Elektroninio verslo efektyvumo vertinimas kursinis darbas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Elektroninio verslo efektyvumo apibrėžimas. Elektroninio verslo efektyvumo vertinimas. Elektroninio verslo efektyvumo vertinimo būdai. Elektroninio verslo efektyvumo vertinimas pagal vartotoją. Efektyvumo vertinimas pagal el. Elektroninio verslo efektyvumo didinimo variantai. Apibendrinimas. Bibliografinių nuorodų sąrašas.


Šių dienų informacinių ir ryšių technologijų (IRT) vystymosi sparta, įvairių šakų verslininkus įpareigoja ieškoti vis naujų būdų kaip šias galimybes panaudoti efektyviam verslui plėtoti. Nesudėtinga prieiga prie interneto, didelė ir įvairi jo auditorija, neribotos reklamos teikėjų galimybės skatina verslininkus ieškoti naujų būdų kaip plėsti savo veiklą elektroninėje erdvėje.

Naujos elektroninio verslo formos įgalina vienu metu rinkoje operatyviau pateikti daugiau prekių ir paslaugų – taigi tai atlikus įmanoma gauti didesnį pelną. Tradicinės prekybos perkėlimas į internetinę erdvę daro ją lankstesnę, palengvina vartotojų bendradarbiavimą.

Paprastai teigiama, jog internetinio puslapio sukūrimas bei prekių, ar paslaugų katalogo pateikimas jame jau yra savotiška elektroninio verslo forma. Nors piniginiai mainai internetu nevyksta, tačiau lankytojai, ar potencialūs pirkėjai turi galimybę susipažinti su įmonės siūlomomis prekėmis ir jų kainomis. Jei vartotojas lieka sudomintas pateikta informacija, anksčiau ar vėliau apsilanko įprastoje parduotuvėje. Taip verslas vystomas įgyjant vis daugiau lojalių klientų.

Šio darbo tikslas – remiantis įvairia literatūra įvertinti elektroninio verslo efektyvumą. Tikslui įvykdyti pasitelkiami šie uždaviniai:

Aptarti kas yra elektroninio verslo efektyvumas;

Įvardyti elektroninio verslo efektyvumo vertinimo būdus;

Išanalizuoti elektroninio verslo efektyvumo vertinimą pagal vartotoją;

Aptarti efektyvumo vertinimą pagal elektroninį verslą;

Įvardyti elektroninio verslo efektyvumo didinimo variantus.

Semestro darbas parengtas remiantis įvairiomis autorių formuluotėmis bei elektroniniais informacijos šaltiniais nurodytais darbo pabaigoje.

Kai pasaulyje yra tokia situacija, jog ekonomika tampa globalizuota, pelno maržos mažėja, laikas nuo inovacijos idėjos iki jos įdiegimo trumpėja, kyla ypač didelė verslo įmonių konkurencija. Tai paskatino informacinių technologijų žinovus imtis tam tikrų veiksmų, t.y. sukurti verslo atmainą virtualioje erdvėje.

Pastaruoju metu šios dvi verslo atmainos tampa nebeatskirtinos viena nuo kitos. Viena verslo rūšis pastoviai papildo kitą. Vartotojai dabartiniu metu vis daugiau geidžia „elektroninių“ žinių apie naujas prekes ir paslaugas, papildančias prekes bei priedus, taip pat akcijas ar lojalumo programas.

Virtualioje erdvėje teikiama informacija vartotojų srautus įgalina susidaryti vienokią ar kitokią nuomonę apie tam tikras įmones. Atkreipdami dėmesį į puslapio pateikimą vartotojai nusprendžia dėl tolimesnių savo ketinimų. Yra ir sekantis variantas – kai tam tikrą laiką gyvuojanti prekių ar paslaugų įmonė pradeda teikti savo produkciją internete taip supaprastinama esamų ir būsimų klientų vartojimą.

Dideliu tempu didėjant mažų įmonių bei didelių kompanijų skaičiui, tokiu pat tempu auga ir būtinybė būti geriausiam, ar bent išlikti pastebimam. Esant dideliam pasirinkimų galimybių skaičiui, vartotojai tampa daug atidesni ir renkasi tai kas geriausia, kas turi didžiausią paklausą, kas yra rekomenduojama gerai žinomų šaltinių. Taigi galima teigti, jog elektroninio verslo efektyvumas yra glaudžiai siejamas su įprastinio verslo efektyvumu, taip padėdamas kuo geriau pateikti prekes ar paslaugas ir pelnyti esamų ar būsimų klientų pripažinimą.

Pagal Frederick J. (2001), dalį verslo procesų perkeliant į elektroninę erdvę, eliminuojamas žmogiškasis faktorius, sumažinamas klaidų skaičius, išsprendžiamos komunikacijos problemos.

Tokie rutininiai darbai kaip skambinimas tiekėjui telefonu dėl naujos prekės kainos, ar elektroninio laiško, patvirtinančio atliktą užsakymą, siuntimas klientui gali būti atliekami efektyviau, automatizuojant virtualioje erdvėje. Taip yra sumažinamos informacijos perdavimo ir apdorojimo sąnaudos, efektyviau bendradarbiaujama su įmonės aplinka. Įvairių verslo sektorių įmonės, norėdamos išlikti masinėje konkurencinėje kovoje, yra priverstos pereiti prie elektroninio verslo formų. Taigi elektroninio verslo efektyvumą galima pavadinti, kaip sistemingą klaidų bei sąnaudų sumažinimą iki minimumo, sėkmingas atakas prieš konkurentus, pastovų vartotojų srautų didinimą ir galimybę stebėti kokiam lygmenį yra verslo rūšis prieš vartotojus.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3358 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 39 KB
  • Elektroninio verslo efektyvumo vertinimas kursinis darbas
    10 - 4 balsai (-ų)
Elektroninio verslo efektyvumo vertinimas kursinis darbas. (2015 m. Gegužės 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektroninio-verslo-efektyvumo-vertinimas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 09:10