Elektroninės parduotuvės verslo strategija


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Elektroninis verslas ir e. verslo strategija. Elektroninio verslo strategijos. Santykių su klientais valdymas. Žinių valdymas. Tiekimo grandinės valdymas. Uar iris charakteristika. Paslaugos. Partneriai. Įmonės prekių rūšys ir pasiūla. Pagrindiniai žaliavų tiekėjai 2010 metais. Mažmeninė ir didmeninė prekyba. Uab iris konkurentai. Uab IRIS elektroninės parduotuvės strategijos formavimo procesas. Pirkimo – pardavimo sutartis tarp pirkėjo ir pardavėjo. Uab IRIS tinklapio esmė ir naudingumas. Uab IRIS komunikacija su svetainės lankytojais - pirkėjais. Keletas patarimų kaip Uab IRIS elektroninės parduotuvės strategiją pagerinti bent 30%. Išvados. Literatūra. Elektroninis verslas ir e. verslo strategija. Uar iris charakteristika. Uab IRIS elektroninės parduotuvės strategijos formavimo procesas.


Elektroninis verslas apima į įmonės išorę orientuotus procesus bei sąveikas su jos kontaktinėmis auditorijomis – vartotojais, tiekėjais, verslo partneriais, su kuriais įmonė susijusi atlikdama įvairias verslo funkcijas – parduodama prekes ar paslaugas, organizuodama rinkodarą, priimdama užsakymus, tvarkydama tiekimo sistemą, aptarnaudama vartotojus, įsigydama žaliavų bei kitų produktų. Tuo tarpu e. komercija reiškia naujų verslo modelių kūrimą, ji lemia pajamų didėjimą arba mažėjimą.

IRIS verčiasi tiek didmenine, tiek mažmenine prekyba, turi didelį sandėlių ūkį, kurių pagrindinis yra Alytuje, o kiek mažesnis Vilniuje. Visgi, UAB IRIS elektroninę komerciją iš dalies naudoja tiek mažmeninėje, tiek didmeninėje prekyboje. IRIS tinklapyje yra labai platus ir aiškiai bei išsamiai parengtas prekių katalogas, kuris internetiniame tinklapyje leidžia įmonei taupyti savo klientų laiką, užsakymų sąnaudas. Nemažos sąnaudos, investuotos elektroninio prekių ir paslaugų katalogo sukūrimui, atsiperka su kaupu, kadangi sumažėja užsakymų priėmimo išlaidos, didėja klientų lojalumas. Manyčiau, kad didžiausia nauda iš e-strategijos sukūrimo, šiuo metu, būtų reklama. Pardavimas  internetu ypač patogus, jei norima parduoti prekes toliau esantiems klientams. Todėl UAB IRIS turėtų vykdyti pardavimus internetu ne tik registruotiems vartotojams, bet ir kiekvienam norinčiam vartotojui. Paslaugas teikiantiems UAB IRIS e-komercijos sistema, visų pirma padeda geriau aptarnauti savo klientus, kadangi pateikti užsakymą žymiai lengviau internetu, negu skambinti telefonu. Tokia sistema padeda įmonei taupyti savo darbuotojų laiką, užsakymų priėmimui ir registracijai, sekti užsakymų įvykdymą.

Darbo tikslas: aptarti UAB IRIS elektroninės parduotuvės strateginio formavimo procesą.

Darbo uždaviniai: aptarti:

Elektroninis verslas ir e. verslo strategija.

UAR IRIS charakteristika.

UAB IRIS elektroninės parduotuvės strategijos formavimo procesas.

1.1 Elektroninio verslo strategijos

Elektroninis verslas apima į įmonės išorę orientuotus procesus bei sąveikas su jos kontaktinėmis auditorijomis – vartotojais, tiekėjais, verslo partneriais, su kuriais įmonė susijusi atlikdama įvairias verslo funkcijas – parduodama prekes ar paslaugas, organizuodama rinkodarą, priimdama užsakymus, tvarkydama tiekimo sistemą, aptarnaudama vartotojus, įsigydama žaliavų bei kitų produktų. Tuo tarpu e. komercija reiškia naujų verslo modelių kūrimą, ji lemia pajamų didėjimą arba mažėjimą. Tradicinės komercijos procesus riboja laikas ir erdvė, atsiremiama į tam tikrus asortimento apribojimus, o elektroninėje komercijoje šie ribotumai išnyksta. Internetas iš esmės keičia tradicinį komercijos modelį. Paprastai įmonės kuria tai, ką gali parduoti, kad ir kas tai būtų – gaminiai, paslaugos ar informacija. Pardavimo veiklą jos grindžia keturiais pagrindiniais rinkodaros elementais – preke, kaina, vieta, rėmimu. Internete prekyba įgyja strateginį pobūdį. Dauguma įmonių savo prekę vertina kaip paklausos patenkinimo priemonę, o internete preke tampa visas pardavimo ciklas (rinkos įsisavinimas, paklausos kūrimas, jos patenkinimas, klientų aptarnavimas bei vartotojų išlaikymas). Taktinio modelio atveju šie elementai yra lyg ir pridėtiniai – iki prekės pardavimo ir ją pardavus, o strateginio modelio atveju jie yra svarbiausios sudėtinės dalys, formuojančios komercinį junginį.

gauti potencialias pajamas iš tiesioginės prekybos, elektroninių reklamos paslaugų, prenumeratos, netgi už atsiskaitymą kortelėmis. Už kiekvieną internete įvykdytą operaciją gaunamos tam tikro dydžio pajamos. Komisiniai mokami už pirkėjo bei pardavėjo tarpininkavimą. Įmonė turi įvertinti savo galimybes papildomai uždirbti pajamų iš elektroninės komercijos vykdomų ir tarpinių, ir galutinių procesų;

pertvarkyti verslą. Interneto paslaugos reikalauja keisti visą produkcijos ar paslaugų teikimo procesą, tiesiogiai bendrauti ir keistis informacija su klientais, partneriais, tiekėjais regioniniu ir tarptautiniu mastu. Dėl šios priežasties tenka pertvarkyti paskirstymo, bendradarbiavimo su klientais ir tiekėjais sistemą, rinkodaros programą, pardavimo sistemą, pačią produkciją ar paslaugą, diegti iš esmės naują informacinę sistemą bei elektroninę prekybos sistemą, suderinti su tiekėjais, transporto įmonėmis, bankais; galiojančiais teisės aktais ir galiausiai pertvarkyti visą savo verslo struktūrą. Kiekvieno suinteresuoto subjekto informacinės sistemos tarpusavyje turi būti suderintos. Be to, reikia užtikrinti, kad sprendimams reikalinga informacija būtų patikima ir pateikiama laiku;

kokybiškai aptarnauti klientus: suteikti nemokamas paslaugas, internete bendrauti su klientu be tarpininkų, elektroniniu paštu sukuriant dažnai siunčiamų užklausų duomenų bazę, teikti informaciją po pardavimo ir pan. Šiam procesui plačiai naudojama kompiuterinė technika, todėl svarbu taip suderinti informacinę sistemą, kad kuo daugiau aptarnavimo paslaugų būtų automatizuota, išlaikant įspūdį, jog klientu rūpinasi pats įmonės darbuotojas. Šis kokybiško aptarnavimo principas pastaruoju metu laikomas vienu svarbiausių, lemiančių sėkmingą įmonės elektroninės komercijos veiklą;

Elektroninės parduotuvės verslo strategija. (2015 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektronines-parduotuves-verslo-strategija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:19