Elektroninės mokymo(si) priemonės analizė remiantis didaktiniais principais


Pedagogikos namų darbas. Įvadas. Elektroninės mokymosi priemonės apžvalga. Elektroninės mokymosi priemonės analizė remiantis didaktiniais principais. Rekomendacijos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Paprastai mokymosi procesą mes įsivaizduojame taip: klasėje sėdi mokiniai, klauso mokytojo vedamos pamokos, konspektuoja svarbiausias ir protingiausias mintis, o vėliau tuos konspektus skaito namuose ir atsiskaito per kontrolinio darbo rašymą. Didelę reikšmę šiame mokymosi procese turi vadovėlis, pratybos. Tokį pamokos modelį galime atsiminti ne tik mokykloje, bet ir universitetuose, kolegijose ar kitose švietimo institucijose. Būtent taip mokymosi procesas buvo organizuojamas iki XXa. pabaigos. Tačiau vykstant kultūriniams, ekonominiams pokyčiams, bei dėl spačios informacinių technologijų galimybių plėtros toks mokymas(is) ne visada efektyvus.

Tyrimo problema. Daugelis tinkamai nesuvokia e-mokymo didaktikos principų.

Tyrimo tikslas. pasirinktos elektroninės mokymosi priemonės analizės aprašas remiantis didaktinių principų ir didaktinės (pedagoginės) sistemos pagrindu.

Galima būtų išskirti šias mokymo priemonių rūšis:

Kompiuterinės, elektroninės mokymo priemonės (moderniomis technologijomis sukurtos mokomosios programos), naudojamos mokymo turiniui perteikti ir mokymo ir mokymosi kokybei gerinti, skatina besimokančiųjų motyvaciją mokytis, ugdo jų bendrąsias kompetencijas ir individualizuoja mokymąsi. Kompiuterinės mokymo programos turėtų apimti modulių medžiagą su interaktyviais paveikslais, video, Flash technologijas, animaciją su įgarsinimu, savikontrolės klausimus, užduotis, testus, pagal kuriuos besimokantysis pats gali į(si)vertinti žinias. (Kompiuterinės mokymo priemonės edukacinėse ir mokymosi aplinkose, V.Brazdeikis M.Masaitis, Klaipėda, 2011)

Kitos mokymo priemonės (plakatai, technologinės kortelės, albumai, žodynai, žinynai, atlasai, skaidrės, pateiktys, katalogai, muliažai) suteikia papildomą informaciją besimokančiajam siekiant įgyti reikiamų kompetencijų, padeda geriau suvokti ir įsiminti mokymo turinį.

Šiuo metu daugiausia susidomėjimo teikiama elektroninei mokymo priemonei. Mano pasirinkta elektroninė mokymo priemonė vadinasi - „Ugdymo sodas“. Tai interneto naršykle atveriama aplinka, kurioje mokytojas, mokinys gali ieškoti informacijos, dirbti ir bendrauti. Svarbiausi šio tinklapio privalumai, paskirtis:

Galima pastebėti, kad „Ugdymo sodas“ pateikia švietimo naujienas iš svarbiausių žinių portalų, jame gausu metodinės medžiagos, informacijos apie vadovėlius ir skaitmeninių mokymo priemonių (SMP).

Mokytojai, prisijungę prie „Ugdymo sodo“, turi galimybę kurti ilgalaikius, tumpalaikius ugdymo planus rengti pamokų aprašus, dėti nuorodas į reikiamas skaitmenines mokymo priemones.

Užregistravus mokinius, galima jiems skirti užduotis (klasėje arba namie), sekti jų pasiekimus, statistiką bei teikti reikalingą pagalbą.

Taigi, elektroninės mokymo priemonės nauda ir patrauklumas:

Sukuria prielaidas mokytojams vertinti skaitmeninių mokymo priemonių, vadovėlių turinio kokybę

Pagrindiniai didaktiniai principai yra šie:

Nagrinėjant tinklapį https://sodas.ugdome.lt/ moksliškumo principo pagrindu, pastebėtina jog tinklapyje yra suformuoti ruošiniai, kuriuos mokytojai gali naudoti kurdami bendruosius ugdymo planus, ilgalaikius, trumpalaikius ir pamokų planus. Nagrinėjant šį tinklapį, matyti, jog tinklapyje nemažai mokslinės medžiagos, mokslinių straipsnių, metodinės medžiagos.

Teorijos ir praktikos ryšio principas - teorinės žinios aiškinamos remiantis praktika: stebėjimais, pavyzdžiais, pratimais ir kt. (L. Šiaučiukėnienė, O. Visockienė, P. Talijūnienė).

  • Pedagogika Namų darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2734 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos namų darbai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Elektroninės mokymo(si) priemonės analizė remiantis didaktiniais principais
    10 - 10 balsai (-ų)
Elektroninės mokymo(si) priemonės analizė remiantis didaktiniais principais. (2015 m. Gegužės 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronines-mokymosi-priemones-analize-remiantis-didaktiniais-principais.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 10:48