkimo sistema. Bendrovės veiklos objektai, tikslai ir uždaviniai. Įmonės vertybės ir plėtros perspektyvos. Elektroninė kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistema. Tyrimo metodologija ir organizavimas. Respondentų atsakymų analizavimas. Palyginamoji gautų rezultatų analizė. Išvados. Rekomendacijos. Literatūra.


Transportas, energetika, ryšiai – tai infrastruktūra, be kurios sunkiai galima būtų įsivaizduoti gamybą, verslumą, šiuolaikinio socialinio gyvavimo veiklą. Transportas yra labai svarbus ūkinės veiklos raidai, kadangi jis lemia ne tik darbo našumą ir spartų verslo augimą, bet ir sukuria darbo pasidalijimą ir teritorinį gamybos kooperavimą.

Praktinio darbo eigoje bus atliktas anoniminis ir konfidencialus respondentų besinaudojančių geležinkelio transportu anketavimas internetu, kuris leis atskleisti elektroninės keleivinių bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemos privalumus ir trūkumus. Kadangi keleivių srautų mažėjimas geležinkeliuose išlieka aktualia šių dienų bendrovės problema, gauti anketavimo rezultatai ir jų analizė atskleis respondentų nuomonę apie elektroninės bilietų pirkimo sistemos efektyvumą ir naudingumą. Tai padės geriau suprasti potencialių keleivių lūkesčius ir leis patobulinti esamus trūkumus, o darbo pabaigoje pateiktos rekomendacijos galimai prisidės prie keleivių skaičiaus didinimo ateityje.

Tyrimui atlikti bus naudojamas kiekybinis metodas, tai padės gauti tikslius ir statistiškai apibendrintus duomenis, kurie parodytų visų respondentų nuomones dėl vieno ar kito rūpimo klausimo. Duomenų rinkimo metodas – apklausa raštu, taikant uždaro tipo klausimyną. Apklausa – tai tokia duomenų rinkimo technika, kai respondentai iš esmės tuo pačiu (arba artimu jam) metu atsakinėja į raštu (anketoje) ar žodžiu pateiktus klausimus (K. Kardelis, 2007). Atliekant respondentų anketavimą yra gaunami faktai, sužinomos nuomonės, požiūriai, pozicijos, būtent to ir reikia norint gerai išanalizuoti iškeltą problemą.

Tyrimo objektas:

Darbo problema (hipotezė): nekokybiškai sudaryta elektroninė kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistema turi įtakos keleivių naudojimusi šia elektronine paslauga.

Darbo tikslas: nustatyti elektroninės kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemos trūkumus.

Darbo uždaviniai:

išnagrinėti elektroninės kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemą;

atlikti keleivių apklausą ir analizę;

pateikti tyrimo išvadas bei rekomendacijas.

Bendrovės veiklos objektai yra nustatyti Lietuvos Respublikos teisės aktuose. Prie AB „Lietuvos geležinkeliai“ įmonės veiklos objektų priskiriami: geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijų atlikimas, keleivių ir krovinių vežimas geležinkelių transportu, taip pat geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonų priežiūros darbų organizavimas ir kitos ūkinės-komercinės veiklos. Anksčiau išvardintų veiklų vykdymas neturi prieštarauti Lietuvos Respublikos teisės aktams, teikiamų paslaugų kokybė privalo atitikti norminius dokumentus, o bendrovės teikiamos paslaugos privalo būti teikiamos nepertraukiamai.

AB "Lietuvos geležinkeliai" vertybės: saugumas, patikimumas, profesionalumas, naujoviškumas ir ekologiškumas. Bendrovė nuolat tobulėja ir aktyviai dalyvauja "Rail Baltica" projekte nuo 2002 metų, kuris ateityje turėtų maksimaliai padidinti keleivių vežimo paklausą nauja trasa LR siena – Kaunas – Panevėžys – Ryga – Pernu – Talinas (tai yra alternatyvus variantas). Planuojamo maršruto ilgis sieks 701-708 km, o traukinių greitis – 170 km/h. Tokiu būdu norima kuo geriau patenkinti gyventojų poreikius ir didinti teikiamų paslaugų kokybę vežant keleivius vietiniais bei tarptautiniais maršrutais. Įmonė nuolat atnaujina esamą riedmenų parką ir rūpinasi savo keleivių mobilumu, todėl teikdama vietinių maršrutų pervežimus organizuoja gerą susisiekimą tarp stočių ir gyvenviečių – stengiasi suderinti viešojo transporto srautus su atvykstančių traukinių srautais į stotis. 2015 metais bendrovė savo keleivių patogumui pateikė naują bilietų pirkimo būdą, tad nuo šiol keleivinius bilietus galima nusipirkti ir internetu.

Žemiau patalpintame paveikslėlyje yra parodytas titulinis elektroninės bilietų pirkimo sistemos puslapis. Norint įsigyti bilietą reikia pasirinkti norimą išvykimo ir atvykimo vietą, nurodyti planuojamos kelionės datą. Jeigu iškart yra perkamas ir atgalinis bilietas, tada būtina atžymėti varnele ir pateikti planuojamojo grįžimo datą. Kadangi yra rytinių ir vakarinių reisų, keleiviai apytiksliai gali pasirinkti ir kelionės laiką, kuris jiems tinka labiausiai. Pabaigoje yra nurodomas keleivių skaičius (pvz.: Vilnius - Klaipėda, 2015.12.17 – 2015.12.20, rytinis laikas. – ~6 val. ryto, 2 keleiviai).

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (4301 žodis)
  • Kolegija
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 946 KB
  • Elektroninės kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemos vertinimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Elektroninės kelionės bilietų geležinkeliuose pirkimo sistemos vertinimas. (2016 m. Sausio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronines-keliones-bilietu-gelezinkeliuose-pirkimo-sistemos-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:37